Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.11.18

Η Κιμέλ στο χωριό μας

Τα παιδιά ονοματίζουν προφορικά τα μέρη του συγκεκριμένου χάρτη. Το κάθε παιδί ελεύθερα διαλέγει όποιο μέρος θέλει (π.χ. το Αρχαιολογικό μουσείου Πυθαγορείου, το βουνό Κέρκης, η Γλυφάδα κ.ά.) και προσπαθεί να οδηγήσει την Κιμέλ χωρίς τη βοήθεια των καρτών κατεύθυνσης. Σε αυτή την περίπτωση μπορέσαμε να αξιολογήσουμε το κατά πόσο τα παιδιά έχουν εξασκηθεί στο να χρησιμοποιούν τη ρομποτική μέλισσα και χωρίς τη βοήθεια των καρτών. Μετά από 10 προηγηθείσες σχετικές δραστηριότητες παρατηρήσαμε σημαντική βελτίωση ακόμα και στα προνήπια.
Τις συγκεκριμένες κάρτες μπορείτε να τις κατεβάσετε δωρεάν από εδώ.



19.11.18

Βιογραφία του Πυθαγόρα

Μια που δουλεύουμε για το χωριό μας και το νησί μας, έφτιαξα μια μικρή βιογραφία του Πυθαγόρα από την οποία διάλεξα τα σημαντικότερα σημεία που μπορούσαν να καταλάβουν τα παιδιά.
Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το :https://el.wikipedia.org εδώ.
Πως δουλέψαμε παλαιότερα με τον Πυθαγόρα και τους αριθμούς του εδώ.



12.11.18

Γωνιές ως βραβεία!

Στην αρχή της χρονιάς χρησιμοποιούσα στην τάξη ατομικές καρτέλες επιβράβευσης με ατομικά αυτοκολλητάκια για τον καθένα (ιδέα και υλικό από εδώ). Όταν συμπλήρωνε την κάρτα του έπαιρνε και ένα μολυβάκι. Εδώ και τρία χρόνια χρησιμοποιώ το ομαδικό αυτοκολλητάκι (πληροφορίες εδώ). Εκτός από το ομαδικό αυτοκολλητάκι, αν δεν κατέβει κανενός παιδιού το μανταλάκι, κερδίζουν και από ένα καπάκι/βραβείο στο σακουλάκι του θησαυρού τους (εδώ και εδώ). 
Φέτος λοιπόν που κατάφεραν  να μαζέψουν την πρώτη συμπληρωμένη καρτέλα με τα ομαδικά αυτοκόλλητα, την επόμενη το πρωί τους περίμενε μια έκπληξη. Όλα τα τραπεζάκια είχαν μετατραπεί σε γωνιές με παιχνίδια που θα κερδίζουν να παίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες, μόνο κάθε φορά που συμπληρώνουν την ομαδική κάρτα. 
Ανεβάζω λοιπόν φωτογραφίες από εκείνη τη φορά. Μετά από αυτή τη μέρα τα ομαδικά αυτοκόλλητα συλλέγονται πολύ πιο γρήγορα!!!




5.11.18

Επίσκεψη από τον "Φάρο" και μουσείο συναισθημάτων

Για ακόμη μία χρονιά είχαμε την τιμή και τη χαρά να μας επισκεφθεί αντιπροσωπεία από το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Σάμου  "Φάρος" και πιο συγκεκριμένα ο κ. Χαράλαμπος Γεννιάς και να διοργανώσει μέσα στην τάξη ένα βιωματικό εργαστήρι για τα συναισθήματα. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για την ανταπόκριση και τη συνεργασία.
Η  συναισθηματοσυνάντηση που κάναμε βασίστηκε στο παραμύθι που έχει  γράψει το επιστημονικό προσωπικό από το Κέντρο Πρόληψης "Αθηνά Υγεία" με τον τίτλο "Συναισθηματοδεινοσαυροπεριπέτ
ειες".  Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την κ. Ναταλία Τζοβάρα για την αγαστή συνεργασία άμεση ή έμμεση!

Φέτος ξεκινήσαμε διαφορετικά. Δεν γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Αντίθετα, τα μικρά σε δυάδες έμαθαν κάποια πράγματα για το ταίρι τους και μας το παρουσίασαν σαν να είναι εκείνα το ίδιο (ακούω τον άλλον, μαθαίνω πράγματα γι΄αυτόν, ανταλλαγή ρόλων).




3.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και bee bot

Συνεχίζοντας να παίζουμε με τα κυκλαδικά ειδώλια (εδώ προηγούμενες δραστηριότητες) πήραμε τη βοήθεια από την ΚΙΜΕΛ και προσπαθήσουμε να φτάσουμε στον αρπιστή για να ακούσουμε λίγη μουσική, συνδέοντας έτσι το χθες με το σήμερα, την προϊστορία με τη σύγχρονη τεχνολογία. 
Αυτή τη φορά όμως δουλέψαμε λίγο διαφορετικά. Είδαμε και συμφωνήσαμε τη διαδρομή που θέλουμε να κάνουμε και τη σχηματίσαμε πρώτα στο πάτωμα με πιο μεγάλα τετράγωνα. Ύστερα περπατήθηκε αυτή η διαδρομή. Κατόπιν τη λέγαμε φωναχτά και τη στήναμε με μικρότερες κάρτες (ίδιες με τις μεγάλες).  Τέλος η οδηγία ήταν πάντα η ίδια δείχνουμε την κάρτα και πατάμε το κουμπάκι, προσπαθώντας να μην πέσουμε σε πράσινο τετράγωνο.

1.11.18

Κυκλαδικά ειδώλια και συναισθήματα

Με αφορμή το βιβλίο "Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια" ασχοληθήκαμε με τον κυκλαδικό πολιτισμό με διάφορες δραστηριότητες.

Πιο συγκεκριμένα:
Τα παιδιά το πρωί βρήκαν στην παρεούλα ένα σωρό καλούδια με τυλιγμένα με κορδέλα από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (είχαμε ήδη επισκεφθεί μέσω προσωπικών φωτογραφιών και βίντεο, το μουσείο όμως τη μόνιμη κυκλαδική έκθεση μπορείτε να τη δείτε σε αυτό το σύνδεσμο: cycladic.gr/page/kikladiki-techni)

Τα ανοίξαμε όλα και τι δε βρήκαμε: βιβλία, αντίγραφα ειδωλίων, σφραγίδες για μελάνι και για πλαστελίνη, παιχνίδια μαθηματικών, στένσιλ για να ζωγραφίσουμε, διαφάνειες για να δούμε, μάσκες για να φτιάξουμε, φυλλάδια και άλλα πολλά.  Ξεκινήσαμε να στήνουμε τη γωνιά της κυκλαδικής τέχνης και να στήνουμε το "Σχολιμουσείο του Πυθαγορείου και μουσείο αφής (όπως το ονόμασαν τα παιδιά) με ειδώλια.

30.10.18

Οι μέρες με το λύκο Ζαχαρία

Με αφορμή μια εξαιρετική ιδέα που είδα εδώ και θέλησα να τη φτιάξω για την τάξη μου έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα που μπορούμε να ζωγραφίσουμε  και να στήσουμε τις μέρες του ημερολογίου μας. Τα ανεβάζω γιατί μπορεί να σας φανούν χρήσιμα.



28.10.18

SUBITIZING ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1-6

Παίζοντας με τους αριθμούς δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας από το 1-5 για να δούμε αν τους αναγνωρίζουμε οπτικά. Χρησιμοποιήθηκε φύλλο αναγνώρισης των αριθμών 1-5. Πρόκειται για ένα  φύλλο όπου υπήρχαν μπερδεμένοι οι αριθμοί 1-5 αρκετές φορές και τα παιδιά κλήθηκαν να κολλήσουν τη σωστή αυτοκόλλητη χρωματιστή βούλα στον ανάλογο αριθμό. Ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα. Τα φύλλα που χρησιμοποίησα εδώ.



Ρίχναμε το μεγάλο αφρώδες ζάρι που έχουμε στην τάξη και αναλόγως με τον αριθμό που φέρνει φτιάχνουμε τις οδηγίες για να στείλουμε την ΚΙΜΕΛ στο σωστό αριθμό. Η στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσουμε τις κάρτες κατεύθυνσης ακόμα και να δείχνουμε με το ένα χέρι την κάρτα και με το άλλο να πατάμε τις οδηγίες. Κύριος στόχος ήταν η αποκωδικοποίηση των αριθμών του ζαριού αλλά και η εξάσκηση των παιδιών στη χρήση των καρτών κατεύθυνσης. Αναρτήσεις, υλικό και πληροφορίες για το subitizing εδώ.



23.10.18

Βαν Γκογκ και Κιμέλ

Συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με τον Βαν Γκογκ (προηγούμενες δραστηριότητες με κλικ εδώ)
Αφού αναλύσαμε κάποιους πίνακες του Βαν Γκογκ (το δωμάτιό του, τα ηλιοτρόπια και την έναστρη νύχτα) παίξαμε με αυτούς σε μικρές ομάδες. Φτιάξαμε το παζλ της έναστρης νύχτας, βρήκαμε τα κομμάτια που έλειπαν από το δωμάτιό του και σε φύλλο εργασίας βρήκαμε μέσα στον πίνακα κάποια αντικείμενα.

13.10.18

5 αισθήσεις - ΑμΕΑ

Και φέτος είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να φιλοξενήσουμε στην τάξη μας την κ. Ελένη Μακρή (προϊσταμένη τιυ ΚΕΔΔΥ Σάμου και εξαίρετη συνάδελφο) και την κ. Ζωζώ Αποστολίδου (ειδική παιδαγωγό), στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τις 5 αισθήσεις και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τις ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία και τη ζεστασιά που μας αγκαλιάζουν τα τελευταία χρόνια.

 
 
Αφού λοιπόν έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις και συζήτηση, ήρθε η ώρα για δράση!

8.10.18

Η ΚΙΜΕΛ στο Europe Code Week

Οι δραστηριότητές μας με τη μελισσούλα ΚΙΜΕΛ έγιναν δεκτές στο Europe Code Week.: https://codeweek.eu/
Ο Κωδικός μας είναι cw18-FqOwW αν θέλετε να τον διαμοιράσετε.





 

6.10.18

Μαθαίνω για το σώμα/Μόνα Λίζα/Bee bot

Είχα πει πως αν υπάρχει λόγος θα γυρίσω #. Και υπάρχει: συγκεκριμένα 19 λόγοι, ύψους περίπου 1 μέτρο και κάτι, με κάτι ματάκια πανέξυπνα, φατσούλες γλυκύτατες και διάθεση να περνάμε όμορφα στην τάξη. Οπότε δεν μπορώ παρά να ανεβάζω όποτε προλαβαίνω κάποια από τα δημιουργικά που συμβαίνουν στην τάξη μου.
Μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε για το σώμα:
  • Φτιάξαμε, με το περίγραμμα ενός παιδιού, το δικό μας ανθρωπάκι με τα εσωτερικά του όργανα
  • Κάναμε σε 2 ομάδες τους γιατρούς και προσπαθήσαμε να σώσουμε τον Κίτσο και το Μήτσο που έπεσαν από τη σκάλα που μάζευαν μήλα και χτύπησαν. Ό,τι αριθμό έφερνε η κάθε ομάδα στο ζάρι, τόσα τσιρότα καλούνταν να βάλει η ομάδα. Κέρδιζε η ομάδα που έκανε πρώτη καλά τον ασθενή της. Για να το φτιάξετε σε μέγεθος Α4 κάντε κλικ εδώ.

30.9.18

Δραστηριότητες με το Bee bot

Τα νηπιαγωγεία τέλη της προηγούμενης χρονιάς πήραμε κάποιον εξοπλισμό. Εμείς εκτός των άλλων πήραμε στο σχολείο και ρομποτική μέλισσα. Στο πως να τη χρησιμοποιήσω φέτος πήρα πάρα πολλές ιδέες από τα προγράμματα που είδα της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και της Έφης Μπακή. Τις ευχαριστώ και τις δύο γιατί με βοήθησαν αλλά και με ενέπνευσαν. 😊


          Ο Πιπ, η αγαπημένη μασκότ (βάτραχος) της τάξης μας, από τις πρώτες μέρες του σχολείου, μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε πολύ το πλαστικό πλέγμα που είχα πάνω από τις εικόνες, με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15, έτσι μέτραγαν πιο εύκολα τα βήματα.
            Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση. Έχουμε αποφασίσει πως η μέλισσα θα μπαίνει πάντα στην ίδια θέση (για αρχή τουλάχιστον).
            Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαρούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, Κιμέλ (ΚΙτρινη ΜΕΛισσα. Μετά από 2 ψηφοφορίες κέρδισε το όνομα Κιμέλ γιατί δεν ήταν ούτε αγόρι, ούτε κορίτσι κι αυτό άρεσε περισσότερο στα παιδιά.
Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.

 

18.5.18

Μαθηματικά για τη γωνιά

Τα παλιά αυτοκινητάκια του γιου μου δεν πήγαν χαμένα. Κόλλησα αυτοκόλλητες βούλες με αριθμούς. Βρήκα και τα παρακάτω φύλλα, οπότε πρέπει να παρκάρουν το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή θέση. Τα φύλλα τα βρήκα εδώ. Επίσης εδώ βρήκα έναν πολύ καλό εκατομετρικό πίνακα για πλαστικοποίηση.


 Συνδυασμός ιδεών από εδώ (εγώ χρησιμοποίησα αυτοκόλλητες βούλες)
 Δε μπόρεσα να βρω από που τα κατέβασα.
Από εδώ εκτύπωσα τους αριθμούς.

9.5.18

Φοίτηση προνηπίων στο νηπιαγωγείο

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ:

"...Η φοίτηση των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γιατί ωφελεί πολλαπλώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας:
  • Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης
  • Με κέντρο το παιδί το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στοχεύει στην κοινωνική-συναισθηματική και διανοητική του ανάπτυξη.
  • Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τα σχέδια εργασίας, οι θεματικές προσεγγίσεις, η εργασία σε ομάδες κ.α είναι μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ακολουθούνται ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του Αναλυτικού προγράμματος.
  • Μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων τα νήπια/προνήπια διερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, θέτουν ερωτήματα, πειραματίζονται, αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που συναντούν.
  • Γίνονται ικανά να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και να διευθετούν τις  διαφορές τους.
  • Στο Νηπιαγωγείο η δημιουργικότητα των παιδιών αναπτύσσεται με βάση τα δικά τους επιτεύγματα και την ατομική τους εξέλιξη και όχι με τις άψογες κατασκευές των εκπαιδευτικών.
  • Οι παραγεμισμένοι με εργασίες-φωτοτυπίες φάκελοι, τα τυποποιημένα σχέδια ζωγραφικής που γεμίζονται με χρώμα δεν αποτελούν αυτοσκοπό του Νηπιαγωγείου.
  • Η ενεργός συμμετοχή του παιδιού στις επιμέρους δραστηριότητες και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες του είναι αυτές που θα το οδηγήσουν αβίαστα στην κατάκτηση των αριθμών και των γραμμάτων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, μαθαίνουν από άλλα παιδιά και από τους ενήλικες. Τα Νηπιαγωγεία σήμερα συνεργάζονται με επίσημους φορείς (περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολιτιστικούς φορείς, ιδρύματα τα οποία χρηματοδοτούν προγράμματα των Νηπιαγωγείων, με τη τοπική αυτοδιοίκηση) και συμμετέχουν σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning με τα οποία επιτυγχάνεται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  • Οι μαθησιακές και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο εντοπίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και μέσω διεπιστημονικών ομάδων αξιολόγησης παρέχεται στα παιδιά η κατάλληλη στήριξη.
  • Στα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς στις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών...."

 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ