Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

19.11.18

Βιογραφία του Πυθαγόρα

Μια που δουλεύουμε για το χωριό μας και το νησί μας, έφτιαξα μια μικρή βιογραφία του Πυθαγόρα από την οποία διάλεξα τα σημαντικότερα σημεία που μπορούσαν να καταλάβουν τα παιδιά.
Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το :https://el.wikipedia.org εδώ.
Πως δουλέψαμε παλαιότερα με τον Πυθαγόρα και τους αριθμούς του εδώ.



12.11.18

Γωνιές ως βραβεία!

Στην αρχή της χρονιάς χρησιμοποιούσα στην τάξη ατομικές καρτέλες επιβράβευσης με ατομικά αυτοκολλητάκια για τον καθένα (ιδέα και υλικό από εδώ). Όταν συμπλήρωνε την κάρτα του έπαιρνε και ένα μολυβάκι. Εδώ και τρία χρόνια χρησιμοποιώ το ομαδικό αυτοκολλητάκι (πληροφορίες εδώ). Εκτός από το ομαδικό αυτοκολλητάκι, αν δεν κατέβει κανενός παιδιού το μανταλάκι, κερδίζουν και από ένα καπάκι/βραβείο στο σακουλάκι του θησαυρού τους (εδώ και εδώ). 
Φέτος λοιπόν που κατάφεραν  να μαζέψουν την πρώτη συμπληρωμένη καρτέλα με τα ομαδικά αυτοκόλλητα, την επόμενη το πρωί τους περίμενε μια έκπληξη. Όλα τα τραπεζάκια είχαν μετατραπεί σε γωνιές με παιχνίδια που θα κερδίζουν να παίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες, μόνο κάθε φορά που συμπληρώνουν την ομαδική κάρτα. 
Ανεβάζω λοιπόν φωτογραφίες από εκείνη τη φορά. Μετά από αυτή τη μέρα τα ομαδικά αυτοκόλλητα συλλέγονται πολύ πιο γρήγορα!!!




5.11.18

Επίσκεψη από τον "Φάρο" και μουσείο συναισθημάτων

Για ακόμη μία χρονιά είχαμε την τιμή και τη χαρά να μας επισκεφθεί αντιπροσωπεία από το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Σάμου  "Φάρος" και πιο συγκεκριμένα ο κ. Χαράλαμπος Γεννιάς και να διοργανώσει μέσα στην τάξη ένα βιωματικό εργαστήρι για τα συναισθήματα. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για την ανταπόκριση και τη συνεργασία.
Η  συναισθηματοσυνάντηση που κάναμε βασίστηκε στο παραμύθι που έχει  γράψει το επιστημονικό προσωπικό από το Κέντρο Πρόληψης "Αθηνά Υγεία" με τον τίτλο "Συναισθηματοδεινοσαυροπεριπέτ
ειες".  Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την κ. Ναταλία Τζοβάρα για την αγαστή συνεργασία άμεση ή έμμεση!

Φέτος ξεκινήσαμε διαφορετικά. Δεν γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Αντίθετα, τα μικρά σε δυάδες έμαθαν κάποια πράγματα για το ταίρι τους και μας το παρουσίασαν σαν να είναι εκείνα το ίδιο (ακούω τον άλλον, μαθαίνω πράγματα γι΄αυτόν, ανταλλαγή ρόλων).




3.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και bee bot

Συνεχίζοντας να παίζουμε με τα κυκλαδικά ειδώλια (εδώ προηγούμενες δραστηριότητες) πήραμε τη βοήθεια από την ΚΙΜΕΛ και προσπαθήσουμε να φτάσουμε στον αρπιστή για να ακούσουμε λίγη μουσική, συνδέοντας έτσι το χθες με το σήμερα, την προϊστορία με τη σύγχρονη τεχνολογία. 
Αυτή τη φορά όμως δουλέψαμε λίγο διαφορετικά. Είδαμε και συμφωνήσαμε τη διαδρομή που θέλουμε να κάνουμε και τη σχηματίσαμε πρώτα στο πάτωμα με πιο μεγάλα τετράγωνα. Ύστερα περπατήθηκε αυτή η διαδρομή. Κατόπιν τη λέγαμε φωναχτά και τη στήναμε με μικρότερες κάρτες (ίδιες με τις μεγάλες).  Τέλος η οδηγία ήταν πάντα η ίδια δείχνουμε την κάρτα και πατάμε το κουμπάκι, προσπαθώντας να μην πέσουμε σε πράσινο τετράγωνο.

1.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και συναισθήματα

Με αφορμή το βιβλίο "Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια" ασχοληθήκαμε με τον κυκλαδικό πολιτισμό με διάφορες δραστηριότητες.

Πιο συγκεκριμένα:
Τα παιδιά το πρωί βρήκαν στην παρεούλα ένα σωρό καλούδια με τυλιγμένα με κορδέλα από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (είχαμε ήδη επισκεφθεί μέσω προσωπικών φωτογραφιών και βίντεο, το μουσείο όμως τη μόνιμη κυκλαδική έκθεση μπορείτε να τη δείτε σε αυτό το σύνδεσμο: cycladic.gr/page/kikladiki-techni)

Τα ανοίξαμε όλα και τι δε βρήκαμε: βιβλία, αντίγραφα ειδωλίων, σφραγίδες για μελάνι και για πλαστελίνη, παιχνίδια μαθηματικών, στένσιλ για να ζωγραφίσουμε, διαφάνειες για να δούμε, μάσκες για να φτιάξουμε, φυλλάδια και άλλα πολλά.  Ξεκινήσαμε να στήνουμε τη γωνιά της κυκλαδικής τέχνης και να στήνουμε το "Σχολιμουσείο του Πυθαγορείου και μουσείο αφής (όπως το ονόμασαν τα παιδιά) με ειδώλια.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ