Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

3.4.13

"ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ" - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ




Συνεχίζουμε ακάθεκτοι να ταξιδεύουμε παρέα με ένα βιβλίο. Χθες και σήμερα συναντήσαμε μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγόρι.
Για
το "Δέντρο που έδινε" του Σίλβερστάιν έχουν ανέβει ενδιαφέρουσες αναρτήσεις και βίντεο. Αυτό που θα ανεβάσω εγώ είναι συμπληρωματικό, μια που στα πλαίσια της εβδομάδας φιλαναγνωσίας που διανύουμε, θα ασχοληθούμε και με το συγκεκριμένο βιβλίο.
  • Ένα απλό φύλλο εργασίας με πεζά για ανασύνθεση του τίτλου.


 

  • Μια ιδέα που βρήκα στα "Φουντουκάκια" αλλά δεν μπορούσα να εκτυπώσω καλά και γι΄αυτό την ξαναέφτιαξα.


  •  Ένα νήπιο μου είπε να κάνουμε και τη μηλιά έτσι (το είχα δει στα Φουντουκάκια αλλά είπα να μην τους κουράσω). Αφού μου το ζήτησαν φτιάξαμε επί τόπου και αυτό το φύλλο εργασίας.

 
  • Ένα άλλο φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν (ειδικά τα προνήπια)

  •  Και το παρεμφερές φύλλο για τα νήπια να γράψουν. Το συγκεκριμένο μπορείτε να το εκτυπώσετε σε κόκκινο φύλλο, να το κόψουν τα μικρά, να το κολλήσετε σε ένα κορμό μεγάλο και να φτιάξετε στην τάξη σας το δικό σας δέντρο που έδινε.

 

  • Λάτρεψα την αφίσα που προέκυψε με διάφορες ιδέες των παιδιών (ο στόχος ήταν να φτιάξουμε το δέντρο και να κολλήσουμε τα μεγάλα μήλα αλλά στο νηπιαγωγείο τα πάντα ρει!!! Ευτυχώς!!!)
 
  •  Κάναμε και μια μικρή δραματοποίηση όπου ανάλογα τις ηλικίες του αγοριού άλλαζε και το παιδί.




  • Με αφορμή το βιβλίο παίξαμε και κάποια παιχνίδια μαθηματικών. Οι ιδέες δεν είναι δικές μου, ανήκουν σε συνδέλφους από την Χίο και μας τις είχε παρουσιάσει πέρσι η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη.
ΜΠΙΝΓΚΟ ΜΕ ΜΗΛΙΕΣ 
(θα χρησιμοποιήσω πάλι τον μπαρμπα-Στάθη)



 ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΙΝΓΚΟ 
(μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο επόμενο παιχνίδι)

 

  • Επειδή ο φίλος μου ο μπαρμπα-Στάθης καλλιεργεί βιολογικά μήλα, σε αυτά πάνε σκουληκάκια. Ανάλογα λοιπόν τον αριθμό που γράφει το κάθε μήλο βάζετε τα ανάλογα σκουλήκια. (Μπορείτε να εκτυπώσετε ένα μήλο και να γράφετε πάνω τον αριθμό, αφού το πλαστικοποιήσετε. Εγώ έχω εκτυπώσει 10 και κολλάνε με βέλκρο τα σκουλίκια. Για 10 μήλα χρειάζεται να εκτυπώσετε 2 φορές τα σκουλήκια.).

 
  • Παίξαμε με τις μηλιές του μπαρμπα-Στάθη ο έχω από παλιά , δε θυμάμαι που το βρήκα). Κλήθηκαν να βάλουν τα σωστά μήλα με το σωστό κορμό.
 
  •  Με το μήλο έκανα μια μικρή εισαγωγή στα κλάσματα, ίσα για να εξοικειωθούν με το άκουσμα αλλά και τη διαίρεση (έπεται συνέχεια).

  • (Κορίτσια, και αυτές τις κάρτες δε θυμάμαι που τις είχα βρει).
 
  • Υλικό για το "Δέντρο που έδινε" βρήκα στους εξής ιστότοπους:
  1. Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο  (υπέροχα βιντεάκια)
  2. Τα φουντουκάκια (επεξεργασία του βιβλίου)
  3. Χαρούμενες Φατσούλες (εξαιρετική προσέγγιση της Κικής  στα πλαίσια συναισθηματικής αγωγής)
  4. Δραστηριότητες και παιδαγωγικό υλικό για το Νηπιαγωγείο (υπέροχα φύλλα εργασίας της Τάνιας)
  5. Πάω ακόμα στο Νηπιαγωγείο (φύλλο εργασίας και σύνδεσμος για να κατεβάσετε το βιβλίο, από τη Μίκα)

 

2.4.13

ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ- "Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ- ΠΟΥΛΙ" - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ένα βιβλίο που θεωρώ ιδανικό για προγράμματα φιλαναγνωσίας είναι το "Ο Βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" της Ανατολής Βροχαρίδου (παλαιότερη σχετική ανάρτηση και πληροφορίες εδώ).



Το συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί να συνδυάσει την ανάγνωση και διάφορα κρουστά όργανα που θα παίζουν τα παιδιά (εγώ έτσι θα το κάνω -είναι  ιδανικό για δραματοποίηση). 
Σας ανεβάζω ένα βίντεο παρουσίαση που βρήκα για να πάρετε μία ιδέα.

Έφτιαξα μερικά φύλλα εργασίας και κάρτες (αν τις εκυπώσετε μία φορά χρησιμεύουν για χρονική σειραθέτηση, ενώ αν τις εκτυπώσετε δύο, χρησιμεύουν ως παιχνίδι μνήμης).




 
  Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο εδώ.

Συμπληρωματικά ανεβάζω:
  • σελιδοδείκτες που φτιάξαμε σήμερα
  • τις ταξινομήσεις που κάναμε: μιλήσαμε για κάποιους παραμυθάδες και κάτω από τη φωτογραφία τους βάλαμε εξώφυλλα παραμυθιών που έγραψαν.

 

1.4.13

"Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΠΟΝΤΙΚΑ" - ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ- ΥΛΙΚΟ


Το παιχνίδι θησαυρού πήγε τέλεια! Τα μικρά μου ενθουσιάστηκαν!

 

Ακούσαμε το παραμύθι, βλέπαμε τις εικόνες και το συζητήσαμε. Μιλήσαμε για όλα τα βιβλία τα οποία επισκέφθηκε. Έδωσα λίγη περισσότερη έμφαση στο "Μαγεμένο αυλό" του Μότσαρτ, διότι δεν το ήξεραν. Επί τη ευκαιρία λοιπόν παρακολουθήσαμε και λίγη όπερα. Τους έδειξα το απόσπασμα από το "Μαγεμένο αυλό", όπου εμφανίζεται ο Παπαγκένο και τους μετέφραζα τι λέει.

Ανεβάζω  τα παιχνίδια που παίξαμε με τα παιδιά μέσα στην τάξη με αφορμή το "Θησαυρό του Βιβλιοπόντικα".



(Το συγκεκριμένο παιχνίδι το βρήκα στο ίντερνετ, το μετέφρασα κι έφτιαξα  το φύλλο με τα σχήματα).



ΝΤΟΜΙΝΟ
 


ΜΕΜΟΡΙ



 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ




 ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ 
(είναι από το βιβλίο και από τα  προηγούμενα φύλλα εργασίας)



(Και οι σελιδοδείκτες που πήρανε ως δώρο μέσα από τον θησαυρό).



Τους χρωστάω να παίξουμε μαθηματικά παιχνίδια πρόσθεσης και  αφαίρεσης με τους θησαυρούς των πειρατών (με αφορμή τους πειρατές του Κάπταιν Χουκ στο βιβλίο) που βρήκα εδώ και εδώ.
Τα έχω πλαστικοποιήσει και τους έχω κολλήσει βέλκρο για να μη χάνονται.

Και το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο του βιβλίου συνεχίζεται....

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ