ΣΕΛΙΔΕΣ

25.3.15

Εργαστήρι μαθηματικών

Την προηγούμενη εβδομάδα είχα τη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη τύχη να παρακολουθήσω, μαζί με συναδέλφους, ένα βιωματικό σεμινάριο μαθηματικών από τη σχολική σύμβουλο των δασκάλων εδώ, την κυρία Γεωργία Κρεμμυδιώτη. Έμαθα πολλά πράγματα. 
Ένα από αυτά το παίξαμε άμεσα μέσα στην τάξη. Με τις σέσουλες που είχαμε από παλαιότερη γωνιά κάναμε συγκρίσεις μεγεθών. Ποια από τις δύο χωράει τα περισσότερα. Κι επειδή όπως έμαθα τα μαθηματικά είναι ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ, αυτό κάναμε κι εμείς. Για να αποδείξουμε πως το μεγαλύτερο χωρά περισσότερα, γεμίσαμε ένα ποτηράκι με το ένα και ένα με το άλλο (αν είχα διάφανα θα ήταν καλύτερα).




Τα συγκρίναμε, είδαμε ότι το ένα ποτήρι έχει περισσότερα. Επίσης αδειάσαμε τη μικρή σέσουλα στη μεγάλη.



 Δοκιμάσαμε και το αντίθετο.



* Τα χαντράκια τα είχα βρει παλαιότερα στο ΙΚΕΑ και είναι αυτά που χρησιμοποιούμε για να τα σιδερώσουμε και να φτιάξουμε στολίδια σε διάφορα σχέδια.

Ένα άλλο απλό μαθηματικό παιχνίδι έχει να κάνει με τον μαθηματικό όρο "subitizing" για τον οποίο δεν κατάφερα ακόμα να βρω μια καλή ελληνική μετάφραση και ορισμό. Βασικά το παιδί καλείται να αναγνωρίζει με διάφορες εικόνες τον αριθμό, όπως και να είναι στημένα τα αντικείμενα (κυρίως βούλες, tally marks/γραμμές, βούλες σε δεκαδική σχάρα/ten frames κ.λ.π.). Για να παίξετε το παρακάτω παιχνίδι λοιπόν, μπορείτε να βρείτε τις κάρτες από τους επόμενους συνδέσμους. Εγώ χρησιμοποιώ κυρίως από τον πρώτο που μου άρεσε περισσότερο.

Τα παιδιά μπορούν να παίζουν σε ζευγάρια. Μοιράζουν τις κάρτες στα δύο κι ανοίγουν ένα - ένα χαρτί. Αυτός που έχει το μεγαλύτερο κερδίζει την κάρτα του αλλουνού (λίγο σαν την ξερή!)


Μόλις εφαρμόσω κι άλλες δραστηριότητες μέσα στην τάξη θα σας τις ανεβάσω! Αφήστε που μας έταξε και εργαστήρι γεωμετρίας! Τέλεια!







2 σχόλια:

  1. χρήσιμα εργαλεία.........πολύ καλό Μαρία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειδικά οι κάρτες είναι φοβερές Κατερίνα! Εγώ έπαθα πλάκα! Καλό ΣΒΚ!

      Διαγραφή