Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για την ποίηση παίξαμε με το θαλασσινό τριφύλλι.
1. Πάλι τα παιδιά χωρίς να ξέρουν το ποίημα ή το τραγούδι πήραν εικόνες μέσα από το κουτί του θησαυρού.
ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ |
2. Να το αποτέλεσμα του παιχνιδιού με τις εικόνες-λέξεις.
Στη Σάμο ήτανε τα πράσινα
χαλίκια και ο ήλιος τα έκαψε όταν έβγαινε και ξημέρωνε.
Μετά ήρθε η αγάπη και είδε
τα χαλίκια καμένα και τα σκοτεινά τα φύκια.
Η αγάπη βούτηξε βαθιά στο πέλαγος
και είδε το θαλασσινό τριφύλλι.
Τα τελώνια αγκάλιασαν την
αγάπη και ήρθανε 1000 αηδόνια να τραγουδήσουν.
Ξέφυγε ένα αηδόνι και πήγε σ’ ένα
γεωργό και φύτεψε ένα φιλί.
28-2-2012
Αιμίλιος, Αχιλλέας, Έκτορας, Χρήστος
3. Ακούσαμε τι έγραψε ο Ελύτης με τις ίδιες λέξεις. Μάθαμε το τραγούδι και το ακούσαμε.
ΤΟ
ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ
Μια
φορά στα χίλια χρόνια
του
πελάγου τα τελώνια
Μες
στα σκοτεινά τα φύκια
μες
στα πράσινα χαλίκια
Το
φυτεύουνε και βγαίνει
πριν
ο ήλιος ανατείλει
Το
μαγεύουνε και βγαίνει
το
θαλασσινό τριφύλλι
Κι
όποιος το ’βρει δεν πεθαίνει
κι
όποιος το ’βρει δεν πεθαίνει
Μια
φορά στα χίλια χρόνια
κελαηδούν
αλλιώς τ’ αηδόνια
Δε
γελάνε μήτε κλαίνε
μόνο
λένε μόνο λένε:
-Μια
φορά στα χίλια χρόνια
γίνεται
η αγάπη αιώνια
Να
’χεις τύχη να ’χεις τύχη
κι
η χρονιά να σου πετύχει
Κι
από τ’ ουρανού τα μέρη
την
αγάπη να σου φέρει
Το
θαλασσινό τριφύλλι
ποιος
θα βρει να μου το στείλει
Ποιος
θα βρει να μου το στείλει
το
θαλασσινό τριφύλλι.
Οδυσσέας Ελύτης
«Τα ρω του
έρωτα»
4. Έφτιαξα ένα μικρομάθημα με τη χρήση διαφανειών και υπερσυνδέσεων, όπου ο Νέμο (το γνωστό ψαράκι) ψάχνει να βρει τι είναι το θαλασσινό τριφύλλι. Μετά από διάφορες ερωτήσεις και συναντήσεις γνωρίζει τον ποιητή και συνομιλούν.
5. Βρήκαμε ευκαιρία και μιλήσαμε για το 1000. Τα παιδιά νόμιζαν ότι οι αριθμοί τελειώνουν στο 100 (έχουμε τον εκατοτετραγωνικό πίνακα). Μιλήσαμε και μάθαμε τις εκατοντάδες και μια πρώτη επαφή με την έννοια του απείρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου