Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

9.1.13

ΣΕΙΣΜΟΣ: ΤΕΣΤ/ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αυτές τις μέρες θα ασχοληθούμε με τον Εγκέλαδο και την αντισεισμική προστασία. Έφτιαξα ένα τεστ και σας δίνω διάφορους τρόπους που θα το χρησιμοποιήσω μέσα στην τάξη (αφού εννοείται συζητήσουμε διεξοδικά):
  • Τις έγχρωμες εικόνες τις έκανα power point. Στην επεξεργασία της κάθε διαφάνειας μπορείτε αν θέλετε να μαρκάρετε τις απαντήσεις ξεχωριστά π.χ. το ΝΑΙ. Πάτε στο εισαγωγή και πατάτε το "ενέργεια". Τσεκάρετε το κουτάκι αναπαραγωγή ήχου και με το βελάκι διαλέγετε τι ήχος θέλετε να ακουστεί όταν πατήσει το παιδί το ΝΑΙ. Π.χ. εγώ στη σωστή απάντηση βάζω το "επευφημίες" (χειροκρότημα) και στη λάθος το "έκρηξη" (ακούγεται ΜΠΟΥΜ!). Αυτός είναι ένας "ζωντανός" τρόπος να παίξετε με το τεστ. (Σημείωση: ο ήχος ακούγεται μόνο όταν κάνετε προβολή της παρουσίασης! Και μην ξεχάσετε να έχετε ανοίξει τον ήχο!)
  • Εκτύπωσα τις έγχρωμες σελίδες και τις έκανα βιβλίο αναφοράς μέσα στην τάξη.
  • Εκτύπωσα 4 ασπρόμαυρες σε μία Α4 (οικονομία μελανιού), θα τις φωτοτυπήσω, θα  τις κόψω και θα φτιάξω για το κάθε παιδί το δικό του βιβλιαράκι να το πάρει σπίτι.
  • Εκτύπωσα 4 έγχρωμες σε μία Α4, τις έκοψα, τις πλαστικοποίησα και θα τις κάνω παιχνίδι με ομάδες, όπου θα τραβάνε στην τύχη κάρτες και η κάθε ομάδα θα προσπαθεί να συλλέξει τις περισσότερες σωστές απαντήσεις.
  • Τις ασπρόμαυρες τις φωτοτύπησα σε κανονικό μέγεθος Α4 την κάθε μία. Οι ομάδες θα τραβήξουν στην τύχη φύλλα εργασίας (υπολογίστε ένα για κάθε μέλος τους) και θα κληθούν να συμπληρώσουν σωστά σαν ομάδα τα φύλλα. Κερδίζει η ομάδα με τα περισσότερα σωστά συμπληρωμένα φύλλα εργασίας.
























 










7.1.13

Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Έφτιαξα ένα αλφαβητάρι με τους καλλιτέχνες που μάθαμε ή θα μάθουμε σύντομα, για να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε με διάφορους τρόπους: είτε σαν πίνακα αναφοράς, είτε σαν βιβλίο καλλιτεχνών, είτε σαν αλφαβητάρι, είτε σαν απλό βιβλίο για τις γωνιές ανάγνωσης ή γραφής κ.ά.
  • Τον Άγιο Υάκινθο τον διάλεξα και γιατί δεν έβρισκα κάτι άλλο που να ξεκινά από Υ αλλά και γιατί τον έχω συνδέσει με τα υπέροχα Υακίνθεια του Λουδοβίκου των Ανωγείων.
  • Όσο για τον Ψαραντώνη (υπέροχος!) θα τον δουλέψουμε συνδιαστικά με τα συναισθήματα.
 






 













 
 





 






  • Μπορώ να το ανεβάσω και σε ασπρόμαυρο αν υπάρχει ενδιαφέρον (δεν το κάνω χάριν οικονομίας αποθηκευτικού χώρου), όμως δεν είναι το ίδιο. 













4.1.13

ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ

Έψαχνα να βρω κατάλληλη στιγμή να κάνω αυτή την ανάρτηση και δεν την έβρισκα. Αποφάσισα τελικά ότι πάντα είναι κατάλληλη στιγμή για πρόληψη.
Τον Νοέμβριο πήρα μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήρι που διοργάνωσε ο "ΦΑΡΟΣ" σε συνεργασία με την εδώ πρωτοβάθμια διεύθυνση. Το θέμα του ήταν σχετικό με την απώλεια και το παιδί και κυρίως το πως αντιμετωπίζουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί ένα παιδί που πενθεί, μέσα στην τάξη, ή ακόμα και πως υποστηρίζουμε τους μαθητές σε περίπτωση απώλειας ενός συμμαθητή τους.
Στο Διδασκαλείο Ρόδου έκανα μία εργασία για το πένθος και το νήπιο κι έκανα μια μικρή έρευνα όσον αφορά τα παιδικά βιβλία και τη νηπιακή ηλικία (δες σημειώσεις: http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/05/blog-post_01.html), υπό την επίβλεψη του κ. Πολεμικού. 
Το πιο εξειδικευμένο ιστολόγιο που μπορεί να σας δώσει πληροφορίες είναι το http://www.merimna.org.gr/
Προτείνω λοιπόν κάποια παιδικά βιβλία που μπορεί να μας βοηθήσουν σε διάφορες περιπτώσεις. 
Κατά τη γνώμη και την εμπειρία μου τα καλύτερα είναι τα:
 

  • "Τα δώρα του κυρ-Μενέλαου" (μιλάει για την απώλεια λόγω γήρατος αλλά και τη νοηματοδότηση της ζωής μετά την απώλεια).http://www.merimna.org.gr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=24&Itemid=29&lang=en
  • "Η Μίλι ή Μόλι και οι σπόροι του Τζίμι" (μιλάει για την απώλεια μέσα στην τάξη)
  • "Ο παππούς του Ρόκο" (αναφέρεται αρκετά στην ασθένεια αλλά και σε ελληνικά τελετουργικά).
                       




  • Η καλύτερη προληπτική προσέγγιση μέσα στην τάξη όσον αφορά την απώλεια είναι ο κύκλος της ζωής των φυτών και των ζώων.
  • Επίσης, όταν έχουμε δουλέψει συναισθηματική αγωγή μέσα στην τάξη είναι πολύ πιο  εύκολο για τα παιδιά να βρουν διόδους να εκφραστούν και να ανοιχτούν, να έχουν τις λέξεις για να δηλώσουν τι τους συμβαίνει.


  • 2.1.13

    ΤΑ 3 ΜΙΚΡΑ ΛΥΚΑΚΙΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    "Τα 3 μικρά λυκάκια" είναι από τα αγαπημένα μου του Τριβιζά. Παλιότερα είχα φτιάξει κάποια φύλλα εργασίας και τα ανεβάζω.













     Τα δύο τελευταία τα έχω κόψει και πλαστικοποιήσει. Προσπαθούμε να βρουμε τα κομμάτια να ενώσουμε τις λέξεις που τις έχουμε και ολόκληρες ως πίνακα αναφοράς.

    Καλή χρονιά και πάλι!

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ