Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.11.15

Χαίρομαι που σε γνωρίζω...

Βρήκα και κατέβασα το φυλλάδιο των κανόνων συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με ΑμεΑ εδώ. Όμως ήθελα να το κάνω λίγο πιο βατό για τα μικρά παιδιά. Έτσι, αφού ήδη έχουμε εξοικειωθεί  με τις αναπηρίες, ήρθε η ώρα να μάθουμε κάποια πράγματα περισσότερο όταν συναναστρεφόμαστε έναν άνθρωπο με ειδικές ανάγκες. Έφτιαξα λοιπόν τις παρακάτω κάρτες ενημέρωσης - ευαισθητοποίησης:


10.11.15

Παράξενη σαν και σένα - Φρίντα Κάλο

Κάντε κλικ στην εικόνα για να μπορέσετε να κατεβάσετε μία σύντομη παρουσίαση με διάσημα άτομα με ειδικές ανάγκες.



Τη Φρίντα Κάλο τη λατρεύω (1, 2, 3 σύνδεσμοι για παλαιότερες εκπαιδευτικές προτάσεις μου σχετικές με την Κάλο). Μία εξαιρετική ανάρτηση  βρήκα στο πολύ ενδιαφέρον: sykees8.blogspot.gr (εδώ), σχετική με τη διαφορετικότητα της Κάλο.

 Αυστραλός cartoon artist Gavin Aung Than σκέφτηκε όλους εμάς που παλεύουμε να ενταχθούμε στα κοινωνικά πρότυπα. Δημιούργησε μια ιστορία για τη διαφορετικότητα. 
Η Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderon (1907-1954) γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη έξω από το Μεξικό. Στη ζωή της πάλεψε για την υγεία της, για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα και καλλιτέχνις και για την αγάπη. Στα έργα της δεν παρέλειψε να υπερτονίσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την έκαναν ξεχωριστή. Τα πυκνά της φρύδια έγιναν σύμβολο του ανένταχτου χαρακτήρα της και της μάχης για τα δικαιώματα των γυναικών και των αδυνάτων. Αν και οι ιστορικοί τέχνης την τοποθετούν στoυς εκπροσώπους του σουρεαλισμού, η ίδια περιγράφει την τέχνη της ως ρεαλιστική: «Δεν ζωγράφισα ποτέ όνειρα. Ζωγράφισα τη δική μου πραγματικότητα». Πηγή

9.11.15

Η βαλίτσα των γενναίων - πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ΑμεΑ

Αυτή την εβδομάδα είχα τη χαρά να κάνω στο σχολείο το πρόγραμμα της εκλιπούσης συναδέλφου Ματρώνας Πουπάλου "Η βαλίτσα των γενναίων" που αφορά  την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους παραολυμπιακούς αγώνες. 
Η συνάδελφος ήταν η ίδια άτομο με ειδικές ανάγκες και το πρόγραμμά της διέπεται από ιδιαίτερη ευαισθησία. Επίσης βραβεύτηκε στο θεσμό των Αριστείων καλών πρακτικών το 2011. Ειλικρινά στενοχωριέμαι που δεν πρόλαβα να επικοινωνήσω μαζί της. Για τη δουλειά της Ματρώνας μου είχε μιλήσει η παλιά μας σχολική σύμβουλος, κ. Μοσχοβάκη, που ήξερε πως ψάχνω να κάνω πρόγραμμα για τα ΑμεΑ. Το υλικό της βαλίτσας υπάρχει στην ιστοσελίδα "Αριστεία και Καινοτομία στην εκπαίδευση" εδώ. Ειλικρινά πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι. Το έχει κάνει και η Νίνα με το αυθεντικό υλικό (εδώ) και το 11ο Νηπιαγωγείo Χίου (εδώ).
Πρόκειται για ένα παραμύθι "Η πριγκίπισσα Μέα και οι 4 σωματοφύλακες", όπου η πριγκίπισσα είναι τυφλή και την απαγάγει ένας κακός βασιλιάς. Υπάρχουν 4 ειδικοί σωματοφύλακες: ο Κορνήλιος ο κουτσός, ο Δαυίδ Ντάουν ο Λεοντόκαρδος, ο Ανέστης ο νάνος και ο Ανδριανός ο κωφός. Διαβάζουμε το παραμύθι και τις περιπέτειες που περνάνε. Πριν τελειώσει το παραμύθι οι ήρωες καλούν τα παιδιά να κάνουν τις ίδιες δοκιμασίες ως να είναι οι ίδιοι δίνοντάς τους μια βαλίτσα με μαγικά αντικείμενα για να τα καταφέρουν και να αποφυλακίσουν την πριγκίπισσα.
Έκανα πολύ μικρές προσαρμογές  για να μπορέσω να το βγάλω και να το εντάξω στην τάξη μου.
Τα παιδιά πριν ξεκινήσουμε συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο αξιολόγησης των συναισθημάτων τους απέναντι σε εικόνες με ΑμεΑ.

8.11.15

Προσβασιμότητα, δεν αφορά μόνο τα ΑμεΑ!!!/ Ψηφιακό λεξικό

Σήμερα χαλαρά στις ελεύθερες δραστηριότητες δουλέψαμε το ψηφιακό μας λεξικό για τα ΑμεΑ. (Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ). Τους έστησα σε μια βολική γωνιά τον υπολογιστή τους για να φτάνουν να δουλέψουν. 
Αργότερα μετακίνησα τον υπολογιστή και τους έβαλα να δοκιμάσουν όλοι ένας-ένας αν μπορούν να δουλέψουν εκεί που τον τοποθέτησα για να τον αλλάξω θέση και να τον ανοίξω εκεί. 

4.11.15

Θα έπαιζες μαζί μας;

Ο Alexsandro Palombo είναι ένας εκκεντρικός, σύγχρονος καλλιτέχνης και ακτιβιστής. Έχει πάρει λοιπόν τις πριγκίπισσες της Ντίσνεϋ και έχει επέμβει επάνω τους με πολύ ευρηματικό και ανατρεπτικό τρόπο. Αυτές τις εικόνες πήρα και έφτιαξα το παρακάτω υλικό.

2.11.15

Αποτελέσματα ψηφιακών σεναρίων "Αίσωπος"

Βράβευση του ψηφιακού σεναρίου για τους δεινόσαυρους!

Βγήκαν τα αποτελέσματα στην πλατφόρμα ψηφιακών διδακτικών σεναρίων "Αίσωπος".
Με πολλή χαρά σας ανακοινώνω πως το σενάριο που υπέβαλα με τίτλο "Μελετώ τους δεινόσαυρους" όχι απλώς αξιολογήθηκε βέλτιστο αλλά πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στον τομέα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και υπάρχει πια ως δειγματικό σενάριο (μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf) στην πλατφόρμα μαζί με το σενάριο της αγαπημένης μου Τάνιας!!!! Συγχαρητήρια κοριτσάκι μου! (Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι συνάδελφοι αλλά συγχωρέστε, αδυναμίες είναι αυτές!)


Το δικό μου το σενάριο το έφτιαξα με τέτοιο τρόπο ώστε να έχω συμπληρωματικές δραστηριότητες στο ψηφιακό σενάριο που είχα φτιάξει για τις Τ.Π.Ε.!


Σκοπεύω να χρησιμοποιήσω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έφτιαξα για να συμπληρώνω τις ψηφιακές δραστηριότητες που θα κάνουμε μέσα στην τάξη με θέμα τους δεινόσαυρους. Το σενάριο των Τ.Π.Ε. εδώ, το σενάριο του "Αισώπου" εδώ (Πλήρες υλικό μου για το θέμα των δεινόσαυρων εδώ)



Η ομπρέλα των ειδικών αναγκών-ικανοτήτων

Την ιδέα της ομπρέλας τη βρήκα εδώ και με βοήθησε πολύ για να στήσω το φετινό πρόγραμμα. Έπειτα έφτιαξα εικόνες και κάρτες. Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από το σπίτι (χαλασμένος εκτυπωτής σχολείο) και τις ταξινομήσαμε στη δική μας ομπρέλα που φτιάξαμε για το σχολείο και θα συμπληρώνουμε σταδιακά.


1.11.15

Μαθαίνω για τις αναπηρίες

Για να μπορέσουν τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στη διαφορετικότητα και στα άτομα με ειδικές ανάγκες, πρέπει πρώτα να ενημερωθούν. Έφτιαξα λοιπόν ένα βιβλιαράκι για να μας βοηθήσει. Η ιδέα και η βοήθεια είναι από το μπλογκ της Kelsea: www.teachergems.com, με την οποία έχω επικοινωνήσει.
Το βιβλιαράκι το βρήκα: www.teachergems.com/enter-blog/fear-of-the-unknown-disabilities. Προσέθεσα τους τίτλους και στη νοηματική. Για να τη βάλετε στον υπολογιστή σας μπείτε εδώ και θα βρείτε 3 διαφορετικές εκδοχές, πάντα στα ελληνικά.


30.10.15

Ο Λύκος Ζαχαρίας μετρά

Βάλτε στη γωνιά μαθηματικών πλαστικοποιημένους τους κύκλους (ίσως και σε έγχρωμο Α4) με το Ζαχαρία και αφήστε τα παιδιά να βάλουν το σωστό αριθμό με μανταλάκια γύρω γύρω.






29.10.15

Έλεν Κέλλερ: Τυφλή και κωφή

Όταν ήμουν πιτσιρίκι είχα παρακολουθήσει μια ταινία με θέμα τη ζωή της τυφλής και κωφής Έλεν Κέλλερ, την οποία δεν ήξεραν πως να βοηθήσουν, μέχρι που συνάντησε την Αν Σάλλιβαν και της "άνοιξε τα μάτια" στον κόσμο!





Η ιστορία της Έλεν Κέλερ (βίντεο στα αγγλικά)

28.10.15

Τυφλοί- Braille (δραστηριότητες διαφορετικότητα)

Ανυπομονώ να ξαναγυρίσουμε στο πρόγραμμα σταδιακά (μετά την 28η και τις πλημμύρες) και να το πιάσουμε από εκεί που μείναμε. 
Είχαμε ήδη κάνει το κοινωνικό πείραμα με τα 2 κουτιά (το είχα δει στην Πόπη), που το ένα όμορφο απέξω έκρυβε μια απογοήτευση (λαστιχάκι) ενώ το άσχημο, σκισμένο και μουτζουρωμένο έκρυβε καραμελάκια! Εννοείται πως όλοι είχαν ψηφίσει να ανοίξουμε το πρώτο!!!

25.10.15

Ανταμοιβές ομάδας με το Ζαχαρία

Στο σχολείο χρησιμοποιώ μικρά μανταλάκια με τα ονόματα των παιδιών οπότε ο συγκεκριμένος πίνακας που έφτιαξα δε μου πιάνει και πολύ χώρο και αντικατέστησα τον ίδιο που είχα φτιάξει με τον Τσέστερ. 

 
Ξέχασα να σας πω πως έχω φτιάξει και ένα σύστημα ανταμοιβών για το σύνολο της τάξης. 
Και εξηγώ:

24.10.15

Προχωρημένες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Οι συγκεκριμένες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας που έφτιαξα έχουν μια κάποια δυσκολία και είναι για το Πάσχα και μετά. Το παιδί καλείται να:
  • πει τη λέξη 
  • να χτυπήσει τις συλλαβές (βούλες)
  • να βρει τη σωστή λέξη ανάμεσα από τις τρεις
  • να βάλει το μανταλάκι στο σωστό αριθμό συλλαβών της λέξης






.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ