Ακολουθώντας (υποχρεωτικά) τις νέες τάσεις της εκπαιδευτικής "μόδας" ανεβάζω τα εξώφυλλα που έφτιαξα για το φάκελο των δεξιοτήτων.
Όταν ξεκίνησα, "μόδα" ήταν o Neill και το αντιαυταρχικό σχολείο του Summerhill, ύστερα τα ψυχοκινητικά, το πρόγραμμα "Μελίνα" και το θεατρικό παιχνίδι, όλη η θεωρία του Piaget, έπειτα ήρθαν τα project, η έμφαση στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, η αειφορία, ύστερα η συναισθηματική νοημοσύνη, μετά τα βήματα για τη ζωή, κατόπιν οι πολλαπλές νοημοσύνες, οι ΤΠΕ, αργότερα τα αντιρατσιστικά και το προσφυγικό, το e-twinning, μετά το stem, ακολούθησε το steam, (μην ξεχνάμε την τηλεκπαίδευση!!!!) και φέτος οι δεξιότητες και η υπερεπιστημονικότητα (Α! Και τα αγγλικά στα μικρά μου που ούτε ελληνικά δεν μιλάνε καθαρά).
Φυσικά και πρέπει να υπάρχει εξέλιξη στο επιστημονικό μας πεδίο. Διακρίνω όμως μια υπερβολή στην υποχρεωτικότητα των μεγεθών των εργαστηρίων και ένα τσουβάλιασμα όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων και θεωριών, σεβόμενη πάντα την προσπάθεια και τις προτάσεις του παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Άλλο η θεωρία βέβαια και άλλο η πράξη, μέσα στην τάξη.
Είναι σαν να έχω στο ντουλάπι μου διάφορα υλικά και να πρέπει να φτιάξω 4 διαφορετικά φαγητά με όλα αυτά. Εγώ θα τα προσφέρω στα παιδάκια μου όλα αυτά και μακάρι να λειτουργήσει για το καλό τους. Νομίζω πάντως πως 2 καλά φαγητά είναι προτιμότερα από 4 πιεσμένα. Ο κάθε θεματικός κύκλος αποτελεί και άλλο πρόγραμμα (κι όχι ένα πάντα). Μήπως είναι προτιμότεροι 2 θεματικοί κύκλοι σε βάθος από 4;
Αλλά γιατί να στενοχωριόμαστε και να αγχωνόμαστε; Όπως λέει και ο Τριβιζάς στο "Μεγάλο ταξίδι του Τουρτούρι" (στη χώρα των ψωνιστών ανθρώπων): "Μόδα είναι θα περάσει!".
Ακολουθώντας (υποχρεωτικά πάντα) τις νέες επιταγές (της μόδας;) ανεβάζω λοιπόν τα εξώφυλλα ως ελάχιστη βοήθεια σε αυτό που έπεται φέτος σε τμήματα των 25 παιδιών με μία νηπιαγωγό (στον αριθμό των νηπίων ανά τμήμα δεν βλέπω να ακολουθούμε τις τάσεις της μόδας του εξωτερικού π.χ. 15 παιδιά με δύο εκπαιδευτικούς. Όχι, 25 παιδιά και μια νηπιαγωγός ελβετικός σουγιάς. Αυτά είναι! Εκεί είμαστε παλαιομοδίτες, εκεί δεν υπάρχει καμία εξέλιξη και βελτίωση!).
Καλή αρχή και κουράγιο. Θα μας χρειαστεί.
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ,, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΣΟΥ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΩ .
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ,, ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ--ΔΥΝΑΜΗ--ΕΙΡΗΝΗ !! xristina,,kriti .
Πόσο δίκιο έχεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε
Θα τη χρειαστούμε τη δύναμη! Εύχομαι κι εγώ τα καλύτερα! ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη χρονια ευχομαι...Ποσα πολλα καινουργια πραγματα εχετε να διδαξετε στα παιδια μας...Το πρωτο τους σχολειο πραγματι...Θα σταθουμε αρωγοι στην προσπαθεια σας κα. Μαρια κ πιστευω οτι θα φανειτε αξια των προσδοκιων μας στη διαπαιδαγωγηση των παιδιων μας...Καλη αρχη
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ!
ΔιαγραφήΚαλή δύναμη Μαρία μου στη νέα και άκρως απαιτητική απ΄ όλες τις απόψεις σχολική χρονιά. Συμφωνώ κι επαυξάνω μ΄ αυτά που γράφεις, εμείς όπως πάντα θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο. Σε φιλώ!ツ ღ ツ ღ ツ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή σχολική χρονιά Αλίκη μου! Καλή δύναμη!
Διαγραφήγειά σου Μαρία μου με την φοβερή σου οργάνωση !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλή δύναμη !!!
Να είσαι καλά Κατερινάκι! Και σε σένα κορίτσι μου!
ΔιαγραφήΜπράβο, Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο σωστά δε γίνεται!!!! Είναι ακριβώς έτσι όπως τα λες! Υποχρεωτικά, πιεσμένα κ μάλιστα σε παιδάκια που ούτε στον παιδικό δεν έκαναν ολοκληρωμένη φοίτηση!
ΔιαγραφήΣυμφωνώ και επαυξάνω. Καλό κουράγιο!
ΔιαγραφήΝα ' σαι καλά, πάντα να δημιουργείς!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι η Αγλαΐα Λάιου , σπουδασα στη Σαλονίκη στη σχολή... Περαία! Κάτι μου λέει το επίθετό σου , Μαρία!! Αν και το δικό μου σου θυμίζει κάτι , θα χαρώ πολύ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά! Εγώ τέλειωσα Αθήνα. Δε νομίζω να έχουμε συναντηθεί αλλά νομίζω πως υπάρχει και άλλη συνάδελφος συνονόματη! Χαίρομαι όμως για την επικοινωνία. Καλή δύναμη!
ΔιαγραφήΣυνάδελφε σε παρακολουθώ και σε θαυμάζω!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με την άποψή σου.
Ευχαριστούμε για τη βοήθεια σε τόσο δύσκολες μέρες!!
Καλή δύναμη και πάντα δημιουργική.
Καλή δύναμη σε όλους μας. Η φετινή χρονιά είναι μια δύσκολη χρονιά για το Νηπιαγωγείο και τον κλάδο μας γενικότερα. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξη για το μέλλον του. Νομίζω πως ο κύριος στόχος είναι να πνιγεί η ομορφιά, η μαγεία, η ελευθερία που κάνουν το νηπιαγωγείο τόσο υπέροχο. Οψόμεθα.
ΔιαγραφήΠόσο δίκιο έχεις συνάδελφε! Πόσο χάνουμε την ουσία των πραγμάτων με όλες αυτές τις "μόδες" που μας επιβάλλουν άνωθεν, για να δικαιολογήσουν τα πακετάκια ΕΣΠΑ που πήραν όλες αυτές οι ΜΚΟ για να καταθέσουν το "πρωτοποριακό" υλικό τους. λες και ανακάλυψαν τον τροχό και μας υποδεικνύουν ξαφνικά πώς να εισάγουμε στα παιδιά θεμελιώδεις έννοιες όπως η αυτομέριμνα, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα κα λες και δεν το κάναμε ήδη τόσα χρόνια. Ευχομαι να βγεις αληθινή και να περάσει αυτή η "μόδα", μόλις λήξουν και τα πακετάκια ΕΣΠΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ. Ξέρεις, παλιά διαβάζαμε το βιβλίο του Έριχ Φρομ "Να έχεις ή να είσαι". Αν ζούσε τώρα θα έγραφε το βιβλίο "Να είσαι ή να φαίνεσαι". Καλή συνέχεια!
ΔιαγραφήΑγαπητή συναδέλφισσα πόσο συμφωνώ και εγώ προσωπικά με αυτά που αναφέρεις. Νέες τάσεις νέα μόδα. Κι εγώ έδειχνα ενδιαφέρον για κάθε καινούριο που αφορούσε την εκπαίδευση. Ξεκίνησα με τα project και την διαθεματικότητα και κατέληξα στο e twinning και τα Εργαστήρια. Πριν λίγες μέρες μονολογούσα πως δύο Εργαστήρια θα ήταν καλύτερα για το Νηπιαγωγείο για να μπορούμε να κάνουμε και θεματικές που θα επιλέξουν και τα νήπια...Κουράστηκα τα πασαλείμματα. Καλή συνέχεια να έχουμε. Η δουλειά σου εξαιρετική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο συμφωνώ μαζί σου. Θες και το καλύτερο; Να δεις πως από τα επόμενα χρόνια θα ανακυκλώνονται τα ίδια εργαστήρια δεξιοτήτων: οδική, διατροφή, ζώα, ανθρώπινα δικαιώματα, αμεα. Μόνο τα stem αφήνουν περισσότερα περιθώρια για κάτι διαφορετικό. Θα γίνουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων σαν τις θεματικές 1940 και 1821. Τα ίδια και τα ίδια. Καλή δύναμη συναδέλφισσα!
Διαγραφή