Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

10.1.16

Φύλλο για το portfolio

Μια ιδέα που είδα εδώ  και την αξιοποίησα ήταν το συγκεκριμένο φύλλο που  δίνω κάποιες φορές στα παιδιά για να δω το βαθμό κατανόησης οδηγιών αλλά και αντίληψης χρόνου, εξέλιξης γραφής και αντίληψης συναισθημάτων.(plastificandoilusiones.blogspot.com.es). Τα παιδιά καλούνται να γράψουν, να ζωγραφίσουν  αλλά και να χρωματίσουν το ανάλογο κουτάκι κάθε φορά.
 


8.1.16

Οι μήνες

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον γαλλικό  ιστολόγιο, το:
laclassedemmefigaro.eklablog.com ανακάλυψα διάφορες προτάσεις. Μία από αυτές ήταν φύλλα για τους μήνες, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο portfolio του παιδιού αλλά και να φτιαχτεί ένα βιβλίο για μέσα στην τάξη. Μου άρεσε η δομή της πρότασης. Τα μετέφρασα, τα προσάρμοσα και σας τα ανεβάζω. Εγώ μάλλον θα τα χρησιμοποιήσω του χρόνου.


7.1.16

Βιβλιαράκι για το παιδικό πένθος

Με αφορμή μια καταπληκτική ανάρτηση της Τάνιας για το παιδικό πένθος εδώ, με συγκεντρωμένους συνδέσμους, είχα την ευκαιρία να ανανεώσω και το δικό μου υλικό (αχρείαστο να είναι αλλά καλύτερα να υπάρχει).
Η Τάνια λοιπόν ανέβασε ένα σύνδεσμο με ένα παραμύθι στα αγγλικά για την απώλεια του πατέρα με ήρωες τα αγαπημένα κουκλάκια της Sesame Street σε μορφή pdf. Στη αρχή το μετέφρασα για προσωπική μου χρήση όμως σκέφτηκα ότι μπορεί να βοηθήσει οπότε το ανεβάζω σε άτυπη μορφή και μετάφραση εδώ, όχι για αναδημοσίευση αλλά για χρήση ανάγκης.
Ένας άλλος εξαιρετικό σύνδεσμος από την Τάνια ήταν και το βιβλίο της Helen Fitzgerald "Somebody I love has died..." στη σελίδα: http://americanhospice.org/grief-landing/. Μάλιστα έχει εδώ η ίδια συγγραφέας ένα βιβλιαράκι για τα μικρά που μπορεί να έχουν κάποιον με καρκίνο.
Στην ίδια σελίδα θα βρείτε και για την απώλεια του χαμένου ζώου (και διάφορα άλλα) όμως ευτυχώς ανάλογη δουλειά υπάρχει και στα ελληνικά: "Αντίο μικρέ μου φίλε" της Αγγελικής Θάνου (βιβλίο γονέα- βιβλίο παιδιού) ή το "Αντίο ποντικούλη" (εδώ κι άλλες βιβλιοπροτάσεις στα ελληνικά).
Με αφορμή λοιπόν το παραπάνω έφτιαξα μια πιο κοντινή σε μας πρόταση που μπορεί να δεθεί σαν βιβλιαράκι:

6.1.16

Βιβλίο για τους παραολυμπιακούς

Ένα βιβλίο που χρησιμοποίησα μέσα στην τάξη και μου το έστειλε  ο "Φάρος" λέγεται "Όνειρα κι ελπίδες" και στα μικρά μου άρεσε πάρα πολύ. Είναι από το σύλλογο ΦΡΟΝΤΙΔΑ και συγγραφέας είναι η κυρία Φραντζέσκα Αλεξοπούλου Πετράκη. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Με κλικ στην εικόνα μπορείτε να πάρετε μια γεύση από το εξαιρετικό βιβλίο που είναι για καλό σκοπό.

story

4.1.16

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

"Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2016

Σαν σήμερα φεύγει από την ζωή ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

O Παπαδιαμάντης γεννήθηκε στη Σκιάθο το 1851 και γονείς του ήταν ο ιερέας Αδαμάντιος Εμμανουήλ και η Αγγελική. Μεγάλωσε ανάμεσα σε εννιά παιδιά (τα δύο πέθαναν μικρά).

Τα πρώτα γράμματα τα έμαθε στο νησί του, εσωτερικός στην Ι. Μονή του Ευαγγελισμού.
Φοίτησε στο Γυμνάσιο (με πολλές διακοπές, λόγω οικονομικών δυσκολιών) στη Χαλκίδα και στον Πειραιά και το τελείωσε στο Βαρβάκειο της Αθήνας. Πάντα φτωχός, άρχισε από μαθητής να κερδίζει το ψωμί του. Στην Αθήνα γράφτηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία, με όλες τις προσπάθειες που έκανε, δεν την τελείωσε, γιατί η φτώχεια, η ανέχεια και η επισφαλής υγεία του τού στάθηκαν ανυπέρβλητα εμπόδια. Το ότι δεν πήρε το δίπλωμά του στοίχισε στον πατέρα του, ο οποίος τον περίμενε να γυρίσει καθηγητής στο νησί και να βοηθήσει τις τέσσερις αδελφές του.

Απογοητευμένος συνεχώς από τη ζωή της Αθήνας, αναζητούσε συχνά καταφύγιο στη Σκιάθο. Ωστόσο, επειδή οι οικονομικές του ανάγκες ήταν πολλές, σύντομα αναγκαζόταν να επιστρέψει στην Αθήνα.

Από τη στιγμή που γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο άρχισε να δημοσιογραφεί και να κάνει μεταφράσεις από τα Γαλλικά και Αγγλικά, γλώσσες που είχε μάθει σε βάθος και που λίγοι τις γνώριζαν τόσο καλά στην εποχή του. Τα εισοδήματά του ήταν πενιχρά και ζούσε σε φτωχικά δωμάτια και σε εργατικές κατοικίες.

Ελάχιστοι ήταν οι φίλοι του, όπως ο συγγραφέας και ερευνητής Γιάννης Βλαχογιάννης, ο ποιητής Μιλτιάδης Μαλακάσης και ένας δυο άλλοι. 

 αριστερά: ο Παπαδιαμάντης, δεξιά: ο Βλαχογιάννης.

Όποτε πήγαινε στο νησί του εξακολούθησε να κάνει τις μεταφράσεις που του έστελνε ο Γιάννης Βλαχογιάννης, για να έχει κάποιον πόρο ζωής, μα ύστερα από λίγο τα χέρια του πρήστηκαν και του ήταν δύσκολο να γράφει. 

Το στίγμα που άφησε στην ποιητική και λογοτεχνικής ιστορία της χώρας ήταν αξιοσημείωτο. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της σημαντικότητάς του, θυμίζουμε το τι είχε αναφέρει ο Ελύτης για τον Παπαδιαμάντη:

Ὅπου καὶ νὰ σᾶς βρίσκει τὸ κακό, ἀδελφοί
ὅπου καὶ νὰ θολώνει ὁ νοῦς σας
μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμὸ
καὶ μνημονεύετε Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη.
Ὀδυσσέας Ἐλύτης, Τὸ Ἄξιoν Ἐστί

29.12.15

Η προσπάθεια του νηπιαγωγείου μας στο "Δίαυλο"

Χαίρομαι πάρα πολύ που με αυτή την ανάρτηση θα κλείσω το 2015 στο μπλογκ. Πρόκειται για την ανάρτηση του βιωματικού εργαστηριού που κάναμε για τους πρόσφυγες στο νηπιαγωγείο σε συνεργασία πάντα, με τους υπεύθυνους από το κέντρο πρόληψης Σάμου, "Φάρος" στο ηλεκτρονικό περιοδικό "Δίαυλος".

Θέλω να ευχαριστήσω την κυρία Ναταλία Τζοβάρα που επικοινώνησε μαζί μου και βέβαια τον κύριο Χαράλαμπο Γεννιά που υλοποίησε το εργαστήρι.

24.12.15

Φρικαντελοεργαστήρι 2016

Κατ' αρχάς να ευχηθώ σε όλους σας κάλες γιορτές με υγεία, ειρήνη και ευτυχία. 'Οσο μεγαλώνω τόσο τα εκτιμώ τα παραπάνω! 
Όλες αυτές τις μέρες ήμουν κι εγώ κάπως έτσι:


Φέτος, στο νέο μας κτίριο είπαμε να δοκιμάσουμε το βιωματικό εργαστήρι με τη Φρικαντέλα όπως και κάποια χρόνια παλαιότερα (εδώ, εδώ και εδώ).
Θέλω να ευχαριστήσω τις συναδέλφους Λίλα (που διαβάζει συγκλονιστικά τη Φρικαντέλα) και το νέο μας απόκτημα στην ομάδα, τη Ματίνα (που συμπλήρωσε με αράχνες κ.ά τα σκηνικά και ήταν και ο φωτογράφος του βιωματικού). Ειλικρινά εύχομαι για το νέο έτος αυτή η ομάδα να μπορέσει να εργάζεται μαζί και στα επόμενα χρόνια διότι η δυναμική είναι εξαιρετική. Σας ευχαριστώ για την δυναμική και την αγάπη που βάζετε στο σχολείο μας. 

Η πρόσκλησή μας ήταν η παρακάτω εκτυπωμένη σε κίτρινο Α4 και κολλημένη σε μπλε κανσόν (δυστυχώς δεν κράτησα μία φωτογραφία από τις προσκλήσεις!)

19.12.15

H «ΑΓΙΑ ΚΟΚΑ» ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΪ ΒΑΣΙΛΗ

Ο «ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ» ΕΙΝΑΙ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ!

Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ!

Ο Άγιος Βασίλης, όπως τον γνωρίζουμε, δεν υπήρξε ποτέ. Ο Άγιος Βασίλης είναι εφεύρεση της κόκα κόλα! Μπορείτε να πιστέψετε ότι ο πιο διαδεδομένος άγιος στον κόσμο είναι χορηγία μιας μεγάλης αμερικάνικης εταιρίας; Κι όμως δεν είναι αστείο. Μιλάμε για το χοντρούλη και χαρούμενο γεράκο με το κόκκινο κουστούμι, το καπέλο και την κάπα, με τη μεγάλη μαύρη ζώνη και τις μπότες, τα ροδαλά μάγουλα, τα φωτεινά μάτια και τα ακόμα πιο φωτεινά λευκά δόντια. Αυτός ο καλοσυνάτος άγιος είναι το ευφυέστατο επίτευγμα μιας διαφημιστικής καμπάνιας της κόκα κόλα γύρω στα 1930. Η κόκα κόλα εξακολουθεί να παραμένει περήφανη για το ρόλο που έπαιξε για να γίνει διάσημος και δημοφιλής αυτός ο άγιος-κατασκεύασμα της. Η εταιρεία μάλιστα επιχορήγησε μια σειρά εκθέσεων σε γκαλερί με θέμα «η διαφήμιση ως τέχνη» που εξηγεί αυτό το φαινόμενο. Η πιο γνωστή και διάσημη από αυτές τις εκθέσεις είναι αυτή που έγινε στοCarrousel du Louvre στο Παρίσι το 1996.
Γράφει ο Μπάμπης Ιμβρίδης

18.12.15

Μια ανάσα από τον ΑΝΑΣΑ

Χθες είχα τη μεγάλη χαρά να συμμετέχω στο βιωματικό εργαστήρι  και στην παράσταση που οργάνωσε ο πολυπολιτισμός θίασος ΑΝΑΣΑ "Ένα καραβάνι χωρίς σύνορα" σε συνεργασία με την ακούραστη υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Πέλλη Παππά.


Όσοι μένετε στην Αθήνα αξίζει να επισκεφθείτε αυτό το μέρος: 

15.12.15

Το όνομά μου

Φέτος εκτός από τους φακέλους και τα διάφορα παιχνίδια με το όνομα του παιδιού, κάναμε στη διάρκεια του τριμήνου και τις παρακάτω σύντομες ασκήσεις προγραφής και μη, για να μπορώ να αξιολογήσω την πρόοδο των παιδιών. Χρησιμοποίησα το εργαλείο κατασκευής φύλλων εργασιών που βρήκα στο σάιτ: www.logouergon.gr





Να και πως βγαίνει ο πίνακας όταν δουλεύμε το κάθε γράμμα ξεχωριστά.

13.12.15

Δανειστική βιβλιοθήκη και δραστηριότητες

Μια βδομάδα πριν ξεκινήσω τη δανειστική βιβλιοθήκη είχα την πολύ μεγάλη τύχη να ανακαλύψω μια ανάρτηση που ανέτρεψε όλη την οπτική μου περί δανειστικής και με έβαλε ελαφρώς στο τρέξιμο. Πρόκειται για την εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων στο 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης και τη βρήκα εδώ. Μου άρεσε τόσο πολύ που πήρα βαθιά ανάσα, καθυστέρησα και μια εβδομάδα την έναρξη του δανεισμού και τα κατάφερα! 

Πιο συγκεκριμένα: έφτιαξα για κάθε βιβλίο που είναι στη δανειστική και ένα φάκελο με δραστηριότητα για το συγκεκριμένο βιβλίο. 
  • Π.χ. μία λέξη από τον τίτλο να συνδυάσουν τα γράμματα και να τη φτιάξουν (κάρτες κομμένα χρώματα από χρωματολόγια) (Αίσωπος)
  • ή να συνθέσουν το παζλ του εξώφυλλου (Η Νάνσυ δε φοβάται πια)
  • ή να βάλλουν στη σειρά τα αριθμημένα ξυλάκια και να φτιάξουν τον τίτλο (Τα μεγάλα μηχανήματα)
  • καρδιές που να αντιστοιχίσουν τις βούλες στη μισή με τον αριθμό στην άλλη μισή (Μια παρέα με καρδιά)
  • να ενώσουν το όνομα με την εικόνα του παλαιού επαγγέλματος (Άρης ο τσαγκάρης)
  • να αποσυνθέσουν τις λέξεις ψύλλος και φίλος τραγουδώντας το τραγουδάκι (Ψείρες στα όπλα)
  • να φτιάξουν τον κύκλο της ζωής της κότας (Η μαγική κότα) και άλλα πολλά.

9.12.15

Στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα! -Διάστημα

Γενικώς τον τελευταίο χρόνο είμεθα ένα νηπιαγωγείο ανοικτό σε επισκέψεις. Αυτή τη φορά μας επισκέφθηκαν αρχικά ένας εξωγήινος με το γράμμα του και ο γνωστός σε όλους μας  αστροναύτης Buzz Lightyear!
Όπως κατλαβαίνετε ασχοληθήκαμε με το διάστημα. Τα περισσότερα που κάναμε μπορείτε να τα βρείτε σε παλαιότερες αναρτήσεις εδώ.
Το καινούριο που κάναμε φέτος ήταν η γωνιά του διαστήματος παρέα με τον Buzz καθώς και ένα φρέσκο lapbook  που ήταν σχετικό με ένα ταξίδι στο διάστημα. Επιπλέον φέτος δώσαμε έμφαση στους αστερισμούς (εδώ υλικό) και εκεί επικεντρώθηκαν οι κατασκευές μας.


 

5.12.15

Άη Βασίλη είσαι εδώ;

Μια ανάλογη πρόταση του παιχνιδιού "Λύκε, λύκε είσαι εδώ;", βρήκα και για τον Άη Βασίλη εδώ (συγκεντρωμένα στα γαλλικά) με τη διαφορά πως στο τέλος δε λέει "και σε κυνηγώ" αλλά "σου δίνω ένα δώρο".

4.12.15

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ

Με το πρόγραμμα που κάνουμε  δε θα μπορούσαμε να μην γιορτάσουμε την παγκόσμια ημέρα που είναι αφιερωμένη στα ΑμεΑ.
Είχαμε τη μεγάλη τιμή να μας επισκεφθεί στο σχολείο η συνάδελφος, αγαπημένη φίλη, συμμαθήτρια στο Θέατρο Ημέρας με τον Κουρετζή αλλά και προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου, Ελένη Μακρή.
Ήρθε και μάγεψε πραγματικά τα παιδιά. Ενωθήκαμε με το ολοήμερο τμήμα και γίναμε μια μεγάλη παρέα. Η κυρία Μακρή τα ρώτησε τι καταλαβαίνουν όταν ακούν τη λέξη "ανάπηρος" ή "άτομο με ειδικές ανάγκες". Τα βαθιά ριζωμένα στερεότυπα στα παιδιά που δε συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ξεκάθαρα: σημαίνει "αρρώστια", σημαίνει κάποιος σε "καροτσάκι", κάποιος "τυφλός", μέχρι εκεί. Το κλασικό εξέπληξε την κυρία Ελένη ονοματίζοντας τις κατηγοριοποιήσεις και επεξηγώντας. Τους εξήγησε τι ακριβώς κάνει στο ΚΕΔΔΥ  και πως στηρίζει τα παιδιά με κάποιες ανάγκες να ζουν  τη ζωή τους καλύτερα μέσα στην τάξη.

2.12.15

Παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ - Υλικό

Για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες έφτιαξα  κάποιο υλικό αλλά θα χρησιμοποιήσω και παλαιότερο, σχετικό με την παρέμβαση στην κοινωνία και την ισοτιμία στην πρόσβαση, όλων των ατόμων, κάθε φύλου.

 

1.12.15

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μια το πίντερεστ, μια οι συνάδελφοι που κάνουν εξαιρετική δουλειά, φέτος ψήθηκα κι εγώ να κάνω αντίστροφη μέτρηση στο σχολείο για τα Χριστούγεννα. λίγο πιο τρισδιάστατη. Κι επειδή πνίγομαι και δεν προλάβαινα να φτιάξω και αυτό, έκανα μια μικρή πατέντα.
Πήρα τα αινίγματα που είχε φτιάξει η meleniro, τις απαντήσεις που είχε φτιάξει η Κική σε κάρτες  που τα είχα κι αυτά πλαστικοποιημένα, τα ένωσα με κάρτες αρίθμησης χριστουγεννιάτικες που επίσης είχα κι έφτιαξα τα φετινά "στολίδια" του μεγάααααααλου μας δέντρου!

30.11.15

"Ασημάκης, το πολύχρωμο ψαράκι"

Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος "Αυτός ο κόσμος ανήκει σε όλους μας" μαθαίνουμε πως ένα πολύ ισχυρό "όπλο" απέναντι στη διάκριση, την ενδοσχολική βία και το ρατσισμό είναι η φιλία και οι φιλικές συμπεριφορές.
Με βάση αυτό το σκεπτικό επέλεξα φε΄τος να δουλέψουμε ένα βιβλίο που ομολογώ δεν ήξερα καν ότι υπάρχει στα ελληνικά "The rainbow fish"  ή αλλιώς "Ο Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι" των εκδόσεων Παπαδόπουλος.


Αφού βρήκα και την ελληνική έκδοση αποφάσισα να το δουλέψουμε μέσα στην τάξη. Ανοίγοντας το βιβλίο βρήκαμε ένα γράμμα από τον Ασημάκη που μας μιλούσε για τη φιλία (εδώ πλαίσιο) Διαβάσαμε το παραμύθι και το συζητήσαμε. Έπειτα τους διάβασα το παραμύθι από καρτέλες και έπειτα στις ίδιες καρτέλες τα παιδιά κλήθηκαν να βάλουν τα λόγια που είπαν οι ήρωες (το βρήκα δωρεάν εδώ). Σας ανεβάζω μεταφρασμένα τα λόγια σε φούσκες.

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΓΑΪΤΗ... ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ2



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ