ΣΕΛΙΔΕΣ

24.2.14

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΑΓΚΑΛ

Απογευματινή βάρδια αυτή την εβδομάδα και θα ασχοληθούμε και εμείς με τις απόκριες. Πέρσι μου άρεσε πολύ ο συνδυασμός Σαγκάλ με το θέμα της Αποκριάς γι' αυτό και θα το κρατήσω και φέτος, με την ίδια προσέγγιση (υλικό από πέρσι εδώ).
Για να συμπληρώσω το υλικό μου έφτιαξα και τις παρακάτω απλές κάρτες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως μέμορι αλλά και ως κάρτες για κυνήγι θησαυρού αλλά και ως ερεθίσματα για τη δημιουργία ιστοριών. 






17.2.14

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ

Τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν στα σωστά αγγεία τις σωστές κάρτες.



Φύλλο εργασίας για τα νήπια.




14.2.14

ΤΕΣΤ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Για να δούμε τι θυμόμαστε από αυτά που μάθαμε μέχρι στιγμής. Ξέρουμε να τα ξεχωρίζουμε;

 





Κι ένα μπίνγκο με στόχο τους ήχους των γραμμάτων.

 Παρθενώνας - Ακρόπολη


Το Σύνταγμα του Γενέλω - Ηραίο Σάμου



Ερέχθειο - Ακρόπολη

Η πύλη των Λεόντων - Μυκήνες
 Αρχαίο θέατρο Πυθαγορείου - Σάμος

Το παλάτι του Μίνωα - Κνωσσός
 



13.2.14

ΜΟΝΟΙ - ΖΥΓΟΙ "ΑΡΧΑΙΑ" ΖΕΥΓΑΡΙΑ

 Με ενδιαφέρει να φεύγουν τα παιδιά από το νηπιαγωγείο και να έχουν μια ιδέα για τους μονούς και ζυγούς αριθμούς. Έτσι, έφτιαξα κάρτες με τους αρχαίους έλληνες να είναι οι μονοί και τις ελληνίδες οι ζυγοί και οι δεκάδες, εννοείται. Οι κάρτες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πίνακες αναφοράς στην τάξη αλλά και ως κάρτες για σειραθέτηση.









Αυτή και οι επόμενες αναρτήσεις είναι αφιερωμένες στην Κατερίνα που ασχολείται κι αυτή με τη μουσειακή αγωγή με εξαιρετικό τρόπο. 



11.2.14

ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΥΛΙΚΟ

Ένα αγαπημένο βιβλίο για τη διαφορετικότητα είναι το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ (Πατάκης). Η μόνη ένσταση σχετικά με αυτό το παραμύθι είναι η γκετοποίηση των ηρώων στο τέλος, όπου μένουν όλοι οι διαφορετικοί μαζί και δεν εντάσσονται στην ομάδα. (Το έχω δουλέψει εδώ και καιρό αλλά δεν είχα ασχοληθεί για να τα ανεβάσω).
Έφτιαξα κάποια φύλλα εργασίας και υλικό για να μπορέσω να το δουλέψω λίγο αναλυτικότερα και να δώσω έμφαση κυρίως στο συναισθηματικό κομμάτι. 
Μία σημείωση: εγώ πρώτα έδωσα εικόνες στα παιδιά χωρίς να τους διαβάσω το παραμύθι, τις συζητήσαμε, φτιάξαμε τη δική μας ιστορία κι έπειτα ακούσαμε τι έγραψε η συγγραφέας. 





Κάρτες μέμορι που μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν και για αρχικά ερεθίσματα πριν την ανάγνωση (το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες κάρτες).




Κάρτες (ερεθίσματα) χρονικής σειραθέτησης του παραμυθιού. Έχω φτιάξει και λεζάντες, όπου αφού διαβάσουμε το παραμύθι, προσπαθούμε να ταιριάξουμε τις προτάσεις με τις εικόνες.








Έφτιαξα κάρτες με συναισθήματα (τα βασικά) όπου από κάτω τα παιδιά μπορούν: α) είτε να κατηγοριοποιήσουν τις παραπάνω εικόνες ανάλογα με το συναίσθημα που τους προκαλεί, β) είτε να τοποθετήσουν το συναίσθημα που νομίζουν ότι νιώθει ο ήρωας στη συγκεκριμένη εικόνα από τις παραπάνω.












Κι ένα απλό κολάζ: τι θα μπορούσε να χωρέσει στην πολυθρόνα;




Κι ένα κολάζ από "Το δέντρο που έδινε" που μου άρεσε πολύ. Η ερώτηση ήταν: Αν ήσουν η μηλιά τι θα έδινες; Το γράψαμε πάνω στα μήλα. (Πως δουλέψαμε το βιβλίο και υλικό εδώ). Για τα μήλα και τα φύλλα χρησιμοποίησα τα φύλλα της Μίκας εδώ.