ΣΕΛΙΔΕΣ

20.2.15

ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ - ΕΚΑΤΟΜΕΤΡΙΚΟΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)


Μια άλλη ιδέα από το διαδίκτυο, σχετική με τα μαθηματικά, είναι το βάζο του υπολογισμού, που ήδη σκίζει μέσα στην τάξη μας. Περί τίνος πρόκειται: πήρα ένα πλαστικό (καλύτερα) βαζάκι και έβαλα μέσα 10 πον-πον. Τα παιδιά δεν ξέρουν τον αριθμό. Μπήκε στη γωνιά των μαθηματικών. Η οδηγία είναι απλή: χωρίς να τα μετρήσετε, να προσπαθήσετε να υπολογίσετε πόσα έχει μέσα και να το σημειώσετε στον κατάλογο, κάθε μέρα και μία υπόθεση (για περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας). Στο τέλος της εβδομάδας ανοίξαμε το βάζο, τα μετρήσαμε και παρατηρήσαμε ποιοι το βρήκαν, ποιοι έπεσαν κοντά, ποιοι μάλλον τα μέτρησαν κρυφά. Να ο πίνακας με τις "μαντεψιές".


Την επόμενη εβδομάδα που έβαλα πάλι κόκκινα αλλά περισσότερα, έπιασα κάποιους "μπαγαπόντηδες" που ξεγέλασαν την κυρία Βούλα του Ολοήμερου και τα μέτρησαν και πήγαν και έγραψαν στο καινούριο φύλλο της επόμενης εβδομάδας. Για να μην επαναληφθεί στο τέλος της μέρας παίρνω το βαζάκι και το βάζω μόνο στις ελεύθερες. Επιπλέον έβαλα περισσότερα και άλλο χρώμα αυτή τη φορά.



Επίσης σκοπεύω την επόμενη φορά να βάλω πολλά χρώματα. Επιπλέον κάποια στιγμή θα αρχίσω να αλλάζω τα αντικείμενα. Ο στόχος πάντως είναι να φτάσουμε τα 100. Κάθε φορά θα χρησιμοποιώ και κάποια από τα παρακάτω. Προς το παρόν πάμε αργά και χαλαρά. Πάντως έχουν τρομερή αγωνία τη μέρα που το ανοίγουμε. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!









Μία άλλη παρατήρηση που έκανα, όσον αφορά τα μαθηματικά είναι ότι φέτος για πρώτη φορά προσέγγισα διαφορετικά τον εκατομετρικό πίνακα (και εδώ) και όχι όπως μας είχε προτείνει η τότε σύμβουλός μας. Φέτος δούλεψα πολύ την ανάλυση του αριθμού με τη δεκάδα και τις μονάδες. Έτσι τα παιδιά κατάλαβαν αμέσως τον εκατομετρικό και τις δεκάδες και μονάδες. Πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια όλα τα μικρά μου τον συμπλήρωσαν αμέσως και με τους αριθμούς μπερδεμένους!!!




Επιπλέον, χρησιμοποίησα και ένα κολπάκι που είδα πάλι στο διαδίκτυο (αφού τους άφησα πολλές μέρες σε γωνιά να παίξουν με τον πίνακα). Μου άρεσε πολύ. Είναι σαν παραθυράκι που δίνει έμφαση σε ένα αριθμό. Δουλεύουν σε ζευγάρια και χρησιμοποιούν προς το παρόν το +1, -1. Δηλαδή διαλέγει π.χ. το 65. Υποθέτουν ποιος είναι ο προηγούμενος -1 και ανοίγουν το παραθυράκι για επιβεβαίωση. Το ανάλογο και με τον επόμενο. Για το +10, -10 δεν είμαι σίγουρη αν θα δουλέψει ή αν θα το κάνω.




Βρήκα κι ένα application για το βάζο του υπολογισμού (estimation jar) που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν εδώ.

Αυτά για τώρα! Καλό τριήμερο σε όλους!  ;)




11 σχόλια:

  1. Καλά είσαι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!!!!!! Πίνακα εκατομετρικό; Ούτε που το είχα φανταστεί. Και πώς γυρνάνε τους αριθμούς; Σκέφτομαι να το εφαρμόσω κι εγώ σιγά σιγά μια και έχουν συνηθίσει μέχρι το 30.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Νίκη! Δεν κατάλαβα τι εννοείς πώς γυρνάνε τους αριθμούς. Διάβασε το σύνδεσμο με τον εκατομετρικό και το στήσιμο του. Πάντως εκτός από τις μονάδες 0-9 και τις δεκάδες 10-100 (που δεν βγαίνουν από τον πίνακα) τα υπόλοιπα τα ξεκολλάμε και τα βάζουμε σε ένα κουτί και έπειτα τα παίρνουν στην τύχη (αν αυτό εννοείς). Αν δε σε βοήθησα ξαναγράψε μου εδώ ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που αναφέρω στην αρχή και θα στα εξηγήσω. Πάντως λειτουργεί ο πίνακας!!! Καλό τριήμερο!

      Διαγραφή
  2. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!! ΦΟΒΕΡΗ ΙΔΕΑ ΜΑΡΙΑ !ΚΑΛΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι Κική πως κι εμείς έχουμε ενθουσιαστεί! Πολλά φιλιά και καλά Κούλουμα!

      Διαγραφή
  3. πολύ ωραία με τα +1-1 !!!(τον πίνακα τον έχουμε και εμείς)μ'αρέσει πολύ και το βάζο υπολογισμού!!!καλά είστε και οι πρώτοι μαθηματικοί!!!υποκλίνομαι!!!
    ευχαριστούμε πολύ και καλό τριήμερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πωπω εισαι φοβερη !!! Εκτυπωνω και το δοκιμαζω και εγω στην γωνια των μαθηματικών !!! Ευχαριστουμε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο.....λέω να στο κλέψωωωωω αν δεν σε πειράζει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου νομίζω ότι στο τέλος της χρονιάς πρέπει να απονείμεις στα παιδάκια σου Πτυχίο Μαθηματικού!!!! Κάνεις εξαιρετική δουλειά! Μπράβο για ακόμη νια φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑ ΧΑ! ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΟΜΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!
      ΕΙΡΗΝΗ ΜΗ ΜΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΙΔΕΕΣ!!! ΧΑ ΧΑ! ΦΙΛΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ!

      Διαγραφή
  7. Μαράκι μου είναι υπέροχο, μου αρέσει πολύ! Θα ήταν ενδιαφέρον σε δεύτερο επίπεδο (αφού εξοικειωθούν τα παιδιά), τα καρτελάκια να ήταν ένα χρώμα. Αν το έχεις κάνει πες μου πως πήγε. Φιλιά;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυρτούλα έχεις δίκιο, κι εγώ το σκεφτόμουν. Αλλά επειδή είναι αρκετά μπελαλίδικος στην κατασκευή του ο πίνακας, σε επόμενο στάδιο έχω ήδη ετοιμάσει τις κάρτες που βρήκα εδώ: http://www.themeasuredmom.com/free-number-cards-1-100-ideas-use/#_a5y_p=2613774 για να τις βάλουν στη σειρά κι έπειτα σκοπεύω να τους ζητήσω να συμπληρώσουν σε φύλλο εργασίας τον ίδιο πίνακα, με κάποια κενά. Τώρα είμαι στη φάση εισαγωγής: μονοί - ζυγοί. Πάντως παρατήρησα πως κατανοώντας μονάδες και δεκάδες (ακόμα και κάποια προνήπια) συνέλαβαν τη λογική του πίνακα διπλής εισόδου με τη μία!
      Αν τον φτιάξεις, πρόσεξε να ξεκινήσεις από το 0, διότι είναι και αυτός ζυγός (αν και είδα στην πρώτη τάξη δεν τους το μαθαίνουν). Είναι προτιμότερη η στοίχιση του, από το να ξεκινάει από το 1. Στο εξωτερικό είδα πως δεν το διαφοροποιούν έτσι αλλά δεν πείσθηκα. Καλή επιτυχία σου εύχομαι!

      Διαγραφή