Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

25.3.15

Εργαστήρι μαθηματικών

Την προηγούμενη εβδομάδα είχα τη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη τύχη να παρακολουθήσω, μαζί με συναδέλφους, ένα βιωματικό σεμινάριο μαθηματικών από τη σχολική σύμβουλο των δασκάλων εδώ, την κυρία Γεωργία Κρεμμυδιώτη. Έμαθα πολλά πράγματα. 
Ένα από αυτά το παίξαμε άμεσα μέσα στην τάξη. Με τις σέσουλες που είχαμε από παλαιότερη γωνιά κάναμε συγκρίσεις μεγεθών. Ποια από τις δύο χωράει τα περισσότερα. Κι επειδή όπως έμαθα τα μαθηματικά είναι ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ, αυτό κάναμε κι εμείς. Για να αποδείξουμε πως το μεγαλύτερο χωρά περισσότερα, γεμίσαμε ένα ποτηράκι με το ένα και ένα με το άλλο (αν είχα διάφανα θα ήταν καλύτερα).




Τα συγκρίναμε, είδαμε ότι το ένα ποτήρι έχει περισσότερα. Επίσης αδειάσαμε τη μικρή σέσουλα στη μεγάλη.



 Δοκιμάσαμε και το αντίθετο.



* Τα χαντράκια τα είχα βρει παλαιότερα στο ΙΚΕΑ και είναι αυτά που χρησιμοποιούμε για να τα σιδερώσουμε και να φτιάξουμε στολίδια σε διάφορα σχέδια.

Ένα άλλο απλό μαθηματικό παιχνίδι έχει να κάνει με τον μαθηματικό όρο "subitizing" για τον οποίο δεν κατάφερα ακόμα να βρω μια καλή ελληνική μετάφραση και ορισμό. Βασικά το παιδί καλείται να αναγνωρίζει με διάφορες εικόνες τον αριθμό, όπως και να είναι στημένα τα αντικείμενα (κυρίως βούλες, tally marks/γραμμές, βούλες σε δεκαδική σχάρα/ten frames κ.λ.π.). Για να παίξετε το παρακάτω παιχνίδι λοιπόν, μπορείτε να βρείτε τις κάρτες από τους επόμενους συνδέσμους. Εγώ χρησιμοποιώ κυρίως από τον πρώτο που μου άρεσε περισσότερο.

Τα παιδιά μπορούν να παίζουν σε ζευγάρια. Μοιράζουν τις κάρτες στα δύο κι ανοίγουν ένα - ένα χαρτί. Αυτός που έχει το μεγαλύτερο κερδίζει την κάρτα του αλλουνού (λίγο σαν την ξερή!)


Μόλις εφαρμόσω κι άλλες δραστηριότητες μέσα στην τάξη θα σας τις ανεβάσω! Αφήστε που μας έταξε και εργαστήρι γεωμετρίας! Τέλεια!







24.3.15

Γωνιά μαθηματικών Νο 5

Ένας τρόπος για να μη φθείρονται τα υλικά σας αλλά και το ενδιαφέρον των παιδιών είναι να ανανεώνετε συχνά το υλικό σας. Στην προκειμένη εγώ εννοώ τις γωνιές των μαθηματικών. Να λοιπόν το τελευταίο υλικό που δούλεψαν και δουλεύουν τα παιδιά. Οι πηγές είναι οι ίδιες με εδώ, πλην εξαιρέσεων που θα αναφέρω.
Ιδού λοιπόν οι δραστηριότητες:
  • στο πιατάκι (ιδέα από pinterest) καλούνται να βάλουν τα αντικείμενα και να γράψουν τον αριθμό,  κι έπειτα να τα ενώσουν και να γράψουν το αποτέλεσμα που βρήκαν. Περιττό να σας πω ότι το συγκεκριμένο είχε μεγάλη επισκεψιμότητα! (Το πιάτο είναι από τα γνωστά, και το κομμάτι που γράφουν είναι υπόλειμμα από πλαστικοποίηση!)



  • να βάλουν τα αβγά στο καλάθι ανάλογα με τον αριθμό



  • να ενώσουν τους αριθμούς με τις γραμμές ή τις βούλες




  • να ενώσουν τα σωστά ζεύγη αβγών

  • να βάλουν τους αριθμούς στη σειρά


  • να μετρήσουν τα αβγά και να βάλουν το σωστό αριθμό

  • να φτιάξουν τις κάρτες των αριθμών με τους χιονάνθρωπους (το βρήκα στο Στάση νηπιαγωγείο. Ευχαριστούμε Εύη για το υλικό που μας φτιάχνεις!)

  • να βάλουν το σωστό χρώμα λουλουδιού στη σωστή λέξη (νήπια)

  • μετρούν αντικείμενα και βάζουν αριθμητικά σύμβολα


  •  ανάλογα με τον αριθμό που θα τους τύχει θα βάλουν στο λουλούδι τα ανάλογα φύλλα και στη λεμονιά τα ανάλογα λεμόνια



  • ταξινομούν τις πασχαλίτσες με διάφορα κριτήρια (μικρό μεγάλο, χρώμα βούλας κ.λ.π.)



  • βάζουν το σωστό πέταλο στο λουλούδι


  • τα νήπια κάνουν τις προσθέσεις και κολλούν το μήλο αποτέλεσμα (το βρίσκετε εδώ αλλά αφού κάνετε εγγραφή πρώτα, το ίδιο και τα επόμενα 2)





  • Το νέο μας περιεχόμενο στο βάζο υπολογισμού. Την προηγούμενη βδομάδα είχα βάλει καραμελάκια και είπαμε πως θα φάμε κι από ένα όταν το ανοίξουμε. Μεγάλη αγωνία εκείνη τη βδομάδα. Όταν το ανοίξαμε τα βρήκαμε 32. Υπήρξε νικήτρια που είπαμε πως θα φάει 2 καραμελάκια. Όμως ήρθε το ερώτημα: θα φτάσει για όλους μας; Για να μετρηθούμε. Ήμασταν εκείνη τη μέρα 20. Κάναμε δεκάδες και μονάδες με πύργους από τουβλάκια, βάλαμε ένα καραμελάκι σε κάθε τουβλάκι και μας έμειναν και 12! Όπως καταλαβαίνετε ξετρελάθηκαν! Η πλάκα είναι πως με ρώτησαν αν τρώγονται και αυτά! Νομίζω πως κάποιοι απογοητεύτηκαν που δεν είναι βρώσιμα! 





20.3.15

Ο ΠΟΛΥ "ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΣ" ΜΑΘΗΤΗΣ

Έφτιαξα ένα αναμνηστικό lapbook στο στυλ της πολύ πεινασμένης κάμπιας όπου το κάθε παιδί θα συμπληρώσει μία ζωγραφιά ή σημείωση για κάθε μήνα και  θα το πάρει στο τέλος σαν αναμνηστικό "ημερολόγιο" δραστηριοτήτων (όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι θα έχουμε νέο φωτοτυπικό γιατί το παλιό μας κλατάρησε!). Μπορείτε να το εκτυπώσετε σε διάφορα έγχρωμα Α4. Την ιδέα τη βρήκα στο: www.teachwithme.com και το προσάρμοσα.









ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΠΙΑ ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ 6





16.3.15

ΧΘΕΣ - ΣΗΜΕΡΑ - ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗ ΚΑΜΠΙΑ

Δύο τρόπους σκέφτηκα για το συγκεκριμένο. Είτε θα κολλάμε τις ημέρες με βέλκρο, είτε θα προσπαθούμε να τις γράφουμε με τον ειδικό μαρκαδόρο που σβήνει. Πάντως νομίζω ότι μία ευθεία απεικόνιση (όπως και στην αριθμογραμμή: προηγούμενος, επόμενος αριθμός) μάλλον θα βοηθήσει τα παιδιά. 


Κι ένα φύλλο εργασίας.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ