Φέτος εμπνεύστηκα από το "Νηπιαγωγείο με φαντασία" και τη δουλειά της Βασιλικής, και είπα κι εγώ να ξεκινήσω την ενότητα για το χωριό και το νησί μας με ένα γράμμα. Όχι ένα τυχαίο γράμμα, ένα γράμμα κι ένα κουτί από τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.
Πριν ανοίξουμε το κουτί κάναμε μία έρευνα να δούμε πόσοι ξέρουν για τον Πυθαγόρα και πόσοι όχι. Φτιάξαμε ένα γράφημα-πίτα.
Και τι δεν είχε μέσα αυτό το κουτί: προτομή του Πυθαγόρα και αντίγραφο του αγάλματος που βλέπουν τα παιδιά στις κούνιες. Είχε ξύλινο παζλ με το πυθαγόρειο θεώρημα, τη δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα, τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και τη μοντεσσοριανή προσαρμογή του με τα τετράγωνα, μία δική μου τάνγκραμ απόδοση του δέντρου του Πυθαγόρα, ένα βιβλίο (δυστυχώς μόνο στα αγγλικά) με τον Πυθαγόρα παιδί να ανακαλύπτει το θεώρημά του, παζλ και φύλλα ζωγραφικής!!! Καταλαβαίνετε τον ενθουσιασμό μας!
Φυσικά και ξεκινήσαμε με την αγαπημένη και εντυπωσιακή κούπα του Πυθαγόρα!
Έπειτα συνειδητοποιήσαμε με τη βοήθεια του ξύλινου πυθαγόρειου θεωρήματος, ότι άσκοπα "τσακωνόμασταν" για τα χωράφια μας και για τη μοιρασιά τους!
Συναρμολογήσαμε (πιο πολύ σαν παζλ) τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και διαπιστώσαμε πως τα τετράγωνα αλλά και οι κύβοι αν μπουν στη σειρά ή ο ένας πάνω στον άλλον μπορούν να φτιάξουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Έπειτα ξεκινήσαμε από ένα απλό σπιτάκι με σκεπή κι είπαμε να φτιάξουμε ένα χωριό με πολλά σπιτάκια στριμωγμένα. Το αποτέλεσμα ήταν το δέντρο του Πυθαγόρα (πάλι σαν παιχνίδι το αντιμετωπίσαμε).
Ειλικρινά μας άρεσε και το αισθητικό αποτέλεσμα.
Τους διάβασα μεταφράζοντας από τα αγγλικά το βιβλίο "What's your angle, Pythagoras?" προσαρμόζοντάς το όσο γίνεται για να το κατανοούν.
Όπως καταλαβαίνετε από αύριο θα έχουμε τη γωνιά του Πυθαγόρα στην τάξη!!!
Συνεχίσαμε με μια ιδέα που είδα στη Μυρτώ (εδώ) και μου άρεσε πολύ. Βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πως ανήκει το χωριό στο νησί, το νησί στη χώρα, η χώρα στον πλανήτη. Δεν ανεβάζω τις διαφάνειες γιατί έχουν τοπικό χαρακτήρα αλλά συνιστώ να το κάνετε αν ασχοληθείτε με το θέμα. (Κι αυτό θα μπει στη γωνιά του Πυθαγόρα λόγω Πυθαγορείου).
Στο δέντρο της νέας γνώσης λοιπόν, κολλήσαμε τον φιλόσοφο που λένε ότι έβλεπε γύρω του αριθμούς, τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.
Παίξαμε άλλα 2 παιχνίδια. Μοιραστήκαμε σε 2 ομάδες (Σάμος-Πυθαγόρειο) κι έπρεπε να βρουν στα μπερδεμένα καρτελάκια τη δική τους λέξη (που είχα γράψει με διάφορες γραμματοσειρές).
Για να μαθαίνουμε σταδιακά και αξιοθέατα, όχι μόνο του χωριού μας αλλά και του νησιού μας, στο ίδιο χαρτί με βέλκρο, κολλήσαμε τις εικόνες από το χωριό μας και τις υπόλοιπες που ήταν από τα υπόλοιπα μέρη της Σάμου.
Τέλος τις επόμενες μέρες θα κάνουμε σταδιακά τα παρακάτω φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα που μπέρδεψε τα μαθηματικά του!!!
Πολύ ενδιαφέρον θέμα. Μπράβο για τη δουλειά σας. Έχω μια απορία. Πώς την κάθε φωτογραφία σου την περνάς στο Πίντερεστ κατά την ανάρτησή σου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκη ευχαριστώ. Για το Pin το βρήκα εδώ: http://mommasdailylife.blogspot.gr/2013/04/pin-it-button-over-your-photos.html
ΔιαγραφήΣτην αρχή δυσκολεύτηκα αλλά τα κατάφερα! Ελπίζω να βοήθησα! Καλό βράδυ!
Σε ευχαριστώ . Θα δω αν θα το καταφέρω κι εγώ.
Διαγραφήενδιαφέρουσα προσέγγιση Μαρία, ποικίλες οι δραστηριότητες σας και πλούσιο το κουτί του Πυθαγόρα !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήέχω και γω αδυναμία στην κούπα του Πυθαγόρα .........
μπράβο !!!!!!!
Το ξέρω Κατερίνα μου! Έχουμε επισκεφθεί το ίδιο μουσείο αρχαίας τεχνολογίας (εσύ στο Κατάκολο κι εγώ όταν ήρθε στο Μαραθόκαμπο!!!) Δεν ξεχνώ την ανάρτησή σου! Είχα ζηλέψει τότε που πήγατε! Που να φανταζόμουν ότι το μουσείο θα ερχόταν εδώ!!! Χα χα! Καλό βράδυ κορίτσι!
Διαγραφήτι ωραια προσεγγιση Μαρία !!!!!!!!!!!!!Περιμένω τη συνέχεια !!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Μαρία μου! Μαθαίνεις κι εμάς νέες δραστηριότητες και θνέα θέματα μαζί με τα παιδιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπερσυγχαρητήρια!!! Πρώτα απ' όλα είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν την κληρονομιά του τόπου τους, και ο τρόπος προσέγγισης είναι τρομερός!!! Επίσης, τα μαθηματικά δεν είναι απλά πράξεις αλλά είναι τρόπος σκέψης και ζωής και αυτό περνάει μέσα από τις δραστηριότητές σας. Όσον αφορά ότι εμπνεύστηκες από μένα, νομίζω ότι υπερβάλλεις λιγάκι. Σ' ευχαριστώ πάντως για την αναφορά και σου τονίζω ότι εγώ έχω εμπνευστεί πολλάκις από σένα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτέλεια δουλειά !!!Μπράβο Μαρία!!!περιμένω την συνέχεια και εγώ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήμικροί επιστήμονες εν δράσει χα χα!! καλή αρχή Μαράκι! ωραία κι η αλλαγή σου πωπω έχω χάσει εξελίξεις! καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δουλειά σου είναι πάντα αξιόλογη .Όσα μπράβο κι αν σου πούμε θα είναι πολύ λίγα μπροστά σε όσα κάνεις ,τυχερά τα παιδάκια σου!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΝΑ ΠΩ ΜΑΡΙΑ! ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ! ΦΟΒΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!!ΜΠΡΑΒΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! ΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκπληκτική προσέγγιση! συμφωνώ απόλυτα με τη Βασιλική ότι τα μαθηματικά δεν είναι αριθμοί αλλά τρόπος σκέψης κι εσύ με τις δραστηριότητές σου τον καλλιέργησες με τον καλύτερο τρόπο! Συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά και τις μοναδικές ιδέες....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥ! ΚΑΛΟ ΣΒΚ!
Διαγραφή