Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

18.12.13

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΚΙΟΝΑ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ




Φτιάξαμε κι ένα απλό και όμορφο πινακάκι με κίονες τη νύχτα. Οι κίονες είναι από άσπρο οντουλέ και είναι κολλημένοι σε μαύρο βελουτέ. Η ζωγραφική είναι με κηρομπογιές. (Η ιδέα δεν είναι δική μου, κάποια στιγμή έπεσε το μάτι μου σε μια εικόνα στο διαδίκτυο σε ξενόγλωσσο σάιτ που δεν συγκράτησα). Με τα κιονόκρανα βοήθησα αρκετά.











17.12.13

ΤΑ ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΑ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΑΚΙΑ!

Σήμερα είχα την μεγάλη τιμή και χαρά να φτάσει στα χέρια μου το βιβλίο της Χριστίνας Κανάρια: "Τα μαθητευόμενα καλικαντζαράκια"! Το βρήκα γλυκύτατο  και ανατρεπτικό! Τα συγχαρητήριά μου Χριστίνα! Η δουλειά σου είναι εξαιρετική και μου δίνει διάφορες ιδέες για του χρόνου!
 
 
 
 
Μια μικρή γεύση από τα ανατρεπτικά "σκανταλιάρικα" (???) καλικαντζαράκια μπορείτε να βρείτε εδώ, στο γνωστό ιστολόγιο της Χριστίνας, στο teaching therapy.
 
 
Καλοτάξιδο το βιβλίο σου κοπέλα μου! Καλή συνέχεια στην όμορφη δουλειά σου!
 
 Αναλυτικότερη παρουσίαση και προτάσεις έχει η Μυρτώ εδώ.
 
 




16.12.13

Ο ΛΟΦΟΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Θέλω έστω και υποτυπωδώς τα παιδιά να γνωρίζουν κάποια από τα κτίρια που βρίσκονται πάνω στον ιερό λόφο της Ακροπόλεως. Έτσι έφτιαξα τα επόμενα φύλλα εργασίας.

Πίνακας αναφοράς



Φύλλο εργασίας


Πίνακας αναφοράς



Φύλλο εργασίας






15.12.13

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - LAPBOOKS

Φέτος έχω αδυναμία στα μικρά και μεγάλα lapbooks (βιβλιαράκια;). Για το πρόγραμμα μουσειακής: "Μικροί αρχαιολόγοι - Μεγάλοι Έλληνες" αποφάσισα να φτιάξω 2, τα οποία θα πάρουν στο τέλος της χρονιάς μαζί με το υπόλοιπο υλικό του προγράμματος. Αυτά τα βιβλιαράκια έρευνας και γνώσεων θα συμπληρώνονται σταδιακά, κάτι σαν τετράδιο εργασιών. Το υλικό που μετέφρασα το βρήκα εδώ και εδώ. (Να σας προειδοποιήσω μόνο ότι αν έχετε πολλά παιδιά, χρειάζεται προετοιμασία.)





Εδώ τα παιδιά σχεδίασαν τους ρυθμούς κιόνων που έμαθαν.

ΙΩΝΙΚΟΣ

ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ

ΔΩΡΙΚΟΣ

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς μέσα στον Παρθενώνα
















14.12.13

ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ

Έχω αδυναμία στις Καρυάτιδες γι' αυτό και ασχοληθήκαμε πιο επισταμένα και φέτος. Πως τη δουλέψαμε πέρσι την μοναχική Καρυάτιδα εδώ και εδώ.
Λοιπόν στο Ερέχθειο κανονικά οι Καρυάτιδες είναι 6 όμως έρχονται αρχαιοκάπηλοι σαν τον Έλγιν και τις κλέβουν, πόσες μένουν; (παιχνίδι αφαίρεσης) Γράφουμε την πράξη πάνω στη βάση του πλαστικοποιημένου Ερεχθείου με μαρκαδόρο που σβήνει. 
Άλλος τρόπος: ρίχνεις ζάρι και βάζεις τόσες Καρυάτιδες όσες σου λέει. Πόσες χρειάζεσαι ακόμα για να γίνουν πάλι 6;




Σειραθέτηση (δίνω έμφαση φέτος λόγω του αριθμού των προνηπίων).


Φύλλο εργασίας
 


Εγώ θα κάνω τις συγκεκριμένες Καρυάτιδες σελιδοδείκτες αναμνηστικούς (στο τέλος της χρονιάς).
 


Και οι Καρυάτιδες "πειραγμένες" με στόχο να μιλήσουμε για διάφορα συναισθήματα.



Στον παρακάτω σύνδεσμο παρακολουθήσαμε πως γίνεται η συντήρηση μιας Καρυάτιδας εν ώρα λειτουργίας του μουσείου Ακροπόλεως (εδώ).





13.12.13

ΚΟΥΡΟΣ - ΚΟΡΗ

Για να συμπληρώσω το υλικό μου φέτος έφτιαξα για αρχή τα προσωπεία όπου έχοντας κόψει το άσπρο οβάλ, πλαστικοποίησα τις κάρτες σε Α4 και τα αγόρια θα πάρουν το μειδίαμα των κούρων ενώ τα κορίτσια των κορών.
Παλαιότερο υλικό για το πως επεξεργαστήκαμε το θέμα με τους κούρους και τις κόρες, εδώ.






Ένα απλό παιχνιδάκι μαθηματικών: Πάλι ο Φειδίας θέλει να στολίσει το ναό με αναθηματικούς κούρους και κόρες. Ανάλογα με τον αριθμό που θα τοποθετηθεί ως αέτωμα θα πρέπει να μπουν κούροι και κόρες. Π.χ. 5 = 2 κούροι + 3 κόρες κ.λ.π. (Το φύλλο με τα αγάλματα πρέπει να εκτυπωθεί 2 φορές).









 Σειραθέτηση κόρης και κούρου.







Κολάζ ναού με αρχαϊκά αγάλματα. Τα παιδιά διάλεξαν τι ήθελαν να φτιάξουν, επέλεξαν να αφιερώσουν το ναό στη θεά Αθηνά και μάλιστα στην Αθηνά Πρόμαχο!!!



Και σήμερα πήρα μεγάλη χαρά στο νηπιαγωγείο, διότι ο μπαμπάς της Τζωρτζίνας με τα χεράκια του και με πάρα πολύ μεράκι μας έφτιαξε με ξύλο μια υπέροχη τροχήλατη κρεμάστρα για να κρεμάμε τις στολές που χρησιμοποιούμε ενίοτε στην τάξη! Τι καλά! Ευχαριστούμε από καρδιάς κύριε Σκαλιάρη! :)



12.12.13

ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ - ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Επισκεπτόμενη το Μουσείο της Ακρόπολης ξετρελάθηκα με το μικρό μου με την αναζήτηση της Αθηνάς. Έτσι, αφού τις ανακαλύψαμε όλες αποφάσισα να κάνω κάτι παρεμφερές και στο νηπιαγωγείο. Παρακάτω είναι ο πίνακας αναφοράς με τα αγάλματα, οι κάρτες με τα ονόματα της Αθηνάς κι ένα φύλλο εργασίας. 
Μπορείτε να μπείτε στο μουσείο της Ακροπόλεως και να παίξετε διαδικτυακά το ίδιο παιχνίδι εδώ. Είναι εξαιρετικό!











Στο σακίδιο που σου δίνουν στο μουσείο για το παιχνίδι είχε και μαγνητικό παιχνίδι με τα εξαρτήματα της θεάς Αθηνάς. Πολύ μου άρεσε αλλά δεν ήταν προς πώληση. Έτσι με τη φωτογραφική μου μηχανή το έφτιαξα σε πλαστικοποιημένο χαρτί και το συμπλήρωσα λίγο. Πιστέψτε με τους άρεσε πολύ γιατί ήταν 3 θεές και πολλά εξαρτήματα, οπότε ήταν χωρισμένοι και σε 3 ομάδες αντίστοιχα. Το χάρηκαν!




Το βιβλίο που χρησιμοποίησα κυρίως είναι το "Μικροί επισκέπτες στο Μουσείο της Ακρόπολης".  Βέβαια χρησιμοποίησα και μεγάλο προσωπικό φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψή μου στο μουσείο.


Από το μουσείο της Ακρόπολης έφερα αρκετό υλικό, όπως ένα view master με φωτογραφίες από το ίδιο το μουσείο (τους άρεσε πολύ), κουτί με κεραμικό παζλ, κουτί με πήλινα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν κυρίως παιδιά (όπως: κότσια, φορμίσκος, ίππος, βόλοι) και υλικό για τα αρχαϊκά σχέδια και χρώματα. 


Περιεργαστήκαμε τα αντικείμενα. Κάποια μας ήταν γνώριμα από το δικό μας μουσείο αφής, όπως ο δισκοβόλος, η γλαύκα, το σείστρο κ.ά.


Με το υλικό που είχα, βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα αρχαϊκά χρώματα. Χρωματίσαμε την πεπλοφόρο ηλεκτρονικά αλλά και σε φωτοτυπία. Ενδιαφέρον υλικό για τα χρώματα έχει η Μυρτώ στην ανάρτησή της για τη ζωγραφική στην αρχαιότητα

Και μερικά βίντεο σχετικά.



Βρήκα κι ένα βίντεο για το χρώμα στα γλυπτά της Σάμου και το είδαμε κι αυτό επί τη ευκαιρία (εδώ γιατί δε μπορώ για κάποιο λόγο να το ανεβάσω) Πηγή: my samos blog).

Παίξαμε το ντόμινο με τα αρχαϊκά σχέδια.


Είπαμε όμως να φτιάξουμε τα δικά μας μελανόμορφα αρχαϊκά σχέδια σε κόσμημα και είτε να τα κρατήσουμε, είτε να τα χαρίσουμε. (Η κορδέλα δεν ταιριάζει αλλά δε βρήκα μαύρο δέρμα που θα ταίριαζε)




Η μεγάλη μου χαρά ήταν όταν μας δάνεισαν οι γονείς του Στέργιου έναν  προτζέκτορα και μετά από διάφορες πατέντες (βοήθησε και η συννεφιά) καταφέραμε και πλοηγηθήκαμε στις διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές, μουσεία τα οποία έχω προαναφέρει εδώ και σε προηγούμενες αναρτήσεις. Ήταν σαν να είμαστε μέσα στα μουσεία και με κινηματογραφική ατμόσφαιρα! Πως το ευχαριστηθήκαμε όλοι μας! Ευχαριστούμε από καρδιάς κύριε και κυρία Καραγιάννη!



Επί του πιεστηρίου: μου έστειλε το Μαγικό καπέλο μια φοβερή σύνδεση του Βρετανικού μουσείου (εδώ) (μήπως νιώθουν τύψεις που δε μας επιστρέφουν τα Ελγίνεια;), όπου μπορείς να φτιάξεις το δικό σου αρχαίο ναό για την Αθηνά! Είναι εξαιρετικό! Ευχαριστώ μαγικό καπέλο!

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ