Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

12.9.13

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Φέτος το νηπιαγωγείο μας είναι ολοήμερο με μία βάρδια και διπλή αποχώρηση. Απόγευμα λοιπόν πρώτη μέρα κι είπα να τελειώσουμε τη μέρα μας συζητώντας για τις πρώτες εντυπώσεις και τα συναισθήματα. Είχα δει μια όμορφη ιδέα από το πρόγραμμα της Αριάδνης για τα παιδιά  και είπα να φτιάξουμε μια ομαδική κατασκευή με μια κόκκινη καρδιά στη μέση και γύρω κολλημένα τα χέρια της φιλίας των παιδιών του ολοημέρου για τα παιδιά του κλασικού το πρωί. 
Ανεβάζω τα φύλλα που χρησιμοποίησα.





Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Όσον αφορά τον καιρό, θα συμπληρώσω το προηγούμενο ημερολόγιο με τον Απόλλωνα (θεός του φωτός) που θα μας δείχνει τι καιρό κάνει σήμερα. Το σκρατς θα το κολλήσω εκεί που κρατάει τον ήλιο, οπότε εκεί θα κολλάνε τα παιδιά το καρτελάκι.


 
  





10.9.13

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΩΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

Αρχή της χρονιάς!!!!! Έφτιαξα απλούς σελιδοδείκτες με γλωσσοπίεστρα για την αγάπη των βιβλίων, με ένα αστραφτερό αστέρι, γιατί τέτοια είναι και τα παιδιά μας και μια ευχή, ένα μικρό κατευόδιο, για καλή αρχή!




Καλή αρχή  σε όλους μας!  :)


 

6.9.13

ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ: επίσκεψη στην Ακρόπολη

Φέτος ο στόχος μας είναι να κάνουμε πρόγραμμα μουσειακής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Συνεπώς σε αυτά τα πλαίσια έφτιαξα ένα παρουσιολόγιο όπου το κάθε παιδί θα είναι αρχαίος έλληνας ή ελληνίδα που επισκέπτεται την Ακρόπολη και η βάση που θα χρησιμοποιήσω είναι τα Προπύλαια εκτυπωμενα σε αφίσα 4 x Α4 και πλαστικοποιημένα. (Πρώτα θα ξεκινήσουμε με το απλό σπιτάκι παρουσιολόγιο και αργότερα θα το εισαγάγω αυτό, όταν θα μιλήσουμε για την Ακρόπολη). Στα ανθρωπάκια θα κολλήσω το κεφαλάκι από τις φωτογραφίες των παιδιών και με μαρκαδόρο που σβήνει θα γράψω με κεφαλαία τα ονόματά τους. Αργότερα θα ξεκολλήσω τις φωτογραφίες, θα σβήσω τα κεφαλαία ονόματα και θα τα βάλω όλα μικρά και χωρίς φωτογραφίες ώστε να μπορούν να ξεχωρίσουν μόνο τη λέξη.





Όσο γι΄αυτούς που λείπουν και συνήθως μένουν σπίτι, θα χρησιμοποιήσω την εικόνα της αναπαράστασης του εσωτερικού ενός σπιτιού στην αρχαία Ελλάδα, κι εκεί με σκρατς θα κολλάμε τους απόντες πάνω στα έπιπλα.






5.9.13

ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ - ΗΡΑΙΟ ΣΑΜΟΥ

Η έμπνευση για τις μέρες της εβδομάδας φέτος, μου ήρθε από τη διοργάνωση των εκδηλώσεων "Ηραία - Πυθαγόρεια" στη Σάμο (αξίζει να μπείτε στο σύνδεσμο, όπου αναβιώνουν τα αρχαία Ηραία με λαμπαδηδρομία και αγώνες γυναικών (ιερειών της Ήρας).
Αφού λοιπόν θα κάνουμε μουσειακή αγωγή φέτος, τι πιο κοντινό και γνώριμο στα παιδιά από αυτό. Είμαι σίγουρη ότι τα περισσότερα παιδάκια μου το παρακολούθησαν. Οπότε έφτιαξα δύο προτάσεις, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κι εσείς.
Στην πρώτη χρειάζεται απλώς να βρείτε μια κατάλληλη φωτογραφία από την περιοχή σας. 

 





Στη δεύτερη πρόταση κόβετε ξεχωριστά τις ιέρειες και ανάλογα τι μέρα είναι της βάζετε τον κότινο. Με αυτήν θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε. (Τον πλαστικοποιείτε και ανοίγετε τρύπα στο κενό οπότε περνάει το κεφάλι από μέσα).




3.9.13

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Καλή σχολική χρονιά σε όλους εύχομαι, με δύναμη και δημιουργία!
Για φέτος σκέφτηκα να φτιάξω 2 παιδιά με μπαλόνια αντί για πίνακα αναφοράς των βασικών κανόνων. Σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω λιγότερες λέξεις για να τους θυμούνται πιο εύκολα.

Μια σημείωση μόνο: ο κανόνας "ΔΕΝ ΒΡΩΜΙΖΩ ΤΟΝ ΑΕΡΑ" είναι μια ιδέα που χρησιμοποιώ χρόνια για να μη βρίζουν τα παιδιά μέσα στην τάξη. Τους λέω δηλαδή ότι αν μιλάμε άσχημα και χρησιμοποιούμε κακόηχες λέξεις βρωμίζουμε τον αέρα που αναπνέουμε, κι εμείς στην τάξη θέλουμε να αναπνέουμε καθαρό αέρα. Συνήθως πιάνει, οπότε φέτος είπα να το γράψω κιόλας.





 


Καλή αρχή και κουράγιο!





31.7.13

ΑΡΙΣΤΕΙΑ 2013

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ

 
Με χαρά είδα τα αποτελέσματα του Θεσμού Αριστείας καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2013.
Το πρόγραμμα που υπέβαλα ήταν για τη διδασκαλία ποίησης στο νηπιαγωγείο, το οποίο ξεκίνησα να δουλεύω τα δύο τελευταία χρόνια. Η υποβολή έργου με κωδικό 7028 πήρε την τιμητική 473η θέση με 305 βαθμούς επί συνόλου 1035 υποβολών νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων.

Θέλω να συγχαρώ και όλα τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία που συμμετείχαν (π.χ. 135 και 43 Νηπιαγωγεία Αθηνών, το 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου, και άλλα που δεν γνωρίζω). Σας αφιερώνω τις "Θερμοπύλες" του Καβάφη, μια που όλες μας τις φυλάμε.



Στη δουλειά που κάνουμε, με την όρεξη και την αγάπη που την κάνουμε, και το πιο μικρό μπράβο, για μας είναι κινητήρια δύναμη για να συνεχίσουμε.


Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Το πως επεξεργάστηκα ποιήματα Ελύτη, Ρίτσου, Παπαδιαμάντη, Κορνάρου και άλλα μπορείτε να τα βρείτε στην ετικέτα ΠΟΙΗΣΗ.

Το υποβληθέν έργο θα μπορείτε σε λίγο καιρό να το βρείτε εδώ.


Ραντεβού το Σεπτέμβρη!

10.6.13

ΤΑ ΒΑΖΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ

Έφτιαξα ένα παιχνιδάκι για τα σύμφωνα αυτή τη φορά, ανάλογο με το παιχνίδι με τους δεινόσαυρους αλλά και το  "ηλιακό σύστημα των φωνηέντων".
  • Πρόκειται για τα βάζα με τα σύμφωνα. Είναι πολύ απλό. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν στο σωστό βάζο π.χ. του Β, τις λέξεις που αρχίζουν από Β.
  • Μπορεί να γίνει με δύο τρόπους : α) Ο ένας τρόπος είναι να εκτυπώσετε 17 βάζα και στο κάθε βάζο να κολλήσετε το ανάλογο καπάκι ή β) να εκτυπώσετε ένα βάζο και με βέλκρο να κολλάτε κάθε φορά το καπάκι του συμφώνου που θέλετε.
  • Επίσης δε χρειάζεται να εκτυπώσετε δύο φορές τις εικόνες αλλά να διαλέξετε. Αν θέλετε για τα προνήπια εκτυπώνετε τις εικόνες χωρίς τις λέξεις. Αν τα θέλετε για νήπια, εκτυπώστε τις εικόνες με τις λέξεις. 
  • Επίτηδες φρόντισα οι λέξεις να είναι γραμμένες με πεζά ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να κάνουν το συνδυασμό πεζού και κεφαλαίου γράμματος, π.χ. Β β.
 










 


Με αυτό το παιχνίδι ολοκληρώνω τις εκπαιδευτικές αναρτήσεις μου για φέτος, διότι είμαι στα όρια του "burn out". Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία με τις γιορτές και τα υποδελοιπα.

Πάμε για άλλα!!!.....

 

7.6.13

ΠΑΜΕ ΨΑΡΕΜΑ;

Σε όλα τα νηπιαγωγεία αυτό τον καιρό, εκτός από τις διάφορες ετοιμασίες για τη λήξη, το έχουνε ρίξει στα παγωτά, στα αντίσκηνα, στην ηλιοθεραπεία και όλα αυτά που ομορφαίνουν το καλοκαιράκι και μας ξεσηκώνουν ευχάριστα. Εμείς λοιπόν με τη σειρά μας το ρίξαμε στο ψάρεμα!!!
Πρόκειται για ένα παιχνίδι που έχω φτιάξει από τότε που έκανα πρακτική στο Πανεπιστήμιο (προ αμνημονεύτων χρόνων)  και το χρησιμοποιώ μέχρι και σήμερα.
Είναι πολύ απλό: έχω φτιάξει πήλινα ψαράκια με μάτια από διπλόκαρφα. Από πίσω έχω κολλήσει χαρτιά με κάθε γράμμα της ΑΒ. Κάθε ψάρι λοιπόν που ψαρεύει το κάθε παιδί, για να κερδίσει πρέπει να μας πει τον ήχο του γράμματος και πια το όνομα (του γράμματος). Όλα αυτά με μία ανάλογη εισαγωγή και παρουσίαση (από κοχύλια εδώ φίσκα ο τόπος) κι έτοιμο το παιχνίδι. Στο καλάμι έχω κρεμάσει έναν στρογγυλό μαγνήτη που τα βολεύει περισσότερο. Αν είχα λίγο χρόνο παραπάνω θα το συνδύαζα και με το μαγνητισμό.





"Άλλος με τη βάρκα μααααααααας!!!!".......


5.6.13

ΘΕΟΓΟΝΙΑ - 12 ΘΕΟΙ - ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ


Έφτιαξα ένα γενεαλογικό δέντρο - πίνακα αναφοράς ώστε να μπορούν λίγο τα μικρά καταλαβαίνουν τις σχέσεις των θεών μεταξύ τους.
Θυμίζω ότι η Αφροδίτη γεννήθηκε από τον αφρό της θάλασσας, η Αθηνά από το κεφάλι του Δία, ο Ερμής από το Δία και τη Μαία, οι δίδυμοι Άρτεμη και Απόλλων από το Δία και την τιτάνα Λητώ και οι Άρης και Ήφαιστος από τον Δία και την Ήρα (γι' αυτό και έβαλα διαφορετικά χρώματα).


                          





3.6.13

ΟΙ 12 ΘΕΟΙ - ΤΕΣΤ

Μερικά φύλλα εργασίας - τεστ γνώσεων με θέμα τους 12 θεούς του Ολύμπου. Μπορείτε είτε να τα εκτυπώσετε, είτε να τα κάνετε παρουσίαση (ppt) και με τον τρόπο που προτείνω εδώ να τα φτιάξετε ως τεστ γνώσεων.



















.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ