Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

13.11.14

Ανοιχτή Επιστολή παραίτησης της συν. Αλεξάνδρας Χαρβάλου στον υπουργό Παιδείας


Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014



Κύριε Υπουργέ,
σίγουρα γνωρίζετε (ή θα έπρεπε) το διασυρμό που υπέστη το 6ο Δημ. Σχ. Αγ. Παρασκευής από ένα δικομανή γονέα αναφορικά με το ποσό των 2,20 ευρώ που χάθηκαν από μία τάξη, αφού έγινε γνωστό στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σίγουρα θα γνωρίζετε για τις ΕΔΕ που υπέστη το διδακτικό προσωπικό του ίδιου σχολείου και που συνεχίζει να καλείται σε ψυχοφθόρες καταθέσεις για επουσιώδεις καταγγελίες.

Θα γνωρίζετε ότι τέθηκε σε αργία εδώ και 8 μήνες συνάδελφος για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά» από τον αμερόληπτο Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης όπου η εξουσία του ξεπερνά πλέον και το roi soleil αφού ειδικεύτηκε και σε αμιγώς παιδαγωγικά θέματα.

Θα γνωρίζετε για τη μετακίνηση μου σε άλλο σχολείο παρά το πρώτο αθωωτικό πόρισμα (με έμμεσο εκβιασμό ότι θα τεθεί σε αργία όλο το διδακτικό προσωπικό από το ΓΕΔΔ) αλλά και την υπόθαλψη της υπαίτιας και αδαούς δ/ντριας για την οποία εκκρεμούν πολλές καταγγελίες και παρά όλα αυτά βρίσκεται στο απυρόβλητο και όπου θα βρίσκεται απ’ ότι φαίνεται.

Θα γνωρίζετε εντέλει ότι ένας ολόκληρος μηχανισμός ασχολείται εδώ και 10 μήνες γιατί χάθηκαν 2,20 ευρώ από μία τάξη!

Σίγουρα θα γνωρίζετε τις κινήσεις επί του θέματος του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης που εσείς έχετε τοποθετήσει σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη θέση και που λογικά θα έπρεπε να διαθέτει υψηλά προσόντα και κοινωνική ευθύνη, να προλαμβάνει καταστάσεις και να τις σταματάει εν τη γενέσει τους, να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα πριν διασύρει επαγγελματίες και ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς σε πειθαρχικές διαδικασίες, να προστατεύει τον κλάδο…

Κύριε Υπουργέ,
καλούμαστε να διαμορφώσουμε ευρωπαίους πολίτες με πλήρη συνείδηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους, με δημοκρατικές αντιλήψεις, με αξίες , με ιδανικά, με όραμα ζωής, με αξιοπρέπεια και σεβασμό στη ζωή.
Καλούμαστε να διαχειριζόμαστε όλες τα προβλήματα που προκύπτουν από τη σημερινή συγκυρία έχοντας πάντα ως γνώμονα το καλό των παιδιών μας.
Καλούμαστε εκτός από παιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί να είμαστε γονείς, ψυχολόγοι, γιατροί, ευέλικτοι σε κάθε ειδική περίπτωση.
Καλούμαστε να εκπονήσουμε προγράμματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας.
Καλούμαστε να μεταγλωττίζουμε, να επεξεργαζόμαστε και να προσαρμόζουμε την ύλη των βιβλίων του δημοτικού ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες της τάξης και το νοητικό επίπεδο της κάθε ηλικίας, σύμφωνα με την επιστημονική και εμπειρική κατάρτιση μας.
Καλούμαστε να διδάσκουμε σε τμήματα με 27-28 μαθητές προς το παρόν, στα έξυπνα ΕΑΕΠ(ΕΣΠΑ) σχολεία τα οποία επανδρώνονται με ειδικότητες λίγο μετά τα Χριστούγεννα, με παράλληλη στήριξη, για τον ευαίσθητο χώρο των μαθητών με ειδικές ανάγκες, επιλεκτική και πολύ συχνά ανύπαρκτη και με τμήματα ένταξης που τείνουν να καταργηθούν(όσα δεν έχουν ήδη καταργηθεί).
Και τώρα, τα κοινωνικά σχολεία, άλλη μια καινοτόμος μεταρρύθμιση!
Κύριε Υπουργέ,
νιώθω βαθιά απογοήτευση, θλίψη και δυσαρέσκεια.
Παραιτούμαι από την υπηρεσία μετά από 25 χρόνια αφοσίωσης, επαγγελματισμού, προσφοράς και πραγματικής αγάπης για το επάγγελμα.
Παραιτούμαι στην πιο παραγωγική εκπαιδευτική στιγμή της ζωής μου. Παραιτούμαι όχι γατί το θέλω, αλλά γιατί δε μπορώ.
Παραιτούμαι γιατί η αξιοπρέπειά μου δε μου επιτρέπει να διασύρεται το όνομά μου και η επαγγελματική μου υπόληψη, να προσβάλλεται η προσωπικότητα μου ως εκπαιδευτικού και ως πολίτη.
Παραιτούμαι γιατί δεν υπάρχει καμία προστασία από την υπηρεσία αντιθέτως θέτει σε επικινδυνότητα τους συνεργάτες της.
Παραιτούμαι γιατί το προφίλ του σημερινού δάσκαλου πρέπει να είναι φοβισμένο, ανελεύθερο, ετοιμοπόλεμο σε τυχόν ανθρωποφαγικές διώξεις και να διαθέτει επάρκεια άνω του 15%!!!.
Παραιτούμαι γιατί η παιδεία πεθαίνει σε μία πολύ κρίσιμη στιγμή της ελληνικής ιστορίας.
Παραιτούμαι γιατί ζω στην Ευρώπη του 2014, θεωρώ τον εαυτό μου ευρωπαία πολίτη, αγωνίζομαι για τα αυτονόητα παραδειγματίζοντας τα παιδιά μου και τους μαθητές μου, και, δεν ανέχομαι την αναξιοκρατία, την αδικία, την αδιαφάνεια, την ανευθυνότητα και τη μικροπολιτική προσωπικών συμφερόντων.
Παίξτε μπάλα, κ. Υπουργέ, στο «κοινωνικό» σχολείο!
Δώστε ανώτερες θέσεις στους αξιολογημένους της παρεούλας σας…
Αλεξ. Χαρβάλου
εκπαιδευτικός ΠΕ70

Ευχαριστώ θερμά για τη συμπαράστασή τους , το Σύλλογο Διδασκόντων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Παρασκευής, το σύλλογο Γονέων Αγίας Παρασκευής, την Ένωση Γονέων Αγ. Παρασκευής, το Σύλλογο μας “Ο Περικλής”, την οικογένειά μου, τους σχολικούς συμβούλους που ανέλαβαν τις ΕΔΕ μου και τον Άρειο Πάγο.


ΠΗΓΗ

12.11.14

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ ΜΑΚΕΤΑΣ

Τους έκανε τρομερή εντύπωση τελικά η χθεσινή μακέτα διότι σήμερα στις ελεύθερες δραστηριότητες αναπαριστούσαν αυτό και έπαιζαν το "Πολυτεχνείο", όχι όμως όπως παίζουμε τον πόλεμο αυτή τη φορά! Ένιωθαν σύμπνοια με τους φοιτητές/μαθητές.



Το Πολυτεχνείο και το τανκ




Ζωγραφική στις ελεύθερες δραστηριότητες






11.11.14

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΜΑΚΕΤΑ ΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Νομίζω ότι σήμερα τα παιδιά κατανόησαν πλήρως τι έγινε στο Πολυτεχνείο. Στο ενδιάμεσο κάναμε (ενώ ακούγαμε το ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου) κάναμε παύσεις και συζητάγαμε. Τι νιώθουν τώρα οι φοιτητές; Τι μπορεί να νιώθουν οι φαντάροι; Τι ο οδηγός του τανκς; Και στο τέλος τους είπα το εξής απλό παράδειγμα γιατί έχουμε πολλά παιδιά στρατιωτικών φέτος. Τι θα ένιωθαν οι μπαμπάδες σας αν μια μέρα έβγαινε ένας παράφρων αρχηγός κι έλεγε να στείλουν όλες τις νηπιαγωγούς στην εξορία γιατί είναι νηπιαγωγοί. Κι εμείς κλεινόμασταν μέσα στο νηπιαγωγείο και κάναμε κατάληψη. Ας υποθέσουμε πως ο δικτάτορας έστελνε τους στρατιωτικούς γονείς σας με τα όπλα και τα τανκς έξω από το νηπιαγωγείο. Πως θα ένιωθα εγώ που θα έβλεπα απέναντί μου τον μπαμπά σου που γνωριζόμαστε, που ζούμε στο ίδιο χωριό; Πως θα ένιωθε εκείνος που θα καλούνταν να πυροβολήσει τη νηπιαγωγό του παιδιού του;










Οι εικόνες απαντούν μόνες τους...



10.11.14

ΓΑΪΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2

Εγώ με τις συγκεκριμένες εικόνες σκοπεύω καταρχάς να συζητήσω με τα παιδιά για το τι δείχνουν και πως μπορούμε να το συνδέσουμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Για μένα όλες οι παρακάτω μπορούν να συσχετιστούν με τη βία, την καταστολή και την καταπίεση που κυριαρχούσε στη δικτατορία.
Με τις ίδιες κάρτες αν τις εκτυπώσετε 2 φορές μπορείτε να φτιάξετε μέμορι, ενώ αν τις εκτυπώσετε παραπάνω μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και για μπίνγκο αν τη μία φορά τις κόψετε για να έχετε κάρτες να ανοίγετε.




Οι επόμενες κινούνται στη λογική του βρες το άλλο μισό.









8.11.14

ΓΑΪΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1

Και φέτος σκοπεύω να δουλέψω την επέτειο του Πολυτεχνείου μέσα από την τέχνη του Γαΐτη (παλαιότερες προσεγγίσεις για το Γαΐτη εδώ και συνολικά για το Πολυτεχνείο εδώ). Επίσης θέλω λίγο να το δούμε και από την πλευρά του καταπιεστή και όχι μόνο του καταπιεζόμενου με στόχο την αύξηση της ενσυναίσθησης των παιδιών.








5.11.14

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι πρώτες στήλες λειτουργούν ως αναφορά. Εγώ πλαστικοποίησα τις κάρτες και κάτω από κάθε σωστή λέξη έβαλα τις 3 κάρτες με τις "λέξεις". Το παιδί καλείται να βρει που είναι η ίδια λέξη. Στο τέλος συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας.














3.11.14

ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Δεν ξέρω αν θα σας αρέσει αυτή η καθυστερημένη (τι πρωτότυπο!?) ανάρτηση- δραστηριότητα, όμως το δοκίμασα με τα πιτσιρίκια και πήγε αρκετά καλά. Μετά μάλιστα το άφησα και στη γωνιά με τα παιχνίδια δεινοσαύρων. 






  • Πρώτα συνθέτουμε την πρόταση με εικόνα και λέξη



  • Έπειτα τις εικόνες δίχως τις λέξεις

  • Ύστερα τις εικόνες δίχως τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς

  • Κατόπιν τις εικόνες με τις λέξεις χωρίς τον πίνακα

  • Τέλος τις λέξεις δίχως τις εικόνες καθόλου.












.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ