Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.12.13

"Ο Φειδίας λέει..." ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΚΙΟΝΕΣ

Ο φίλος μας ο Φειδίας θέλει να διακοσμήσει αυτό το τμήμα του ναού με 2 μεγεθών κίονες. Ο Φειδίας διαλέγει αριθμό και καλούνται να γίνουν οι ανάλογοι συνδυασμοί, π.χ. Ο Φειδίας θέλει 4 κίονες, οπότε μπορεί να γίνει 1+3, 2+2, 3+1, 0+4, 4+0 κ.ο.κ.
Εγώ εκτύπωσα και πλαστικοποίησα πολλούς κίονες για να μη δημιουργείται πρόβλημα έλλειψης, όπως επίσης δεν έφτιαξα μόνο ένα ναό. Τον αριθμό των κιόνων μπορεί να τον αποφασίσει και  το ζάρι.













10.12.13

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ - ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Για το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής φέτος το γιοκαρίνι μου με το μπαμπά του κάθισαν επί 3 εβδομάδες και έφτιαξαν την τρισδιάστατη μακέτα του Παρθενώνα. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η ενασχόληση με την αρχαϊκή και κλασική εποχή, με την παρουσίαση του Παρθενώνα.






Χρησιμοποίησα κι ένα παλιό τεράστιο βιβλίο που βρήκα με εικόνες για την κατασκευή του Παρθενώνα.



Ψηφιακό υλικό για τον Παρθενώνα, τη ζωφόρο, τα αετώματα και όχι μόνο, θα βρείτε εδώ. Επίσης στο αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη, θα βρείτε πλούσιο υλικό που μπορείτε να το κατεβάσετε (εδώ). Εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη (εδώ) και το πρόγραμμα Γλαύκα για τη συντήρηση των μνημείων (εδώ).
Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τον ιερό λόφο της Ακροπόλεως. Νάμαστε στα Προπύλαια, ενώ κάποιοι που έλειπαν έμειναν σπίτι. (εδώ τα πρωτότυπα).




Ξεκινήσαμε λοιπόν να ασχολούμαστε με τον Παρθενώνα. Για να το εκμεταλλευτούμε λιγάκι:
το πρώτο φύλλο λειτουργεί ως πίνακας αναφοράς για τα επόμενα.







Συνεχίζεται...







9.12.13

ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ

Όπως μάθαμε στη χρονογραμμή (εδώ), μετά τον μινωϊκό έχουμε τον μυκηναϊκό πολιτισμό. Έτσι με αυτόν ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες. 
Το βιβλίο που χρησιμοποίησα πολύ είναι των εκδόσεων Παπαδόπουλος: "Ο Άργος αφηγείται ιστορίες από τη μυκηναϊκή εποχή στο Εθνικό αρχαιολογικό μουσείο".
Επίσης υλικό μπορείτε να βρείτε από το υπουργείο πολιτισμού, όπου μπορείτε να το κατεβάσετε (εδώ). Μυκηναϊκές τοιχογραφίες εδώ.
Ακούσαμε και 2 ιστορίες από το εξαιρετικό βιβλίο (με σιντί) της Μάνιας Δούκα: "Οι 10 ιστορίες του πήλινου σφονδυλιού" των εκδόσεων Φυτράκης.
Ανεβάζω παζλάκια και φύλλα εργασίας.




Μια σημαντική πληροφορία. Αυτή η χρυσή ταφική μάσκα αποδόθηκε από τον Ερρίκο Σλήμαν στον Αγαμέμνονα, όμως όπως αποδείχθηκε χρόνια μετά, δεν συμπίπτει χρονικά με την εποχή του Αγαμέμνονα. Παρολαυτά έχει παραμείνει η ονομασία που της απέδωσε ο αρχαιολόγος που την ανακάλυψε.


 



Βρήκα και μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση που ανεβάζω.

                            

8.12.13

ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2

Παζλ με τοιχογραφίες μινωϊκές.



Ένα μπίνγκο πιο δύσκολο για νήπια κυρίως. Πρέπει να καλύψουν τουλάχιστον 4 αριθμούς αλλά πως, με το άθροισμα που θα φέρουν 2 ζάρια, οπότε καλούνται να προσθέσουν τις βούλες και καλύψουν τον αριθμό που θα προκύψει.











6.12.13

ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ







Μιλώντας για το μινωικό πολιτισμό δε θα μπορούσαμε να μη μεταμορφωθούμε σε Θησέα και Αριάδνη και βέβαια να μπούμε στο δικό μας λαβύρινθο! (Ο καθένας μας "σκότωνε" το δικό του μινώταυρο-φόβο κρυμμένο στα μύχια της ψυχής του. Πάντα όμως υπάρχει μια Αριάδνη-αγαλλίαση να μας πάρει μια αγκαλιά μετά την περιπέτεια! Κι εκείνη πρέπει να την αφήσουμε στη "Νάξο" και να προχωρήσουμε μόνοι μας!)


Η Αριάδνη δίνει στο Θησέα το μίτο που της πρότεινε ο Δαίδαλος.

Κι ένα φιλί για δύναμη και καλή τύχη!

Με τον πανάρχαιο τσακώνικο ρυθμό ξετυλίγει το μίτο ο Θησέας.


Βρίσκει το Μινώταυρο και τον νικά!

Με τον ίδιο ρυθμό τυλίγει το κουβάρι και ψάχνει την έξοδο!

Εκεί τον περιμένει η γλυκιά Αριάδνη.

Ξανασμίγουν και το σκάνε. Μόνο που η καημένη η Αριάδνη θα ξεχαστεί στη Νάξο!

Σημείωση: με τον τσακώνικο είχα διδαχθεί το λαβύρινθο στο Θέατρο ημέρας, στο εργαστήρι του Λάκη Κουρετζή, και με είχε συγκλονίσει, γι' αυτό και τον κράτησα.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ