Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

5.11.18

Επίσκεψη από τον "Φάρο" και μουσείο συναισθημάτων

Για ακόμη μία χρονιά είχαμε την τιμή και τη χαρά να μας επισκεφθεί αντιπροσωπεία από το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Σάμου  "Φάρος" και πιο συγκεκριμένα ο κ. Χαράλαμπος Γεννιάς και να διοργανώσει μέσα στην τάξη ένα βιωματικό εργαστήρι για τα συναισθήματα. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για την ανταπόκριση και τη συνεργασία.
Η  συναισθηματοσυνάντηση που κάναμε βασίστηκε στο παραμύθι που έχει  γράψει το επιστημονικό προσωπικό από το Κέντρο Πρόληψης "Αθηνά Υγεία" με τον τίτλο "Συναισθηματοδεινοσαυροπεριπέτ
ειες".  Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την κ. Ναταλία Τζοβάρα για την αγαστή συνεργασία άμεση ή έμμεση!

Φέτος ξεκινήσαμε διαφορετικά. Δεν γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Αντίθετα, τα μικρά σε δυάδες έμαθαν κάποια πράγματα για το ταίρι τους και μας το παρουσίασαν σαν να είναι εκείνα το ίδιο (ακούω τον άλλον, μαθαίνω πράγματα γι΄αυτόν, ανταλλαγή ρόλων).




3.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και bee bot

Συνεχίζοντας να παίζουμε με τα κυκλαδικά ειδώλια (εδώ προηγούμενες δραστηριότητες) πήραμε τη βοήθεια από την ΚΙΜΕΛ και προσπαθήσουμε να φτάσουμε στον αρπιστή για να ακούσουμε λίγη μουσική, συνδέοντας έτσι το χθες με το σήμερα, την προϊστορία με τη σύγχρονη τεχνολογία. 
Αυτή τη φορά όμως δουλέψαμε λίγο διαφορετικά. Είδαμε και συμφωνήσαμε τη διαδρομή που θέλουμε να κάνουμε και τη σχηματίσαμε πρώτα στο πάτωμα με πιο μεγάλα τετράγωνα. Ύστερα περπατήθηκε αυτή η διαδρομή. Κατόπιν τη λέγαμε φωναχτά και τη στήναμε με μικρότερες κάρτες (ίδιες με τις μεγάλες).  Τέλος η οδηγία ήταν πάντα η ίδια δείχνουμε την κάρτα και πατάμε το κουμπάκι, προσπαθώντας να μην πέσουμε σε πράσινο τετράγωνο.

1.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και συναισθήματα

Με αφορμή το βιβλίο "Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια" ασχοληθήκαμε με τον κυκλαδικό πολιτισμό με διάφορες δραστηριότητες.

Πιο συγκεκριμένα:
Τα παιδιά το πρωί βρήκαν στην παρεούλα ένα σωρό καλούδια με τυλιγμένα με κορδέλα από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (είχαμε ήδη επισκεφθεί μέσω προσωπικών φωτογραφιών και βίντεο, το μουσείο όμως τη μόνιμη κυκλαδική έκθεση μπορείτε να τη δείτε σε αυτό το σύνδεσμο: cycladic.gr/page/kikladiki-techni)

Τα ανοίξαμε όλα και τι δε βρήκαμε: βιβλία, αντίγραφα ειδωλίων, σφραγίδες για μελάνι και για πλαστελίνη, παιχνίδια μαθηματικών, στένσιλ για να ζωγραφίσουμε, διαφάνειες για να δούμε, μάσκες για να φτιάξουμε, φυλλάδια και άλλα πολλά.  Ξεκινήσαμε να στήνουμε τη γωνιά της κυκλαδικής τέχνης και να στήνουμε το "Σχολιμουσείο του Πυθαγορείου και μουσείο αφής (όπως το ονόμασαν τα παιδιά) με ειδώλια.

30.10.18

Οι μέρες με το λύκο Ζαχαρία

Με αφορμή μια εξαιρετική ιδέα που είδα εδώ και θέλησα να τη φτιάξω για την τάξη μου έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα που μπορούμε να ζωγραφίσουμε  και να στήσουμε τις μέρες του ημερολογίου μας. Τα ανεβάζω γιατί μπορεί να σας φανούν χρήσιμα.



28.10.18

SUBITIZING ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1-6

Παίζοντας με τους αριθμούς δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας από το 1-5 για να δούμε αν τους αναγνωρίζουμε οπτικά. Χρησιμοποιήθηκε φύλλο αναγνώρισης των αριθμών 1-5. Πρόκειται για ένα  φύλλο όπου υπήρχαν μπερδεμένοι οι αριθμοί 1-5 αρκετές φορές και τα παιδιά κλήθηκαν να κολλήσουν τη σωστή αυτοκόλλητη χρωματιστή βούλα στον ανάλογο αριθμό. Ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα. Τα φύλλα που χρησιμοποίησα εδώ.



Ρίχναμε το μεγάλο αφρώδες ζάρι που έχουμε στην τάξη και αναλόγως με τον αριθμό που φέρνει φτιάχνουμε τις οδηγίες για να στείλουμε την ΚΙΜΕΛ στο σωστό αριθμό. Η στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσουμε τις κάρτες κατεύθυνσης ακόμα και να δείχνουμε με το ένα χέρι την κάρτα και με το άλλο να πατάμε τις οδηγίες. Κύριος στόχος ήταν η αποκωδικοποίηση των αριθμών του ζαριού αλλά και η εξάσκηση των παιδιών στη χρήση των καρτών κατεύθυνσης. Αναρτήσεις, υλικό και πληροφορίες για το subitizing εδώ.



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ