Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

30.11.13

ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ

Τα παιδιά καλούνται να βρουν μέσα στο χώρο σε δυάδες, τα χαμένα παπουτσάκια των ξωτικών.





Και καρτελάκια για τη νέα χρονιά.




29.11.13

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΑΓΓΕΙΑ - ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όλο αυτό τον καιρό εμείς συνεχίσαμε ακάθεκτα να ασχολούμαστε με τα αγγεία και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τον κυκλαδικό πολιτισμό ενδελεχώς. Να λοιπόν κάποιες από τις δραστηριότητες που κάναμε.

Πήραμε θραύσματα από αγγεία και τα συνθέσαμε. Ο καθένας ήταν υπεύθυνος και για άλλο χρώμα αγγείο. Έπρεπε λοιπόν αρχικά να βρουν τα σωστά κομμάτια.





Πήραμε απλά αγγεία από φελλό και τα μεταμορφώσαμε σε ο,τι θέλαμε. Μεγάλη επιτυχία είχαν οι αμφορείς και οι οινοχόες.




Πήρα τα σχέδια από ένα εξαιρετικό παιχνίδι που πρότεινε το ιστολόγιο "Σμαράγδια και Ρουμπίνια", τα φωτοτύπησα σε έγχρωμα Α4 και άλλο χρώμα τα σχήματα. Το κάθε παιδί κλήθηκε να συμπληρώσει το αγγείο του με τα σωστά σχήματα.




Το επόμενο διάστημα διάστημα ξεκινήσαμε να μιλάμε για τον κυκλαδικό πολιτισμό. Πριν από αυτό όμως χρειάστηκε λίγο να τα βάλουμε στη σειρά, να φτιάξουμε μια χρονογραμμή για να καταλάβουν λίγο τα παιδιά τη διαφορά των εποχών πριν και μετά το χαλκό. Έτσι αφού συζητήσαμε για την κάθε εποχή και τι χρησιμοποιούσε τις βάλαμε στη σειρά (μέχρι το μυκηναϊκό) και φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς που να λέει εύκολα όσα καταλάβαμε.




Είχαμε ασχοληθεί παλαιότερα με τα κυκλαδικά ειδώλια επιφανειακά (εδώ) αλλά τώρα εντρυφήσαμε στη λογική τους. Πάρα πολύ με βοήθησε το βιβλίο "Άνθρωπος ή Βιολί;" (εδώ μπορείτε να δείτε κάποιες σελίδες). Το βρήκα εξαιρετικό και βοήθησε πολύ τα παιδιά με απλά λόγια να μπουν στον κόσμο και τη λογική των ειδωλίων, όπου και εστιάζει. 

Όταν  είχα επισκεφθεί το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης βρήκα κάτι μαγνητάκια ειδωλίων που μου άρεσαν. Ζήτησα λοιπόν από τα παιδιά να βάλουν το σωστό όνομα κάτω από το σωστό ειδώλιο.



Φτιάξαμε τα δικά μας ειδώλια με λευκή πλαστελίνη.



Ζωγραφίσαμε τον εγείροντα πρόποσιν ό,τι χρώμα θέλαμε.



Συνεχίζεται...


28.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Φέτος πήραμε στο νηπιαγωγείο την πιο γενναία, σοφή, παιδαγωγική και γενναιόδωρη απόφαση  για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή: δε θα την κάνουμε (όπως παλιά)!
Φέτος τα παιδιά μας:
  • δε θα αποστηθίσουν ούτε μία λέξη
  • δε θα κάνουν καμία πρόβα
  • δε θα φτιάξουν σκηνικά
  • δε θα κάνουν πρόσκληση
  • δε θα φτιάξουν στολές
  • δε θα χάσουν ούτε μία εκπαιδευτική ώρα μαθήματος (το πιο σημαντικό για μένα)
  • δε θα νιώσουν άγχος για το τι θα παρουσιάσουν στους γονείς ή αν θα τα πούνε καλά
  • δε θα στενοχωρηθούν για το ρόλο που δεν πήραν
  • δε θα στήνονται για φωτογράφιση και τα υπόλοιπα γνωστά...

Φέτος τα παιδιά μας:
  • θα λάβουν μια μυστηριώδη πρόσκληση
  • δε θα ξέρουν τι θα γίνει όταν θα έρθουν
  • θα περιμένουν μία έκπληξη από τις κυρίες τους (που όλο αυτό τον καιρό δουλεύουν σκληρά για να στήσουν τις πολλές εκπλήξεις που θα τα περιμένουν)
  • θα είναι χωρίς τους γονείς τους (εδώ κολλάει το γενναία απόφαση!!!)
  • θα συμμετέχουν σε ένα φρικαντελικό βιωματικό εργαστήρι (την έμπνευση την πήραμε από τον ενθουσιασμό που βίωσαν τα παιδιά εδώ και εδώ)
  • θα αυτοσχεδιάσουν την ώρα του παραμυθιού όντας  πρωταγωνιστές
  • θα συναντήσουν την Φρικαντέλα αυτοπροσώπως
  • θα βοηθήσουν το Σεβαστιανό και την παρέα του με τα παραδοσιακά κάλαντα
  • θα παίξουν κυνήγι θησαυρού
  • θα παίξουν διάφορα φρικαντελιασμένα παιχνίδια
  • θα μεταμορφωθούν σε φρικαντέλους και φρικαντέλες
  • θα φύγουν με "στολή"
  • και κυρίως φέτος τα παιδιά μας ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!
Ανεβάζω και μερικά παιχνιδάκια με τη Φρικαντέλα που θα παίζουμε πριν το Φρικαντελοεργαστήρι!
Τα παιδιά καλούνται να δώσουν στη Φρικαντέλα τα δώρα που ταιριάζουν με το όνομά της. Ανεβάζω και κάποια ασπρόμαυρα για πάσα χρήση. Επίσης ανεβάζω τα γράμματα για να φτιάξουν το όνομά της.



  • Πρέπει να βάλουν τα σωστά δώρα για τη Φρικαντέλα στη σωστή σακούλα. Εγώ θα τα κόψω κιόλας στη μέση για να κάνουν το σωστό συνδυασμό, δηλαδή: για να έχουν =2 πρέπει να συνδυάσουν το 1+1.




  • Τα συγκεκριμένα καπέλα θα τα φωτοτυπήσω πολλές φορές και σε διάφορα χρωματιστά Α4, θα τα κόψω και θα ζητήσω από τα παιδιά εκτός του να συνθέσουν το όνομα της μάγισσας, να βρουν και πόσες συλλαβές έχει το όνομά της.







25.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Κάθε μέρα, λέγοντας τα κάλαντα, βοηθάμε τον Σεβαστιανό και την παρέα του να κάνει τη Φρικαντέλα να αγαπήσει τα Χριστούγεννα. Μπορούμε να σβήνουμε τον αριθμό, να κολλάμε ένα αυτοκόλλητο επάνω, ένα πον - πον ή να διαβάζουμε κάθε μέρα κι ένα απόσπασμα από το παραμύθι.




22.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

Επειδή τα μαγαζιά έβαλαν τα πρώτα τους χριστουγεννιάτικα κι άρχισε να μυρίζει αχνά στον αέρα μια εορταστική διάθεση, είπα κι εγώ να σας ανεβάσω εγκαίρως κάποια χριστουγεννιάτικα που θα κάνω στο σχολείο.
Φέτος η γιορτή μας θα είναι εναλλακτική (δε μπορώ να πω ακόμα περισσότερα) αλλά με κύριο θέμα τη Φρικαντέλα. Για αρκετό διάστημα λοιπόν θα ασχοληθούμε μαζί της (κάτι σαν οργανωμένο σχεδιάκι εργασίας). 
Αυτό το διάστημα  θα ανεβάζω υλικό σχετικό κυρίως με τη Φρικαντέλα, που φαντάζομαι σε πολλές από εμάς θα φανεί χρήσιμο! Να η πρώτη παρτίδα!


















.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ