Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

23.11.15

Πρόσφυγες - Βιωματικό εργαστήρι ενσυναίσθησης

Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι περνούν οι πρόσφυγες/ξένοι (η αλήθεια εδώ για όποιον αντέχει) που έρχονται στο νησί μας ήρθε ένας "ξένος" από το ΦΑΡΟ (τον οποίο εξήγησα ότι εγώ ξέρω και εμπιστεύομαι) στην τάξη μας, με τη βαλίτσα του για να πάμε ταξίδια μαζί του.
  • Μας προσκάλεσε να πάμε ένα μακρινό ταξίδι με τη φαντασία μας σε ένα ξένο τόπο και να γνωρίσουμε ένα φίλο και να παίξουμε μαζί του. Έπειτα ζωγραφίσαμε το φίλο μας και τα παιχνίδια που παίξαμε.

22.11.15

Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους - πρόσφυγες

  • Δε μπορεί να μιλάμε για διαφορετικότητα, ισότητα και προσβασιμότητα και να μην ασχοληθούμε με ένα θέμα που διέπει την καθημερινότητα των παιδιών και εδώ: τους πρόσφυγες πολέμου. Θέλησα να δουλέψω με τα παιδιά αυτό το κομμάτι όσο περισσότερο βιωματικά μπορώ.
    Στο θέμα αρχικά μας βοήθησε ο βάτραχος από το βιβλίο του Βέλθουις "Ο βάτραχος κι ο ξένος" (Πατάκης). Διαβάσαμε το βιβλίο και σχολιάσαμε αρκετά τη στάση και τη συμπεριφορά των ηρώων. Ψάξαμε για λέξεις που πληγώνουν και για λέξεις ή προτάσεις που θεραπεύουν (το είχαμε δουλέψει εδώ).

    Ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα που μπορεί να ένιωσε ο ποντικός ανάλογα με την πρόταση που άκουγε.

20.11.15

ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ - ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Όπως καταλάβατε, προχωράμε το πρόγραμμα: "Αυτός ο κόσμος ανήκει σε όλους μας", μαθαίνοντας για τα συναισθήματα τωα δικά μας αλλά και των άλλων.
Ταξινομούμε τις εικόνες σε ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα. Παρότι εγώ κάνω μια πρόταση ταξινόμησης, τα παιδιά μπορεί να τα ταξινομήσουν διαφορετικά. Καλό είναι τέτοιες δραστηριότητες να είναι ελεύθερες και ανοικτές, και βέβαια όλα τα συναισθήματα αποδεκτά!


18.11.15

Ο βάτραχος και ο καιρός

Για τον καιρό (με αφορμή το βάτραχο του Βέλθουις) έφτιαξα φέτος το παρακάτω:



 

*Ξέρω, νωρίς το θυμήθηκα αλλά φέτος μια η μετακόμιση, μια η πλημμύρα, μια που με έπιασαν διάφορα σωματικά από την υγρασία της πλημμύρας, μια το προγραμμα, ανεβάζω τις αναρτήσεις ανακατεμένος ο ερχόμενος!
 


17.11.15

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΟ ΒΑΤΡΑΧΟ

Εδώ και καιρό με τα παιδιά, εκτός από το υπόλοιπο πρόγραμμα, δουλεύουμε πολύ με τον αγαπημένο βατραχάκο του Μαξ Βέλθουις. Μετά τον Τσέστερ και το Ζαχαρία είναι ο τρίτος ήρωας που μας συνοδεύει τη φετινή χρονιά. Μας μαθαίνει για τη φιλία, για τα συναισθήματά του και την ξενοφοβία.
Για αρχή ανεβάζω το ημερολόγιο που χρησιμοποιούμε στην  τάξη μας. (Αριθμούς δεν έφτιαξα γιατί χρησιμοποίησα τους παλιούς μου. Λίγο οικονομία και ανακύκλωση δε βλάπτει!)
 

16.11.15

ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Μιλώντας για τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός, δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τα συναισθήματά μας αλλά και των άλλων. Έτσι έφτιαξα και το παρακάτω. Το είχα δει πριν κανά χρόνο μάλλον στο πίντερεστ αλλά δε θυμάμαι που
Το πρώτο φύλλο το φωτοτυπούμε όσες φορές θέλουμε και το κολλάμε σε ένα σημείο όπου μπορεί όποιος θέλει (και οι γονείς που έρχονται) να κόψει ένα χαμόγελο (πως βλέπουμε καμιά φορά κολλημένα τηλέφωνα σε κολώνες).


Το δεύτερο επίσης το φωτοτυπούμε όσες φορές θέλουμε και σε διάφορα έγχρωμα Α4. Από αυτό μπορεί να κόψει όποιος θέλει, ό,τι θέλει αλλά καλείται να το χαρίσει σε ένα φίλο του, στο σπίτι, ελεύθερα.


Οφείλω να πω, πως τα παραπάνω έχουν μεγάλο σουξέ στον πίνακα ανακοινώσεων της εισόδου!!!
Τέλος καρτελάκια που μπορούμε να τραβάμε ένα για το κάθε παιδί στο τέλος της μέρας.





Ένα βραβείο από το μακρυνό Εκουαδόρ!!!

Με πολλή συγκίνηση βρήκα σήμερα στο μπλογκ μου ένα βραβείο από τη Mirian Consuelo και το μπλογκ της puertasalaimaginacion.blogspot.gr που σημαίνει κατά προσέγγιση "γιορτές της φαντασίας". Θέλω να την ευχαριστήσω και προσωπικά γιατί ξαφνικά νιώθω να βρίσκομαι πιο κοντά με ανθρώπους από μέρη μακρινά και άγνωστα σε μένα. Κι όμως η αγάπη για την εκπαίδευση και την τεχνολογία μας ενώνει. Και αυτό το βραβείο ανατροφοδοτεί θετικά όχι μόνο το μπλογκ αλλά και το δημιουργό του που φροντίζει να είναι συνεχώς ανανεωμένο.
Muchos gracias Mirian!


Εγώ με τη σειρά μου θελω να το στείλω πάλι άλλα μακρυνά ταξίδια γι΄αυτό θα το χαρίσω στα:

14.11.15

Κάρτες με σενάρια ενσυναίσθησης

Για το πρόγραμμα ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης που κάνω, έφτιαξα κάρτες με ερωτήσεις και απαντήσεις με εικόνες, όπου το παιδί βάζει το μανταλάκι σε αυτό που νομίζει ότι νιώθει ο ήρωας (αφού το δουλέψουμε όλοι μαζί πρώτα). Τις εικόνες και την ιδέα τις βρήκα στο carriesspeechcorner.blogspot.gr εδώ.


11.11.15

Χαίρομαι που σε γνωρίζω...

Βρήκα και κατέβασα το φυλλάδιο των κανόνων συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με ΑμεΑ εδώ. Όμως ήθελα να το κάνω λίγο πιο βατό για τα μικρά παιδιά. Έτσι, αφού ήδη έχουμε εξοικειωθεί  με τις αναπηρίες, ήρθε η ώρα να μάθουμε κάποια πράγματα περισσότερο όταν συναναστρεφόμαστε έναν άνθρωπο με ειδικές ανάγκες. Έφτιαξα λοιπόν τις παρακάτω κάρτες ενημέρωσης - ευαισθητοποίησης:


10.11.15

Παράξενη σαν και σένα - Φρίντα Κάλο

Κάντε κλικ στην εικόνα για να μπορέσετε να κατεβάσετε μία σύντομη παρουσίαση με διάσημα άτομα με ειδικές ανάγκες.



Τη Φρίντα Κάλο τη λατρεύω (1, 2, 3 σύνδεσμοι για παλαιότερες εκπαιδευτικές προτάσεις μου σχετικές με την Κάλο). Μία εξαιρετική ανάρτηση  βρήκα στο πολύ ενδιαφέρον: sykees8.blogspot.gr (εδώ), σχετική με τη διαφορετικότητα της Κάλο.

 Αυστραλός cartoon artist Gavin Aung Than σκέφτηκε όλους εμάς που παλεύουμε να ενταχθούμε στα κοινωνικά πρότυπα. Δημιούργησε μια ιστορία για τη διαφορετικότητα. 
Η Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderon (1907-1954) γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη έξω από το Μεξικό. Στη ζωή της πάλεψε για την υγεία της, για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα και καλλιτέχνις και για την αγάπη. Στα έργα της δεν παρέλειψε να υπερτονίσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την έκαναν ξεχωριστή. Τα πυκνά της φρύδια έγιναν σύμβολο του ανένταχτου χαρακτήρα της και της μάχης για τα δικαιώματα των γυναικών και των αδυνάτων. Αν και οι ιστορικοί τέχνης την τοποθετούν στoυς εκπροσώπους του σουρεαλισμού, η ίδια περιγράφει την τέχνη της ως ρεαλιστική: «Δεν ζωγράφισα ποτέ όνειρα. Ζωγράφισα τη δική μου πραγματικότητα». Πηγή

9.11.15

Η βαλίτσα των γενναίων - πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ΑμεΑ

Αυτή την εβδομάδα είχα τη χαρά να κάνω στο σχολείο το πρόγραμμα της εκλιπούσης συναδέλφου Ματρώνας Πουπάλου "Η βαλίτσα των γενναίων" που αφορά  την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους παραολυμπιακούς αγώνες. 
Η συνάδελφος ήταν η ίδια άτομο με ειδικές ανάγκες και το πρόγραμμά της διέπεται από ιδιαίτερη ευαισθησία. Επίσης βραβεύτηκε στο θεσμό των Αριστείων καλών πρακτικών το 2011. Ειλικρινά στενοχωριέμαι που δεν πρόλαβα να επικοινωνήσω μαζί της. Για τη δουλειά της Ματρώνας μου είχε μιλήσει η παλιά μας σχολική σύμβουλος, κ. Μοσχοβάκη, που ήξερε πως ψάχνω να κάνω πρόγραμμα για τα ΑμεΑ. Το υλικό της βαλίτσας υπάρχει στην ιστοσελίδα "Αριστεία και Καινοτομία στην εκπαίδευση" εδώ. Ειλικρινά πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι. Το έχει κάνει και η Νίνα με το αυθεντικό υλικό (εδώ) και το 11ο Νηπιαγωγείo Χίου (εδώ).
Πρόκειται για ένα παραμύθι "Η πριγκίπισσα Μέα και οι 4 σωματοφύλακες", όπου η πριγκίπισσα είναι τυφλή και την απαγάγει ένας κακός βασιλιάς. Υπάρχουν 4 ειδικοί σωματοφύλακες: ο Κορνήλιος ο κουτσός, ο Δαυίδ Ντάουν ο Λεοντόκαρδος, ο Ανέστης ο νάνος και ο Ανδριανός ο κωφός. Διαβάζουμε το παραμύθι και τις περιπέτειες που περνάνε. Πριν τελειώσει το παραμύθι οι ήρωες καλούν τα παιδιά να κάνουν τις ίδιες δοκιμασίες ως να είναι οι ίδιοι δίνοντάς τους μια βαλίτσα με μαγικά αντικείμενα για να τα καταφέρουν και να αποφυλακίσουν την πριγκίπισσα.
Έκανα πολύ μικρές προσαρμογές  για να μπορέσω να το βγάλω και να το εντάξω στην τάξη μου.
Τα παιδιά πριν ξεκινήσουμε συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο αξιολόγησης των συναισθημάτων τους απέναντι σε εικόνες με ΑμεΑ.

8.11.15

Προσβασιμότητα, δεν αφορά μόνο τα ΑμεΑ!!!/ Ψηφιακό λεξικό

Σήμερα χαλαρά στις ελεύθερες δραστηριότητες δουλέψαμε το ψηφιακό μας λεξικό για τα ΑμεΑ. (Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ). Τους έστησα σε μια βολική γωνιά τον υπολογιστή τους για να φτάνουν να δουλέψουν. 
Αργότερα μετακίνησα τον υπολογιστή και τους έβαλα να δοκιμάσουν όλοι ένας-ένας αν μπορούν να δουλέψουν εκεί που τον τοποθέτησα για να τον αλλάξω θέση και να τον ανοίξω εκεί. 

4.11.15

Θα έπαιζες μαζί μας;

Ο Alexsandro Palombo είναι ένας εκκεντρικός, σύγχρονος καλλιτέχνης και ακτιβιστής. Έχει πάρει λοιπόν τις πριγκίπισσες της Ντίσνεϋ και έχει επέμβει επάνω τους με πολύ ευρηματικό και ανατρεπτικό τρόπο. Αυτές τις εικόνες πήρα και έφτιαξα το παρακάτω υλικό.

2.11.15

Αποτελέσματα ψηφιακών σεναρίων "Αίσωπος"

Βράβευση του ψηφιακού σεναρίου για τους δεινόσαυρους!

Βγήκαν τα αποτελέσματα στην πλατφόρμα ψηφιακών διδακτικών σεναρίων "Αίσωπος".
Με πολλή χαρά σας ανακοινώνω πως το σενάριο που υπέβαλα με τίτλο "Μελετώ τους δεινόσαυρους" όχι απλώς αξιολογήθηκε βέλτιστο αλλά πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στον τομέα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και υπάρχει πια ως δειγματικό σενάριο (μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf) στην πλατφόρμα μαζί με το σενάριο της αγαπημένης μου Τάνιας!!!! Συγχαρητήρια κοριτσάκι μου! (Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι συνάδελφοι αλλά συγχωρέστε, αδυναμίες είναι αυτές!)


Το δικό μου το σενάριο το έφτιαξα με τέτοιο τρόπο ώστε να έχω συμπληρωματικές δραστηριότητες στο ψηφιακό σενάριο που είχα φτιάξει για τις Τ.Π.Ε.!


Σκοπεύω να χρησιμοποιήσω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έφτιαξα για να συμπληρώνω τις ψηφιακές δραστηριότητες που θα κάνουμε μέσα στην τάξη με θέμα τους δεινόσαυρους. Το σενάριο των Τ.Π.Ε. εδώ, το σενάριο του "Αισώπου" εδώ (Πλήρες υλικό μου για το θέμα των δεινόσαυρων εδώ)



Η ομπρέλα των ειδικών αναγκών-ικανοτήτων

Την ιδέα της ομπρέλας τη βρήκα εδώ και με βοήθησε πολύ για να στήσω το φετινό πρόγραμμα. Έπειτα έφτιαξα εικόνες και κάρτες. Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από το σπίτι (χαλασμένος εκτυπωτής σχολείο) και τις ταξινομήσαμε στη δική μας ομπρέλα που φτιάξαμε για το σχολείο και θα συμπληρώνουμε σταδιακά.


1.11.15

Μαθαίνω για τις αναπηρίες

Για να μπορέσουν τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στη διαφορετικότητα και στα άτομα με ειδικές ανάγκες, πρέπει πρώτα να ενημερωθούν. Έφτιαξα λοιπόν ένα βιβλιαράκι για να μας βοηθήσει. Η ιδέα και η βοήθεια είναι από το μπλογκ της Kelsea: www.teachergems.com, με την οποία έχω επικοινωνήσει.
Το βιβλιαράκι το βρήκα: www.teachergems.com/enter-blog/fear-of-the-unknown-disabilities. Προσέθεσα τους τίτλους και στη νοηματική. Για να τη βάλετε στον υπολογιστή σας μπείτε εδώ και θα βρείτε 3 διαφορετικές εκδοχές, πάντα στα ελληνικά.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ