ΣΕΛΙΔΕΣ

21.3.16

"Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο" Τάσος Λειβαδίτης


Με αφορμή τη διπλή γιορτή της παγκόσμιας ημέρας ποίησης και της παγκόσμιας ημέρας κατά του ρατσισμού, με τα παιδιά δουλέψαμε απόσπασμα από το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη, "Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο". Δουλέψαμε ανάποδα (διδασκαλία ποίησης εδώ).

 
Οι εικόνες που χρησιμοποιήσαμε ήταν οι εξής:




Συνθέσαμε το δικό μας ποίημα με τις λέξεις του Λειβαδίτη. Οφείλω να ομολογήσω πως με συγκίνησε το αποτέλεσμα και η εικονοποίηση. Ουσιαστικά προέκυψε ένας ποιητικός διάλογος ανάμεσα σε 3 χαρακτήρες. Η μόνη μου παρέμβαση ήταν στο η αδερφοσύνη (των λαών) και το να συμπτύξουμε λίγο τους τεράστιους τίτλους που πρότειναν.




Έπειτα διαβάσαμε το ποίημα του Λειβαδίτη από το σχήμα της ελπίδας αλλά το είδαμε και σε παρουσίαση βρίσκοντας τις λέξεις του που χρησιμοποιήσαμε (μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ).

 

 












Βάλαμε στη σειρά τους στίχους.



 

Και με εικόνες:
 

Ακούσαμε το εξαιρετικό ποίημα του Λειβαδίτη σε απαγγελία του Καζάκου "Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος":


Τέλος φτιάξαμε ένα πολύ απλό "thinglink" χρησιμοποιώντας έναν από τους αγαπημένους μας πίνακες του Σαγκάλ που μάθαμε τις απόκριες. 



Σήμερα είναι και η παγκόσμια ημέρα ευαισθητοποίησης για το σύνδρομο Ντάουν η οποία καθιερώθηκε το 2006. Περισσότερα εδώ.

17 σχόλια:

  1. Υπέροχες οι δραστηριότητες σας! Ελπίζω μόνο να μην ξεχάσατε και τη σπουδαία γιορτή αυτής της εβδομάδας. Φοβάμαι ότι η παγκοσμιοποίηση με τις παγκόσμιες γιορτές της θα καταπιεί την εθνική ταυτότητα μας και τις δικές μας γιορτές...
    Σου γράφω τον προβληματισμό μου επειδή εκτιμώ το εκπαιδευτικό σου έργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και όχι, και μάλιστα είναι 2 οι σπουδαίες γιορτές! Μην ξεχνάμε και τον Ευαγγελισμό! Εμείς, έχουμε ήδη δουλέψει τον Ευαγγελισμό και ετοιμαζόμαστε για το 1821. Κι εμένα με στενοχώρησε το γεγονός ότι ήρθε τελευταία στιγμή η εγκύκλιος για τις δράσεις (ώστε να είχαμε ξεκινήσει ακόμη νωρίτερα για το 1821 και να προλάβαινα να κάνω και το Θεόφιλο που λατρεύω)) αλλά και το γεγονός ότι αμελήθηκε και η παγκόσμια ημέρα Down μέσα σε αυτή την εγκύκλιο. Από εμάς εξαρτάται να μη χαθούν αυτές οι μνήμες και οι γιορτές! (Απλώς δεν ανεβάζω τίποτε γιατί δεν έχω κάτι καινούριο να προτείνω, θα δουλέψω όπως και πέρσι).
      Από την άλλη χάρηκα που πιέστηκα και βρήκα ένα ελληνικό ποίημα του συγκλονιστικού κι αγαπημένου Λειβαδίτη να "παίξουμε" με τα παιδιά μου, γιατί οι προτάσεις που μας δόθηκαν δε μου άρεσαν για το νηπιαγωγείο.
      Ελπίζω να σε κάλυψα. Από του χρόνου θα το ξέρουμε φαντάζομαι οπότε δε θα τρέχουμε την τελευταία στιγμή (που εκεί ήταν το λάθος για μένα). Καλή συνέχεια! :)

      Διαγραφή
    2. Φυσικά και με κάλυψες. Απλά είδα τελευταία συναδέλφους να προβάλλουν υπέρ του δέοντος την ειρήνη και να βάζουν στην άκρη τους αγώνες των προγόνων μας επειδή είχαν αλλοδαπά παιδάκια στην τάξη. Έφτασαν δήλαδή στο άλλο άκρο. Γι' αυτό και ο προβληματισμός...
      Καλή συνέχεια στα υπέροχα που κάνεις και ευχαριστώ που τα μοιράζεσαι!

      Διαγραφή
  2. ...γι᾿ αὐτὰ τὰ λίγα κι ἁπλὰ πράγματα πολεμᾶμε
    γιὰ νὰ μποροῦμε νά ῾χουμε μία πόρτα, ἕν᾿ ἄστρο, ἕνα σκαμνὶ ἕνα χαρούμενο δρόμο τὸ πρωὶ ἕνα ἤρεμο ὄνειρο τὸ βράδι.Τ.Λ. Μπράβο Μαρία, κάθε σου προσέγγιση σκορπίζει συγκίνηση κι ελπίδα!!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Θέε μου συγχώρεσέ με, ονειρεύτηκα πολύ κι έτσι ξέχασα να ζήσω." Τ.Λ ... Μουτς!

      Διαγραφή
  3. Un trabajo muy bonito y muy completo.
    Un besico

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Y es una lástima que usted no sabe griego que se puede leer uno de los más grandes poetas griegos, análogo Pablo Neruda, dijo Tasos Livaditis. Sorprendente !!! Muchos muchos besos!

      Διαγραφή
  4. Μαρία μου συγχαρητήρια! πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερη η επεξεργασία του ποιήματος... με "ανάποδη" λογική! το ποίημα σας πραγματικά υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου κι εγώ συγκινήθηκα με τη δουλειά τους. Φαίνεται όμως ότι εχουν φέτος μια ιδιαίτερη ευαισθησία στην αντιρατσιστική δράση λόγω του προγράμματος.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Muy creativa la forma de tratar el poema, con un mensaje de paz. Gracias por hacer mención a los niños con síndrome de Down.
    Un fuerte abrazo.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου Συγχαρητήρια!!!φανταστική δουλεια!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία Β.15/5/16

    Θα πω, απλά υπέροχη η δουλειά σας! Αχνοφέγγει ελπίδα με τέτοιους εκπαιδευτικούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Μας δίνετε δύναμη να συνεχίζουμε! :)

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος11/10/16

    συγχαρητήρια Μαρία με συγκίνησαν όλες οι δραστηριότητες!!!!!!!! τα λόγια είναι λίγα!!! καλή σχολική χρονια!!
    '

    ΑπάντησηΔιαγραφή