Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

23.10.14

ΑΝ... ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

Μαζεύεται το υλικό και οι φωτογραφίες κι ούτε προλαβαίνω να τα ανεβάσω. Αυτά είναι από την προηγούμενη εβδομάδα!





Μάλλον η συγκεκριμένη μπέρδεψε την παλαιοντολόγο 
με τη νεράιδα των δοντιών!


Αυτό τους άρεσε πολύ αλλά τους δυσκόλεψε. 
Μόνο τα περσινά μου προνήπια το κατάφεραν.
Τυχαίο; Δε νομίζω!














21.10.14

28η Οκτωβρίου και ενσυναίσθηση

Με ανησυχεί το γεγονός ότι κάποια από τα παιδιά μου αντιμετωπίζουν τη συζήτηση για την 28η Οκτωβρίου σαν μέρος ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού, όπου ο θάνατος, από όπου και όπως και να προέρχεται, προκαλεί ευχαρίστηση, μία στρεβλή "ηδονή". Σε μεγάλο βαθμό είναι η έλλειψη ενσυναίσθησης της ηλικίας, όμως δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ο εθισμός στο θάνατο κάποιου, χωρίς να προκαλείται η παραμικρή αντίδραση. Δεν φταίνε όμως τα παιδιά. Φταίμε εμείς που τα αφήνουμε να βλέπουν ειδήσεις, να παρακολουθούν κάτι ανεπίτρεπτα "παιδικά", να παίζουν κάτι μεγαλειώδους βλακείας παιχνίδια στον υπολογιστή, να μας βλέπουν να μην αντιδρούμε πια στη δυστυχία που υπάρχει γύρω μας, δίπλα μας, κ.ο.κ.
Με όλα αυτά τα παραπάνω κατέληξα ότι φέτος θέλω να δώσω έμφαση στη συναισθηματική συν-κίνηση των παιδιών μου. Θέλω να συν-κινηθούμε ομού σε ένα συναισθηματικό ταξίδι σε εκείνη την εποχή, και όχι τόσο ιστορικό ή κατασκευαστικό (βλέπε χειροτεχνίες). Αρωγός σε αυτή μου την προσπάθεια και πάλι η τέχνη, είτε είναι ζωγραφική (εδώ, εδώ και εδώ) είτε είναι ποίηση (εδώ), είτε είναι μουσική (εδώ), είτε είναι η φωτογραφία (εδώ), συν τα παρακάτω. Στην τρέλα της σημερινής παράλογης εποχής που ζούμε, το μόνο που έχω να αντιτάξω είναι η τέχνη, ελληνική και παγκόσμια.






20.10.14

ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ - ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ




Και κάποιες ακόμα δραστηριότητες, όπως η κατασκευή της φωλιάς του δεινοσαύρου με αφορμή την ανακάλυψη φωλιάς στο παλαιοντολογικό κυνήγι.



Στις γωνιές, ταξινόμηση δεινοσαύρων σε φυτοφάγους και σαρκοφάγους με τρισδιάστατα πλαστικά μοντέλα αλλά και με πλαστικοποιημένα σε άλλη γωνιά.



Στη διεύθυνση: http://clipping-path-studio.com/download/   βρήκα και κατέβασα για 14 μέρες δωρεάν και δοκιμαστικά 3 προγράμματα πολύ ενδιαφέροντα. Με αυτά έκανα clipart τις φωτογραφίες των παιδιών και κάναμε κατασκευούλες με αυτά, όπως παρακάτω:



Τέλος, βρήκα μια συνταγή για σπιτικό play-dough, με 3 δόσεις κορν-φλάουρ και 1 μαλακτικό μαλλιών (χρώμα ζαχαροπλαστικής προαιρετικό). Λοιπόν, εκτός του ότι έκανα χάλια το σπίτι και τα χέρια μου μπλε (ήμουν σαν τα στρουμφ για  κανα δυο μέρες), δεν έμεινα ευχαριστημένη. Ήθελα να φτιάξουμε ίχνη δεινοσαύρων πάνω σε ατομικά κομμάτια. Δεν πρόλαβα να τα κάνω τη μέρα που ήθελα κι έτσι τα άφησα σε κλειστό τάπερ 3-4 μέρες. Όταν πήγα να κάνω τη δραστηριότητα, μου θρυμματίζονταν. Οπότε εκείνη την ώρα κατέληξα στην κλασική πλαστελίνη. Δεν ξέρω αν ήταν θέμα αναλογιών. Αν το έχει δοκιμάσει κανείς ας μου πει μήπως έκανα κάποιο λάθος στην παρασκευή.









17.10.14

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Μετά το παιχνίδι με τα ίχνη και τα γράμματα (εδώ), σκέφτηκα να παίξουμε ένα επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας με εικόνες (ανεβάζω και τις λέξεις αλλά εγώ τώρα εικόνες χρησιμοποίησα). Είναι πολύ απλό, έχουμε τοποθετήσει τη δεξιά στήλη καρτών κάτω. Όταν η ομάδα τραβήξει κάρτα για να προχωρήσει πρέπει να την τοποθετήσει δίπλα σε αυτή που τελειώνει με τον ίδιο ήχο π.χ. μάστ-ορας  κάστ-ορας. 








16.10.14

Ανοιχτή επιστολή προς την Δημοτική Σύμβουλο Σαρρηγεωργίου Θεανώ και μέλος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Σάμου

Αξιότιμη κυρία Σαρρηγεωργίου, 
αν και αντιπροσωπεύετε το Πυθαγόρειο στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Δήμου Σάμου, προφανώς γνωρίζετε ελάχιστα για τα προβλήματα και τις ανάγκες των εκεί σχολικών μονάδων. 
Συγκεκριμένα, από όσο γνωρίζω ποτέ δεν επισκεφθήκατε το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου, ούτε γνωρίζετε τα προβλήματα κτιριακής αλλά και υλικοτεχνικής δομής που αντιμετωπίζουμε.

Τις προηγούμενες μέρες υποβλήθηκε στη Σχολική επιτροπή αίτημα από το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου για την αποδοχή της δωρεάς από το ίδρυμα Μποδοσάκη, ενός υπολογιστή, ενός πολυμηχανήματος και ενός προτζέκτορα. Όπως διάβασα στο έγγραφο που λάβαμε (και καλούμαστε να κοινοποιήσουμε στο ίδρυμα Μποδοσάκη, για να μπορέσουμε να λάβουμε τη δωρεά) ήσασταν η μόνη που δεν συμφώνησε με την αποδοχή (κι έχετε κάθε δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου σας) αλλά κυρίως αφήσατε με τα λεγόμενά σας να φανεί ότι ζητιανεύουμε  και κυρίως ρωτήσατε, "ποιος ήταν αυτός που ξεκίνησε αυτή τη διαδικασία" την οποία κανονικά θα έπρεπε να φροντίζει το κράτος. 

Δεν διαφωνώ μαζί σας, και φυσικά θα έπρεπε να μας παρέχει πολλά πράγματα το κράτος από τη στιγμή που μας φορολογεί. Όμως σας διαβεβαιώ πως αν δεν υπήρχε η φιλανθρωπία (κατά Paulo Freire o ορισμός) δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τη δουλειά μας με αξιοπρέπεια τόσα χρόνια. Αν δεν ήταν η κυρία Λίτσα Δήμα το 2007 και η "Αλλατίνη", ίσως ακόμα να μην είχαμε καν υπολογιστή. Αν δεν ήταν το Νηπιαγωγείο Χώρας να μας παραχωρήσει τον επιπλέον υπολογιστή του δεν θα κάναμε πρόγραμμα Τ.Π.Ε. στο Νηπιαγωγείο. Αν δεν ήταν ο κύριος Δελώνης να μας παραχωρεί κάποιες χρονιές το δικό του υπολογιστή, δε θα είχαμε γωνιά υπολογιστή. Αν δεν ήταν δεκάδες άλλοι συγχωριανοί μας, (γονείς και μη) να προσφέρουν ό,τι δεν χρειάζονται στο Νηπιαγωγείο, μπορεί να μην είχαμε κάποια έπιπλα, ρούχα για το χώρο μεταμφίεσης, βιβλία για τη γωνιά της βιβλιοθήκης και ένα σωρό άλλα. Ακόμα και εμείς οι νηπιαγωγοί βάζουμε συνήθως και από την τσέπη μας για να γίνονται αξιόλογα προγράμματα στο νηπιαγωγείο μας. Σε ένα σχολείο, πάντα κάτι μπορεί να χρειαστεί κι αυτό να είναι μια χειρωνακτική προσφορά ή έστω το ενδιαφέρον ενός δημοτικού συμβούλου, ανεξαρτήτου κόμματος.

Εσείς, πού ήσασταν όλα αυτά τα χρόνια; Γιατί δεν ήρθατε στο χώρο μας από το 2001 που βρίσκομαι συνειδητά στο Πυθαγόρειο κι ας μην είμαι από εδώ;

Σας απαντώ λοιπόν πως εγώ ήμουν αυτή που με τη βοήθεια συναδέλφων bloggers έψαξα και κινητοποίησα τη συγκεκριμένη κίνηση και η προϊσταμένη μου με στήριξε και έκανε όλα τα διαδικαστικά. Εγώ "ζητιάνεψα" κι αν χρειαστεί, για το καλό του σχολείου μου θα "ξαναζητιανέψω". Σας προτείνω να διαβάσετε, ή να ξαναδιαβάσετε την "Αγωγή του καταπιεζόμενου" του Paulo Freire, και να μην γίνεστε καταπιεστής του καταπιεστής σας αλλά απελευθερωτής. Σας ζητώ όμως όχι  να απελευθερώσετε εμένα και το νηπιαγωγείο μου αλλά τον ίδιο σας τον εαυτό. Κι αφήστε εμάς να κάνουμε τη δουλειά μας όπως γνωρίζουμε καλύτερα. 




Κι αφού δεν είστε μέρος της λύσης, μη γίνεστε  τουλάχιστον μέρος του προβλήματος.

Με εκτίμηση,
Μαρία Χατζηπαναγιώτου
Νηπιαγωγός Πυθαγορείου


15.10.14

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ/ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΥΝΗΓΙ

Σήμερα τα περισσότερα  παιδάκια μου έφεραν τα αποτελέσματα των ερευνών που έκαναν στο σπίτι, με την εμπλοκή της οικογένειας, με αφορμή την ερώτηση: πώς πέθαναν οι δεινόσαυροι;
Για να μπορέσουμε να αποδελτιώσουμε καλύτερα τις παρουσιάσεις τους έβγαλα σε Α3 φωτοτυπία το χαρτί που είχαν πάρει στο σπίτι έχοντας επιλέξει από το σχολείο ήδη, την υπόθεση που θέλανε να ερευνήσουν.




Ένας - ένας ερχόταν μας έλεγε την υπόθεσή του και τον τρόπο που δούλεψε. Τα σημείωνα. Μάλιστα προσέθεσα με το χέρι την κατηγορία: ρώτησα ένα μεγάλο (που δεν είχαμε πει την άλλη φορά). Όταν ολοκληρώσαμε συζητήσαμε στην ολομέλεια και αποφασίσαμε ποιες υποθέσεις βρήκαν ότι δεν ισχύουν, όπως αυτή με την αρκούδα και τις βγάλαμε. Μετρήσαμε επίσης ποιες μεθόδους προτίμησαν οι περισσότεροι.
Στο τέλος άφησα ένα νήπιο που είχε έρθει να μας δείξει φωτογραφίες και βιβλία όπου βρήκε κάποιες απαντήσεις με τη μαμά του. Με τις πληροφορίες και το υλικό που μας έφερε η Αθανασία συνθέσαμε όλες τις παραπάνω απαντήσεις στη θεωρία με τον μετεωρίτη ή στην κλιματική αλλαγή. Εκεί πια πήρα θέση και τους εξήγησα πως και οι επιστήμονες έτσι δουλεύουν και σκέφτονται και πως στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν έχουν καταλήξει και αυτοί αλλά πιστεύουν τα παραπάνω.


Αρκετά όμως με την θεωρητική έρευνα, ώρα για δράση. Μοιραστήκαμε σε ομαδούλες με κάτι χάρτινα βραχιολάκια για χαρτοπετσέτες που βρήκα εδώ. Αφού τα ζωγραφίσαμε και τους τα φόρεσα νωρίτερα, τους πρότεινα να βρουν την ομάδα τους. Έτσι είχαμε τους τυραννόσαυρους, τους διπλόδοκους, τα ίχνη, τα αβγά κ.λ.π..






Τους είπα πως θα όλα θα ξεκινήσουν από ένα δεινόσαυρο. Τίποτε άλλο. Να τι βρήκαν.


Ο δεινόσαυρος μας έδειχνε ένα ίχνος. Το σηκώσαμε κι από κάτω είχε κρυμμένο (κολλημένο) ένα δεινοσαυρογράμμα  (τα βρήκα εδώ αγγλικά και κράτησα μόνο αυτά που ταίριαζαν με τα ελληνικά).


Για να προχωρήσουμε στο επόμενο ίχνος ή κάθε ομάδα έπρεπε να βρει μία λέξη που να αρχίζει ηχητικά από αυτό το γράμμα.


Ίχνος - ίχνος, γράμμα - γράμμα, λέξη - λέξη, φτάσαμε σε μια "φωλιά" με αβγά δεινοσαύρων!!!! Την πήραμε στην παρεούλα προσεκτικά.


Βρήκαμε ένα δεινόσαυρο αλλά κι ένα από τα πρώτα θηλαστικά (alphadon: που σημαίνει πρώτο δόντι). Μέσα τα αβγά έκρυβαν πτερόσαυρους (π.χ. πτεροδάκτυλος με μεμβράνη αντί για φτερά) και αρχαιοπτέρυγες  (πρόγονοι των πουλιών-φτέρωμα) για να καταλάβουμε τη διαφορά.


Ψάχνοντας και "σκάβοντας" λίγο πιο προσεκτικά ανακαλύψαμε κόκαλα δεινοσαύρου, απολιθώματα οστών αλλά και ένα "απολιθωμένο" αβγό με σκελετό μωρού δεινοσαύρου.


Αργότερα, ζωγραφίσαμε τις φωτοτυπίες με τα δεινοσαυρογράμματα και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε καμιά λέξη με αυτά. Δεν τα πολυκαταφέραμε. Βγάλαμε τη λέξη "ΧΟΡΤΑ" αλλά βοήθησα κι εγώ.



Είχαμε μια γεμάτη και ενθουσιώδη μέρα με πολλή έρευνα (όχι μόνο στα βιβλία και στον υπολογιστή αλλά και επιτόπια!!!).  Αύριο είναι μια καινούρια μέρα...









.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ