Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

28.10.18

SUBITIZING ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1-6

Παίζοντας με τους αριθμούς δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας από το 1-5 για να δούμε αν τους αναγνωρίζουμε οπτικά. Χρησιμοποιήθηκε φύλλο αναγνώρισης των αριθμών 1-5. Πρόκειται για ένα  φύλλο όπου υπήρχαν μπερδεμένοι οι αριθμοί 1-5 αρκετές φορές και τα παιδιά κλήθηκαν να κολλήσουν τη σωστή αυτοκόλλητη χρωματιστή βούλα στον ανάλογο αριθμό. Ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα. Τα φύλλα που χρησιμοποίησα εδώ.



Ρίχναμε το μεγάλο αφρώδες ζάρι που έχουμε στην τάξη και αναλόγως με τον αριθμό που φέρνει φτιάχνουμε τις οδηγίες για να στείλουμε την ΚΙΜΕΛ στο σωστό αριθμό. Η στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσουμε τις κάρτες κατεύθυνσης ακόμα και να δείχνουμε με το ένα χέρι την κάρτα και με το άλλο να πατάμε τις οδηγίες. Κύριος στόχος ήταν η αποκωδικοποίηση των αριθμών του ζαριού αλλά και η εξάσκηση των παιδιών στη χρήση των καρτών κατεύθυνσης. Αναρτήσεις, υλικό και πληροφορίες για το subitizing εδώ.



23.10.18

Βαν Γκογκ και Κιμέλ

Συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με τον Βαν Γκογκ (προηγούμενες δραστηριότητες με κλικ εδώ)
Αφού αναλύσαμε κάποιους πίνακες του Βαν Γκογκ (το δωμάτιό του, τα ηλιοτρόπια και την έναστρη νύχτα) παίξαμε με αυτούς σε μικρές ομάδες. Φτιάξαμε το παζλ της έναστρης νύχτας, βρήκαμε τα κομμάτια που έλειπαν από το δωμάτιό του και σε φύλλο εργασίας βρήκαμε μέσα στον πίνακα κάποια αντικείμενα.

13.10.18

5 αισθήσεις - ΑμΕΑ

Και φέτος είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να φιλοξενήσουμε στην τάξη μας την κ. Ελένη Μακρή (προϊσταμένη τιυ ΚΕΔΔΥ Σάμου και εξαίρετη συνάδελφο) και την κ. Ζωζώ Αποστολίδου (ειδική παιδαγωγό), στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τις 5 αισθήσεις και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τις ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία και τη ζεστασιά που μας αγκαλιάζουν τα τελευταία χρόνια.

 
 
Αφού λοιπόν έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις και συζήτηση, ήρθε η ώρα για δράση!

8.10.18

Η ΚΙΜΕΛ στο Europe Code Week

Οι δραστηριότητές μας με τη μελισσούλα ΚΙΜΕΛ έγιναν δεκτές στο Europe Code Week.: https://codeweek.eu/
Ο Κωδικός μας είναι cw18-FqOwW αν θέλετε να τον διαμοιράσετε.





 

6.10.18

Μαθαίνω για το σώμα/Μόνα Λίζα/Bee bot

Είχα πει πως αν υπάρχει λόγος θα γυρίσω #. Και υπάρχει: συγκεκριμένα 19 λόγοι, ύψους περίπου 1 μέτρο και κάτι, με κάτι ματάκια πανέξυπνα, φατσούλες γλυκύτατες και διάθεση να περνάμε όμορφα στην τάξη. Οπότε δεν μπορώ παρά να ανεβάζω όποτε προλαβαίνω κάποια από τα δημιουργικά που συμβαίνουν στην τάξη μου.
Μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε για το σώμα:
  • Φτιάξαμε, με το περίγραμμα ενός παιδιού, το δικό μας ανθρωπάκι με τα εσωτερικά του όργανα
  • Κάναμε σε 2 ομάδες τους γιατρούς και προσπαθήσαμε να σώσουμε τον Κίτσο και το Μήτσο που έπεσαν από τη σκάλα που μάζευαν μήλα και χτύπησαν. Ό,τι αριθμό έφερνε η κάθε ομάδα στο ζάρι, τόσα τσιρότα καλούνταν να βάλει η ομάδα. Κέρδιζε η ομάδα που έκανε πρώτη καλά τον ασθενή της. Για να το φτιάξετε σε μέγεθος Α4 κάντε κλικ εδώ.

30.9.18

Δραστηριότητες με το Bee bot

Τα νηπιαγωγεία τέλη της προηγούμενης χρονιάς πήραμε κάποιον εξοπλισμό. Εμείς εκτός των άλλων πήραμε στο σχολείο και ρομποτική μέλισσα. Στο πως να τη χρησιμοποιήσω φέτος πήρα πάρα πολλές ιδέες από τα προγράμματα που είδα της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και της Έφης Μπακή. Τις ευχαριστώ και τις δύο γιατί με βοήθησαν αλλά και με ενέπνευσαν. 😊


          Ο Πιπ, η αγαπημένη μασκότ (βάτραχος) της τάξης μας, από τις πρώτες μέρες του σχολείου, μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε πολύ το πλαστικό πλέγμα που είχα πάνω από τις εικόνες, με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15, έτσι μέτραγαν πιο εύκολα τα βήματα.
            Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση. Έχουμε αποφασίσει πως η μέλισσα θα μπαίνει πάντα στην ίδια θέση (για αρχή τουλάχιστον).
            Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαρούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, Κιμέλ (ΚΙτρινη ΜΕΛισσα. Μετά από 2 ψηφοφορίες κέρδισε το όνομα Κιμέλ γιατί δεν ήταν ούτε αγόρι, ούτε κορίτσι κι αυτό άρεσε περισσότερο στα παιδιά.
Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.

 

18.5.18

Μαθηματικά για τη γωνιά

Τα παλιά αυτοκινητάκια του γιου μου δεν πήγαν χαμένα. Κόλλησα αυτοκόλλητες βούλες με αριθμούς. Βρήκα και τα παρακάτω φύλλα, οπότε πρέπει να παρκάρουν το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή θέση. Τα φύλλα τα βρήκα εδώ. Επίσης εδώ βρήκα έναν πολύ καλό εκατομετρικό πίνακα για πλαστικοποίηση.


 Συνδυασμός ιδεών από εδώ (εγώ χρησιμοποίησα αυτοκόλλητες βούλες)
 Δε μπόρεσα να βρω από που τα κατέβασα.
Από εδώ εκτύπωσα τους αριθμούς.

9.5.18

Φοίτηση προνηπίων στο νηπιαγωγείο

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ:

"...Η φοίτηση των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γιατί ωφελεί πολλαπλώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας:
  • Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης
  • Με κέντρο το παιδί το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στοχεύει στην κοινωνική-συναισθηματική και διανοητική του ανάπτυξη.
  • Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τα σχέδια εργασίας, οι θεματικές προσεγγίσεις, η εργασία σε ομάδες κ.α είναι μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ακολουθούνται ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του Αναλυτικού προγράμματος.
  • Μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων τα νήπια/προνήπια διερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, θέτουν ερωτήματα, πειραματίζονται, αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που συναντούν.
  • Γίνονται ικανά να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και να διευθετούν τις  διαφορές τους.
  • Στο Νηπιαγωγείο η δημιουργικότητα των παιδιών αναπτύσσεται με βάση τα δικά τους επιτεύγματα και την ατομική τους εξέλιξη και όχι με τις άψογες κατασκευές των εκπαιδευτικών.
  • Οι παραγεμισμένοι με εργασίες-φωτοτυπίες φάκελοι, τα τυποποιημένα σχέδια ζωγραφικής που γεμίζονται με χρώμα δεν αποτελούν αυτοσκοπό του Νηπιαγωγείου.
  • Η ενεργός συμμετοχή του παιδιού στις επιμέρους δραστηριότητες και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες του είναι αυτές που θα το οδηγήσουν αβίαστα στην κατάκτηση των αριθμών και των γραμμάτων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, μαθαίνουν από άλλα παιδιά και από τους ενήλικες. Τα Νηπιαγωγεία σήμερα συνεργάζονται με επίσημους φορείς (περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολιτιστικούς φορείς, ιδρύματα τα οποία χρηματοδοτούν προγράμματα των Νηπιαγωγείων, με τη τοπική αυτοδιοίκηση) και συμμετέχουν σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning με τα οποία επιτυγχάνεται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  • Οι μαθησιακές και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο εντοπίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και μέσω διεπιστημονικών ομάδων αξιολόγησης παρέχεται στα παιδιά η κατάλληλη στήριξη.
  • Στα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς στις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών...."

 

4.5.18

Το μαγνητικό κουτί της γραφής

Μια εξαιρετική ιδέα που είδα εδώ και υλοποίησα ήταν το κουτί της γραφής με τα μαγνητικά γράμματα. Όλα μαζεμένα και νοικοκυρεμένα και τα παιδιά ενθουσιασμένα. Το μόνο που πρέπει να ελέγξετε πριν φτιάξετε τις λέξεις, είναι να διαθέτε τα γράμματα που χρειάζεται η κάθε λέξη. Εγώ τους έβαλα και χαρτοταινία για να τα τα βάζουν σε σειρά τα γράμματα. Το βαλιτσάκι το βρήκα στα είδη νεσεσέρ γνωστού παιχνιδάδικου με είδη σπιτιού. Επίσης ζωγράφισα ένα ανθρωπάκι για να ξέρουν από που ξεκινά η κάθε λέξη.




13.4.18

Σφραγίδες-βραβειάκια

Έφτιαξα σφραγίδες με φελλούς και καπάκια με αφρώδες υλικό (έτοιμο κομμένο σε σχήματα), τα οποία σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω ως βραβειάκια ή δωράκια  

Καπάκια σφραγίδες με αφρώδη σχέδια

Φελλοί/σφραγίδες με αφρώδη σχήματα

Χαρτάκια με χαμογελάκια και πλαστικά λουλουδάκια.

Καπάκια με αυτοκόλλητες καρδούλες

Κι άλλα διάφορα καπάκια /βραβειάκια που παίρνουν ανά διαστήματα ειδικά όταν καταφέρνουν και ομαδικό αυτοκολλητάκι με το Ζαχαρία (εδώ)!




 (μικρά πούλια από τάβλι και χαμογελαστές φατσούλες)





Παλαιότερες προτάσεις με καπάκια βραβεία εδώ.
Βραχιολάκια επιβράβευσης εδώ.

14.3.18

Μαθηματικά παιχνίδια για τη γωνιά

Στα κεκάκια μπορείτε να βάλετε κεράκια/ξυλάκια ή καραμελίτσες/πομ-πομ. Εκεί που το βρήκα προτείνει κουμπιά αλλά δεν με ενθουσίασε. Το βρίσκετε εδώ: http://www.gluedtomycraftsblog.com/2015/01/cupcake-counting-game-busy-bag-idea-free-printable.html

Βάλε τα φτερά της ουράς στα πουλάκια: https://frompond.blogspot.gr/2013/10/pin-tail-on-bird.html

 Τα καρτελάκια τα κατέβασα από εδώ. Μπορείτε να βρείτε και εδώ καρτελάκια με άλλα χρώματα και σχέδια.
Τα συγκεκριμένα τα είχα αγοράσει παλιά από  σούπερ μάρκετ, γερμανικής προέλευσης. Τα καρτελάκια τα κατέβασα από εδώ.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ