ΣΕΛΙΔΕΣ
▼
17.12.18
16.12.18
Η Κιμέλ (bee bot) ηφαιστειολόγος
Η
δραστηριότητα είχε να κάνει με τον χάρτη που είχαμε φτιάξει σε προηγούμενη
δραστηριότητα, μόνο που πια ο Κέρκης γίνεται ηφαιστειακό όρος και η Κιμέλ ρομπότ
σαν το «DANTE» (το ρομπότ που
επέτρεψε στον άνθρωπο να μελετήσει για πρώτη φορά από πολύ κοντά τον κρατήρα
ενός ενεργού ηφαιστείου). Φτιάχνουμε με ξυλάκια την υποτιθέμενη λάβα και
προσπαθούμε να καθοδηγήσουμε την Κιμέλ χωρίς να καεί. Αυτή τη φορά δεν χρησιμοποιήσαμε κάρτες κατεύθυνσης αλλά τα παιδιά έδειχναν και ονομάτιζαν τα βήματα που θα κάνουν.
15.12.18
4η δοκιμασία stem: το ηφαίστειο
Ο κύριος Δεινοσαυρίδης μας
ξαναεπισκέπτεται με τις αποστολές και τα πειράματά του. Διαβάζουμε κάποια
βιβλία για τα ηφαίστεια και κάνουμε το πείραμα που μας προτείνει ο κ.
Δεινοσαυρίδης. Δοκιμάζουμε πως αντιδρά η σόδα με το ξύδι. Ύστερα κάνουμε
υποθέσεις για το πότε θα γίνει μεγαλύτερη έκρηξη: με περισσότερο ή λιγότερο
ξύδι. Μοιράσαμε τα ηφαίστεια και στα μισά βάλαμε πολύ ξύδι και στα άλλα μισά
λίγο και διαπιστώσαμε την πραγματικότητα σε σχέση με την υπόθεσή μας.
13.12.18
Stem Δοκιμασία 3η: Η Βαρύτητα
Με αφορμή το διάστημα που δουλέψαμε, μας επισκέφθηκε και πάλι ο κύριος Δεινοσαυρίδης με νέα δοκιμασία και υλικό σχετικό με τη βαρύτητα.
Διαβάσαμε το βιβλίο που μας έφερε: «Ζω επειδή υπάρχει η βαρύτητα», δοκιμάσαμε να την αψηφήσουμε πηδώντας στον αέρα και προσπαθώντας μάταια να μείνουμε εκεί κι έπειτα παρατηρήσαμε τα υλικά που μας έφερε και το φυλλάδιο για τη δοκιμασία μας. Κληθήκαμε να υποθέσουμε ποια αντικείμενα θα πέσουν πρώτα. Έπειτα κάναμε τις δοκιμές μας και ζωγραφίσαμε τα αποτελέσματα. Κι επειδή μας άρεσε πολύ η δοκιμασία συνεχίσαμε μετά από μόνοι μας να δοκιμάζουμε διάφορες πτώσεις αντικειμένων.
12.12.18
Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι
Ένα παιχνίδι που έφτιαξα και ξετρέλανε τα μικρά φέτος (έχει μπει μόνιμα σε γωνίτσα) είναι το δέντρο από κυβάκια. Το βρήκα δωρεάν και το κατέβασα από εδώ.
8.12.18
Εισαγωγή στη δημιουργία κώδικα στον Η/Υ
Με τα παιδιά μπαίνουμε στο https://studio.code.org/s/course1 (Μέλισσα: Ακολουθία 1 επίπεδο) και μαθαίνουμε σταδιακά να δίνουμε πάρα πολύ απλές εντολές στην μέλισσα να προχωρήσει, να πάρει νέκταρ από ένα λουλούδι και να φτιάξει μέλι.
Στη συγκεκριμένη ακολουθία έπρεπε να δοθούν οι ακόλουθες οδηγίες με τον παρακάτω πηγαίο κώδικα και να καταφέρουν να φτιάξουν μέλι:
6.12.18
Με αφορμή το δέντρο του Πυθαγόρα, 2η Stem δοκιμασία
Τα παιδιά καλούνται εμπνευσμένα από το δέντρο του Πυθαγόρα που δουλεύουμε μέσα στην τάξη να φτιάξουν ένα δέντρο για να βρει να φάει φύλλα ένας διπλόδοκος. Τα παιδιά δούλεψαν σε δυάδες και είχαν διαφορετικά υλικά σε κάθε ομάδα.
1η ομάδα
4.12.18
Stem και κούπα του Πυθαγόρα
Εμφανίζεται στην τάξη μας η μασκότ/κούκλα, ο κύριος Δεινοσαυρίδης με ένα κουτί έκπληξη και μια επιστολή όπου μας ωθεί και μας προτείνει διάφορες αποστολές για να βρούμε τις απαντήσεις και να κερδίσουμε βραβείο ερευνητή/παλαιοντολόγου στο τέλος της χρονιάς.
Η πρώτη μας αποστολή έχει να κάνει με το θέμα της εβδομάδας, το Πυθαγόρειο και τον Πυθαγόρα.
Δοκιμασία 1η: Η κούπα του Πυθαγόρα
Τη βλέπουμε, την περιεργαζόμαστε και κάνουμε την υπόθεση αν θα χυθεί το νερό ή όχι. Σημειώνουμε τις υποθέσεις μας. Πραγματώνουμε το πείραμα και καταγράφουμε την πραγματικότητα.
2.12.18
Δραστηριότητες για βιβλία
Έναρξη δανειστικής και εβδομάδα φιλαναγνωσίας. Ανεβάζω τις φετινές δραστηριότητες που έφτιαξα για μερικά από τα βιβλία που θα μπουν στη δανειστική (μπορεί να σας φανούν χρήσιμα) και ένα βραβείο φιλαναγνωσίας (εδώ στα αγγλικά δωρεάν) που θα δώσω φέτος. Παλιότερες τέτοιες δραστηριότητες για εκτύπωση εδώ και εδώ.