ΣΕΛΙΔΕΣ

13.12.15

Δανειστική βιβλιοθήκη και δραστηριότητες

Μια βδομάδα πριν ξεκινήσω τη δανειστική βιβλιοθήκη είχα την πολύ μεγάλη τύχη να ανακαλύψω μια ανάρτηση που ανέτρεψε όλη την οπτική μου περί δανειστικής και με έβαλε ελαφρώς στο τρέξιμο. Πρόκειται για την εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων στο 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης και τη βρήκα εδώ. Μου άρεσε τόσο πολύ που πήρα βαθιά ανάσα, καθυστέρησα και μια εβδομάδα την έναρξη του δανεισμού και τα κατάφερα! 

Πιο συγκεκριμένα: έφτιαξα για κάθε βιβλίο που είναι στη δανειστική και ένα φάκελο με δραστηριότητα για το συγκεκριμένο βιβλίο. 
  • Π.χ. μία λέξη από τον τίτλο να συνδυάσουν τα γράμματα και να τη φτιάξουν (κάρτες κομμένα χρώματα από χρωματολόγια) (Αίσωπος)
  • ή να συνθέσουν το παζλ του εξώφυλλου (Η Νάνσυ δε φοβάται πια)
  • ή να βάλλουν στη σειρά τα αριθμημένα ξυλάκια και να φτιάξουν τον τίτλο (Τα μεγάλα μηχανήματα)
  • καρδιές που να αντιστοιχίσουν τις βούλες στη μισή με τον αριθμό στην άλλη μισή (Μια παρέα με καρδιά)
  • να ενώσουν το όνομα με την εικόνα του παλαιού επαγγέλματος (Άρης ο τσαγκάρης)
  • να αποσυνθέσουν τις λέξεις ψύλλος και φίλος τραγουδώντας το τραγουδάκι (Ψείρες στα όπλα)
  • να φτιάξουν τον κύκλο της ζωής της κότας (Η μαγική κότα) και άλλα πολλά.


Δεν ξέρω αν έχει νόημα να ανεβάσω κάποιες προτάσεις αλλά ίσως έτσι πάρετε ιδέες δραστηριότητες γιατί ο καθένας φτιάχνει για τα βιβλία που βάζει στη  δική του δανειστική. Εγώ θα σας ανεβάσω στο τέλος κάποια μήπως τα χρησιμοποιήσετε γιατί θεωρώ σούπερ τη συγκεκριμένη προσέγγιση και ευχαριστώ το 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης που μου άνοιξε αυτό το δρόμο!!!
Λοιπόν, αφού μας επισκέφθηκε η νεράιδα Φιλαναγνωσία και μιλήσαμε για τα βιβλία (όλη η προσέγγιση εδώ), τα παιδιά έφεραν υπογεγραμμένο το συμβόλαιο (το κατεβάζετε με τη μορφή pdf) ήρθε η μεγάλη στιγμή. Το κάθε παιδί βρήκε την ταυτότητά του (την κέρδισε φέρνοντας το συμβόλαιο εγκαίρως).
Έπειτα διάλεξε το βιβλίο που ήθελε παίρνοντας μαζί και τον αναλογο φάκελο από πάνω (είχα εξηγήσει τις δραστηριότητες) και έβαλε την ταυτότητά του στην ανάλογη θήκη από cd με το εξώφυλλο του βιβλίου.

Έβαλε το βιβλίο και το φάκελο μέσα στην τσάντα της δανειστικής.
Τη Δευτέρα που θα επιστρέψουν τα βιβλία και θα τα συζητήσουμε θα κερδίσουν από μια εφημερίδα βιβλιοφάγου και ένα σελιδοδείκτη.  Επιπλέον για να καταμετρούμε την αξιολόγησή της αλλά και πόσα βιβλία διάβασαν συνολικά χρησιμοποίησα μία κατασκευή που βρήκα για άλλο λόγο στο Ιδέες για δασκάλους. Κάθε φορά θα βρίσκει το καρτελάκι του το παιδί και θα ζωγραφίζει ένα χαρούμενο ανθρωπάκι αν του άρεσε το βιβλίο και ένα λυπημένου αν δεν του άρεσε. Στο τέλος θα κάνουμε ατομική αποδελτίωση και γράφημα!!!

 Ανεβάζω κάποιες προτάσεις που έφτιαξα.













 Ειλικρινά είναι η πρώτη φορά που είμαι τόσο ικανοποιημένη από το στήσιμο της δανειστικής. Έχει άλλο νόημα για μένα. Καλά διαβάσματα!!!

11 σχόλια:

  1. Τέλεια Μαρία μου , μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Una buena motivación para animar a los niños a la lectura.
    Feliz fin de semana y un besico.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι καταπληκτική προσέγγιση!!!Μπράβο στο Πυθαγόρειο, μπράβο Μαρία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταπληκτικό!!! Ό,τι καλύτερο έχω δει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πολύ καλή η ιδέα!!!!
    και στο σπίτι με τα βιβλία μας μπορούμε να κάνουμε πραγματάκια!!!
    μας έδωσε ιδεούλες!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΟΛΕΣ ΜΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ!!! ΦΙΛΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

      Διαγραφή
  6. Χαιρόμαστε πολύ που μοιραστήκαμε μια ιδέα και βρήκε ανταπόκριση!!Συγχαρητήρια για τον "αγώνα δρόμου" και το υπέροχο υλικό που ετοιμάστηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα με θυμηθείτε, ξεκινήσατε νέα μόδα, εξαιρετικής εκπαιδευτικής προσέγγισης! Μπράβο σας!

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστούμε για τις ιδέες που μοιράζεστε, καταπληκτική δουλειά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή