Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

26.11.14

Η ΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ

Για να καταλάβουν λίγο καλύτερα πως είναι η γη και το εσωτερικό της θα χρησιμοποιήσω τις περσινές μεθόδους (εδώ) και το επόμενο φύλλο  θα ζητήσω από τα παιδιά να το χρωματίσουν και θα συρράψω σαν βιβλιαράκι την επιφάνεια της γης πάνω από το εσωτερικό της για να το πάρουν σπίτι σαν αναφορά και υπενθύμιση.









24.11.14

ΤΑ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Προετοιμαζόμαστε και φέτος για την επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου, στα πλαίσια της γνωριμίας με το χωριό και το νησί μας.
Βρήκα και χρησιμοποίησα από τη Μυρτώ τις εικόνες που είχε βρει στο Μουσείο του Λούβρου (εδώ). Έπειτα βρήκα το ηλεκτρονικό βιβλίο με τα δικαιώματα του μικρού επισκέπτη του Μουσείου μπορείτε ελεύθερα να το κατεβάσετε από εδώ.
Έτσι φτιάξαμε ένα πίνακα με αυτά που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μουσείο και αυτά που δεν μπορούμε.



Να και το υλικό που ετοίμασα. Τα όχι θα τα βρείτε στη Μυρτώ (παραπάνω).















Επιπλέον υλικό για επίσκεψη σε αρχαιολογικό μουσείο εδώ  και εδώ.


23.11.14

Σκέψεις μιας υποψήφιας για αξιολόγηση νηπιαγωγού (Ακούς υπουργέ;)


Σήμερα μπαίνοντας στην φόρμα αξιολόγησης (portfolio) και βλέποντας τις ερωτήσεις που …καλούμαι να απαντήσω ώστε να αξιολογηθώ κι εγώ όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί, ένιωσα την ανάγκη να γράψω κάποιες σκέψεις μου για τον κύριο Λοβέρδο και τους υπόλοιπους «ιθύνοντες» του Υ.ΠΑΙ.Θ, που «σκέφτηκαν» αυτόν τον τρόπο να με αξιολογήσουν.



Διαβάζοντας τις ερωτήσεις υποθέτω ότι ο βαθμός μου μετά την αξιολόγησή μου θα είναι ίσως «επαρκής» ή ακόμη και «ελλιπής». Εργάζομαι μέσα στην τάξη από τα 20 χρόνια μου, μια και η Σχολή που φοίτησα ήταν διετής και σήμερα είμαι 49 χρονών. Από τα 23 χρόνια υπηρεσίας μου στο Δημόσιο Σχολείο τα 21 ήμουν προϊσταμένη.

Ήμουν «επαρκής» κύριε Λοβέρδο, όταν πρώτη φορά δούλεψα σαν αναπληρώτρια στα Λιμενάρια της Θάσου και με το που πήγα τον Ιανουάριο έκανα μετακόμιση του Νηπιαγωγείου σε ένα σπίτι με μια τουαλέτα (για όλους), χωρίς την βοήθεια κανενός ,χωρίς να έρθει κάποιος και να δει αν αυτός ο χώρος ήταν κατάλληλος για Νηπιαγωγείο (ούτε Σχ.σύμβουλος ούτε Προϊστάμενος);

Ήμουν «επαρκής» όταν κατάφερα να βγάλω άκρη με τα οικονομικά του σχολείου χωρίς να έχω τις ανάλογες γνώσεις(δεν σπούδασα λογιστικά) και χωρίς να με επιμορφώσει κανείς;

Ήμουν «επαρκής» όταν την επόμενη χρονιά με κάλεσαν αναπληρώτρια στον Άγιο Χριστόφορο Νικήσιανης Καβάλας και πήγαινα κάθε μέρα με τον έναν δάσκαλο του μονοθέσιου Δημοτικού Σχολείου από τις 7 το πρωί για να ανάψω την ξυλόσομπα και να ζεστάνω έναν χώρο που δεν είχε τίποτα μέσα εκτός από τρία θρανία;

Ήμουν «επαρκής» όταν διορίστηκα την επόμενη χρονιά στην Σάμο και το έμαθα λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία και αναγκάστηκα να πάω με τον άντρα μου (ο οποίος πήρε μετάθεση στο Τμήμα Ασφαλείας Σάμου για να με ακολουθήσει) και δεν είχαμε μια στην τσέπη για την μετακόμιση μας από την Καβάλα όπου ζούσαμε, για τα ενοίκια του νέου σπιτιού μας και για την επιβίωσή μας αφού πληρώθηκα τρεις μήνες μετά;

Ήμουν «επαρκής» όταν μετά από δύο χρόνια στο νησί πήρα απόσπαση και δούλεψα 2 χρόνια στον Άγιο Αθανάσιο Θες/νίκης, 1 χρόνο στα Μάλγαρα, 1 χρόνο στον Δρυμό, 2 χρόνια στο 2ο Χαλάστρας;

Ήμουν «επαρκής» όταν στα Μάλγαρα που πήγα βρήκα αντί για Νηπιαγωγείο μια άδεια αίθουσα γυμναστηρίου του Δημοτικού Σχολείου και το έστησα από την αρχή κάνοντάς το ένα πανέμορφο χώρο;

Ήμουν «επαρκής» όταν μετά από χρόνια αποσπάσεων και ταλαιπωρίας πήρα επιτέλους οργανική στο 1ο Νηπιαγωγείο Χαλάστρας και κουβάλησα έπιπλα από το σπίτι μου για να το οργανώσω (βιβλιοθήκες, τραπεζάκια..) για να γίνει ο χώρος όσο το δυνατόν πιο κατάλληλος για ένα τμήμα 24 παιδιών;

Ήμουν «επαρκής» όταν πολλές φορές έδινα χρήματα από την τσέπη μου για υλικά αφού το σχολείο δεν είχε ποτέ αρκετά ;

Ήμουν «επαρκής» όταν κάποιες φορές έδινα χρήματα από την τσέπη μου για να συμμετέχουν σε εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις παιδιά που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν;

Και πολλά άλλα που θα χρειαζόταν πολλές σελίδες για να γραφτούν και που τα γνωρίζω μόνο εγώ.

Για εσάς βέβαια ίσως να είμαι ελλιπής γιατί δεν έχω κάνει εξομοίωση ,αφού όταν γινόταν, εγώ προσπαθώντας να φέρω στον κόσμο ένα δικό μου παιδί ήμουν σε διαδικασία εξωσωματικών (οχτώ στο σύνολο) για πολλά χρόνια και δεν μπορούσα να την παρακολουθήσω .Και όταν πια οι οικογενειακές μου υποχρεώσεις μου το επέτρεψαν ΕΣΕΙΣ σταματήσατε το πρόγραμμα.

Ίσως να είμαι ελλιπής για εσάς γιατί δεν έχω κάνει μεταπτυχιακό, διδακτορικό, διαλέξεις, συγγραφή βιβλίων και δεν ξέρω τρεις ξένες γλώσσες….
Ίσως να είμαι για εσάς ελλιπής γιατί δεν έχω παρακολουθήσει σεμινάρια 30,50,100,400 ωρών αλλά ο φάκελός μου είναι γεμάτος με βεβαιώσεις συμμετοχής από ημερίδες και σεμινάρια μιας ημέρας που ΕΣΕΙΣ οργανώνατε (αλλά τώρα πια δεν έχουν καμία σημασία)…..

Αλλά για ένα πράγμα να είστε σίγουροι :


Για κανένα από τα 600 περίπου παιδιά που πέρασαν από την τάξη μου και από την ζωή μου δεν είμαι ελλιπής. Κι αυτό μου το βεβαιώνει η αγάπη τους και η συγκίνησή τους όταν πολλά από αυτά τα συναντώ(άντρες και γυναίκες πια) μετά από πολλά χρόνια ,τα καλά τους λόγια ,η θερμή αγκαλιά τους..
Αυτή είναι για μένα η μόνη ουσιαστική αξιολόγηση που με εκφράζει και με δικαιώνει σαν εκπαιδευτικό….

Όσο για την δική σας, την θεωρώ ανούσια, υποκριτική, ουτοπική και άδικη….
Και να είστε σίγουροι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών σκέπτονται σαν εμένα… Πόσο λυπηρό αλλά και ανησυχητικό που δεν το βλέπετε…..
Τελικά το μόνο που καταφέρατε είναι εγώ που αγαπώ την δουλειά μου ,γίνομαι ευτυχισμένη μέσα σε μια τάξη με μικρούς μαθητές και πιστεύω πως έχω να δώσω πολλά ακόμη, να ονειρεύομαι την συνταξιοδότηση.

Και πραγματικά θα ήθελα να ξέρω πόσο «επαρκείς» είστε όλοι εσείς που αποφασίζετε για μας χωρίς εμάς, αν και δεν έχετε αξιολογηθεί ΠΟΤΕ και θεωρείτε τους εαυτούς σας ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.

fb Μαρίας Δαλκίδου


ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ!!! ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ ΠΡΟΣΘΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΑΡΙΘΜΩΝ

Πλαστικοποιήστε την εικόνα και τους αριθμούς, βάλτε τους βέλκρο και πειραματιστείτε!!! Στη μέση βάλτε τον αριθμό που θέλετε και παίξτε ή οριζόντια ή κάθετα βάζοντας το αποτέλεσμα δεξιά ή αριστερά. Π.χ. οριζόντια 4 (5) 6  κάθετα 3(5) 7.









22.11.14

Πρωτοφανής η δυναμική αντίδραση των Νηπιαγωγών ενάντια στην Αξιολόγηση



Είναι πρωτοφανής η αποφασιστικότητα των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων στη Ελλάδα και η μαζική δυναμική αντίδρασή τους ενάντια στην αξιολόγησή τους !

Σε κάποια σημεία της Ελλάδας ξεκίνησε η προαξιολογική περίοδος και οι Προισταμένες των Νηπιαγωγείων καλούνται από Διευθυντές και Συμβούλους για να αξιολογηθούν. Οι ίδιες/οι με πρωτοφανή δυναμισμό αλλά και αγανάκτηση για το κατηγοριοποιημένο σχολείο που καλούνται να υπηρετήσουν, αρνούνται να παρουσιαστούν, δηλώνουν συμμετοχή στην απεργία- αποχή της ΔΟΕ και με τη βοήθεια των συλλόγων τους κάνουν στάσεις εργασίας όπου και όταν χρειαστεί.

Σας παραθέτουμε τα πρώτα ενδεικτικά στοιχεία από διάφορες περιοχές όπου ξεκίνησαν οι διαδικασίες αξιολόγησης


Ακύρωση συναντήσεων αξιολόγησης:

Έβρος : αποχή 100% των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων

Σέρρες: σε σύνολο 120 Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων δήλωσαν αποχή οι 118

Σκύδρα: αποχή 100%

Πάτρα: αποχή 99%

Αγρίνιο: αποχή 100%

Ικαρία: ομόφωνη απόφαση συμμετοχής στην απεργία-αποχή και μη υλοποίηση κανενός βήματος της αξιολογικής διαδικασίας.

Χίος –Σάμος : συμμετοχή στην απεργία-αποχή και καταγγελία της Σχολικής Συμβούλου Νηπιαγωγών της 47ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας (Χίου, Σάμου) για ενέργειες σχετικές με αξιολόγηση

Κρήτη: η συντριπτική πλειοψηφία των προϊσταμένων δήλωσαν συμμετοχή στην απεργία-αποχή

Φθιώτιδα :καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή από κάθε δραστηριότητα σχετική με την αξιολόγηση

Ξάνθη: καθολική αποχή από τα προγραμματισμένα σεμινάρια για την αξιολόγηση

Επίσης :Τα 22 από τα 26 Νηπιαγωγεία της Καλλιθέας δεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία της αξιολόγησης.

Στον Σύλλογο Κορινθίας 10 Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων έχουν δηλώσει ότιδεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ, 2 από αυτές δήλωσαν μάλιστα στον Σύλλογο πρόθεση παραίτησης.

Στον Σύλλογο Ανατ. Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» 16 προϊσταμένες Νηπιαγωγείων υπέγραψαν δήλωση συμμετοχής τους στην απεργία – αποχήαπό κάθε διαδικασία αξιολόγησης και άρνησης να καταθέσουν ατομικό φάκελο και13 προϊσταμένες από αυτές δήλωσαν ότι καταθέτουν την πρόθεση παραίτησής τους από προϊσταμένες στον σύλλογο και στη ΔΟΕ

Οι ειδήμονες της αξιολόγησης έκαναν το μεγάλο λάθος.

Πίστεψαν ότι οι Προϊσταμένες –οι οποίες είναι 1000 περίπου περισσότερες από τους Διευθυντές Δημοτικών- θα είναι ο εύκολος στόχος που θα τις χρησιμοποιήσουν ως δούρειο ίππο για να εφαρμόσουν την αξιολόγηση πετυχαίνοντας μεγάλα ποσοστά συμμετοχής.

Και αποφάσισαν να μας αιφνιδιάσουν!

Και αιφνιδιάστηκαν αυτοί!

Συνάδελφοι : Η ευθύνη είναι ατομική και συλλογική

Τολμάμε να αναμετρηθούμε με το φόβο και δίνουμε το παρόν σε κάθε συλλογική διαδικασία.

Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο.

Λέμε ΟΧΙ στην αξιολόγηση

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών και 16 Σύλλογοι Π.Ε. καλούν τις/τους νηπιαγωγούς την Κυριακή 23/11, στις 10.00, στο Ξενοδοχείο Polis Grand Hotel (Πατησίων 19 και Βεραντζέρου 10, Ομόνοια) για να οργανώσουμε τη δράση μας ενάντια στην αξιολόγηση

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
www.nipiagogoi.gr

Η ΣΑΜΟΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ;;;

Στην προσπάθειά μου να συνδέσω το πρόγραμμα για τους δεινόσαυρους με κάτι απτό στο νησί μας, επισκέφθηκα το Παλαιοντολογικό Μουσείο στους Μυτιληνιούς. Δυστυχώς τα εκθέματα είναι μετά την εξαφάνιση των δεινοσαύρων. Επειδή όμως δεν συνηθίζω να παραιτούμαι εύκολα, είπα "να βγάλω κι από τη μύγα ξύγκι", κοινώς να συνδέσω με το πρόγραμμα (ώστε να κινητοποιήσω τα παιδιά να θελήσουν να επισκεφθούν το μουσείο) τα μόνα εκθέματα που σχετίζονται με την εποχή των δεινοσαύρων, κι αυτά είναι: ο ναυτίλος (που υπάρχει μέχρι και σήμερα) και οι αμμωνίτες. Χρησιμοποίησα τις φωτογραφίες που τράβηξα ή ίδια και τις επεξεργάστηκα στο πρόγραμμα photoscape.














20.11.14

ΒΛΕΠΩ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΣΑΝ ΤΟΝ ΠΥΘΑΓΟΡΑ!

Με αφορμή την προηγούμενη ανάρτηση και το κουτί του Πυθαγόρα, είπαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με τους αριθμούς (αλλά και να προετοιμαστούμε ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τα φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα).
Έτσι ξεκινήσαμε μια αφίσα που καθημερινά θα αφιερώνουμε λίγο χρόνο σε έναν αριθμό (τις επόμενες ιδέες τις είδα στο pinterest). Να λοιπόν πως  είναι (μεγάλο κανσόν ντυμένο με πλαστικό):


Να κι ένα παράδειγμα: 




Χρησιμοποίησα έγχρωμα Α4 που τα πλαστικοποίησα. (Πιο κάτω θα ανεβάσω τις εικόνες για αποθήκευση και εκτύπωση).
Έφτιαξα και το ανάλογο φύλλο εργασίας:


Όπως προανέφερα για τα φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα, βρήκα πάλι αυτή την ιδέα που μου άρεσε πολύ και τη βρήκα απλή και κατανοητή. Π.χ. το 3 σπάει σε 2+1 ή 1+2 ή σε 3+0 ή 0+3








Ανεβάζω και τα φύλλα που εκτύπωσα σε έγχρωμα Α4.




















18.11.14

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ - ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ

Φέτος εμπνεύστηκα από το "Νηπιαγωγείο με φαντασία" και τη δουλειά της Βασιλικής, και είπα κι εγώ να ξεκινήσω την ενότητα για το χωριό και το νησί μας με ένα γράμμα. Όχι ένα τυχαίο γράμμα, ένα γράμμα κι ένα κουτί από τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.



Πριν ανοίξουμε το κουτί κάναμε μία έρευνα να δούμε πόσοι ξέρουν για τον Πυθαγόρα και πόσοι όχι. Φτιάξαμε ένα γράφημα-πίτα.






Και τι δεν είχε μέσα αυτό το κουτί: προτομή του Πυθαγόρα και αντίγραφο του αγάλματος που βλέπουν τα παιδιά στις κούνιες. Είχε ξύλινο παζλ με το πυθαγόρειο θεώρημα, τη δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα, τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και τη μοντεσσοριανή προσαρμογή του με τα τετράγωνα, μία  δική μου τάνγκραμ απόδοση του δέντρου του Πυθαγόρα, ένα βιβλίο (δυστυχώς μόνο στα αγγλικά) με τον Πυθαγόρα παιδί να ανακαλύπτει το θεώρημά του, παζλ και φύλλα ζωγραφικής!!! Καταλαβαίνετε τον ενθουσιασμό μας!




Φυσικά και ξεκινήσαμε με την αγαπημένη και εντυπωσιακή κούπα του Πυθαγόρα!



Έπειτα συνειδητοποιήσαμε με τη βοήθεια του ξύλινου πυθαγόρειου θεωρήματος, ότι άσκοπα "τσακωνόμασταν" για τα χωράφια μας και για τη μοιρασιά τους!



Συναρμολογήσαμε (πιο πολύ σαν παζλ) τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και διαπιστώσαμε πως τα τετράγωνα αλλά και οι κύβοι αν μπουν στη σειρά ή  ο ένας πάνω στον άλλον μπορούν να φτιάξουν το ίδιο αποτέλεσμα.





Έπειτα ξεκινήσαμε από ένα απλό σπιτάκι με σκεπή κι είπαμε να φτιάξουμε ένα χωριό με πολλά σπιτάκια στριμωγμένα. Το αποτέλεσμα ήταν το δέντρο του Πυθαγόρα (πάλι σαν παιχνίδι το αντιμετωπίσαμε).












Ειλικρινά μας άρεσε και το αισθητικό αποτέλεσμα.


Τους διάβασα μεταφράζοντας από τα αγγλικά το βιβλίο "What's your angle, Pythagoras?" προσαρμόζοντάς το όσο γίνεται για να το κατανοούν.


Όπως καταλαβαίνετε από αύριο θα έχουμε τη γωνιά του Πυθαγόρα στην τάξη!!!
Συνεχίσαμε με μια ιδέα που είδα στη Μυρτώ (εδώ) και μου άρεσε πολύ. Βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πως ανήκει το χωριό στο νησί, το νησί  στη χώρα, η χώρα στον πλανήτη. Δεν ανεβάζω τις διαφάνειες γιατί έχουν τοπικό χαρακτήρα αλλά συνιστώ να το κάνετε αν ασχοληθείτε με το θέμα. (Κι αυτό θα μπει στη γωνιά του Πυθαγόρα λόγω Πυθαγορείου).





Στο δέντρο της νέας γνώσης λοιπόν, κολλήσαμε τον φιλόσοφο που λένε ότι έβλεπε γύρω του αριθμούς, τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.


Παίξαμε άλλα 2 παιχνίδια. Μοιραστήκαμε σε 2 ομάδες (Σάμος-Πυθαγόρειο) κι έπρεπε να βρουν στα μπερδεμένα καρτελάκια τη δική τους λέξη (που είχα γράψει με διάφορες γραμματοσειρές).




Για να μαθαίνουμε σταδιακά και αξιοθέατα, όχι μόνο του χωριού μας αλλά και του νησιού μας, στο ίδιο χαρτί με βέλκρο, κολλήσαμε τις εικόνες από το χωριό μας και τις υπόλοιπες που ήταν από τα υπόλοιπα μέρη της Σάμου.


Τέλος τις επόμενες μέρες θα κάνουμε σταδιακά τα παρακάτω φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα που μπέρδεψε τα μαθηματικά του!!!







.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ