Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

30.8.16

Έχω μια "μαγική αχτίδα" για νηπιαγωγούς!

Πέρσι είχα κάνει μία ανάρτηση για τα συναισθήματα και το άγχος των μικρών πριν ξεκινήσει το σχολείο (μαγικός μαρκαδόρος). Φέτος νιώθω τη μεγάλη/ πολύ μεγάλη ανάγκη να κάνω μια ανάρτηση για το άγχος που περνάμε κι εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε Σεπτέμβρη. Επιτρέψτε μου όμως να αναφερθώ κυρίως στο νηπιαγωγικό κλάδο, μια που φέτος άλλαξαν πολλά (ωράριο, ωρολόγιο πρόγραμμα κ.λ.π.) και κυρίως ο αριθμός αναπληρωτών που θα κληθούν για το σχολικό έτος (δική μου υπόθεση και εκτίμηση).
Μιλάω εκτός αέρα με διάφορες νηπιαγωγούς και οι περισσότερες είναι αγχωμένες με όλες τις αλλαγές που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Δε σας κρύβω πως αν και "παλαιά" είμαι επίσης μία από αυτές, κυρίως όσον αφορά το αν θα έχουμε φέτος μαζί μας και τρίτη συνάδελφο. Για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου μας, τη θεωρώ απαραίτητη.

Συνάδελφοι το μόνο που μπορώ να συστήσω είναι ψυχραιμία (ό,τι λέω και στον εαυτό μου δηλαδή) και να σας αφιερώσω το εξής κείμενο (παραφράζοντας αυτό του εξαιρετικού συναδέλφου Απόστολου Πάππου):

"Οι πρώτες μέρες πριν αρχίσει το νηπιαγωγείο είναι γεμάτες αγωνία και ενθουσιασμό για τη νέα χρονιά! Υπάρχουν τόσες ετοιμασίες που πρέπει να γίνουν: τα παρουσιολόγια, τα συρταράκια, τα δωράκια, οι πρώτες δραστηριότητες, τα ονοματάκια σε όλο το χώρο, η τάξη, το πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της χρονιάς, οι γωνιές, η καθαριότητα, τα γραφειοκρατικά κ.ά. Εγώ έφτιαξα τα περισσότερα και νομίζω πως κι εσείς πρέπει να έχετε κάνει αρκετά. Για τσεκάρετε μόνο, μήπως σας ξέφυγε κάποιο ονοματάκι ή κάποιο δωράκι μήπως βγήκε λειψό; Μήπως ξεχάσατε να υπολογίσετε σωστά τον αριθμό;
Για τσεκάρετε μόνο: το πλατύτερο χαμόγελό σας είναι εκεί; Τα χέρια σας ανοίγουν για να αγκαλιάσουν τα προνηπιάκια που κλαίνε; Η φωνή σας είναι εντάξει για να τραγουδάτε πολύ τις πρώτες μέρες; Τα ποδαράκια σας αντέχουν για τα πρώτα ψυχοκινητικά παιχνίδια; Η καρδιά σας λαχταρά να συμμετέχει σε αυτή τη νέα "παράσταση" που η πρεμιέρα της είναι κάθε 13 Σεπτέμβρη;
Εγώ κάθε χρόνο τρέμω αλλά φροντίζω και προπονώ την ψυχή και την καρδιά μου, κάνοντας μια βόλτα στην παραλία, χορταίνοντας φιλιά κι αγκαλιές το γιο μου για να πάρω δύναμη, ξεσπάω στην καθαριότητα του σπιτιού με το οποίο θα ασχοληθώ σοβαρά το επόμενο καλοκαίρι, πάω στην εκκλησία, χαζεύω τον υπέροχο  ήλιο και  κάνω αυτά που μου αρέσουν, μόνο και μόνο για να γεμίζω, να δυναμώνω και να χορταίνω με αγάπη, ώστε αυτή μετά να  μπορώ να μοιραστώ με τα παιδιά. Μια μαγική αχτίδα  καλοκαιρινού ήλιου λοιπόν βάζω κάτω από το μαξιλάρι μου γιατί με βοηθά να κοιμηθώ ήσυχα και φωτίζει τις πιο όμορφες πτυχές της ζωής μου κι όλα όσα ονειρεύομαι να κάνω στο σχολείο αλλά και στην προσωπική μου ζωή. 
Αν νιώθετε κι εσείς έτσι, "κόψτε" μια μαγική αχτίνα από τον ήλιο και βάλτε τη κάτω από το μαξιλάρι σας για να κοιμηθείτε υπέροχα και να ξεκινήσει όμορφα και η φετινή χρονιά 1η του Σεπτέμβρη.
Μία από τις συναδέλφους σας"





21.8.16

Διαχειρίζομαι το πένθος

Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση που βρήκα στο αξιόλογο μπλογκ της Άννας Παππά και έχει να κάνει με τη διαχείριση του πένθους. Ένα δύσκολο θέμα αλλά όλα είναι μέσα στη ζωή. Είναι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Παλιότερες δικές μου προτάσεις και πηγές  σχετικές με το θέμα εδώ

11.8.16

Ανακοινώσεις του myschool για τα νηπιαγωγεία

Το myschool εξέδωσε ανακοινώσεις που αφορούν τα νηπιαγωγεία και οι οποίες αναφέρουν τα εξής:

Πρώτη ανακοίνωση: Μετά τον καθορισμό από το ΥΠΠΕΘ, του νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου για το σύνολο των Νηπιαγωγείων της χώρας, παρακαλούμε θερμά να ΜΗΝ προβαίνετε στη δημιουργία τμημάτων και ορισμό αναθέσεων ωρών σε εκπαιδευτικούς, καθώς το ΠΣ myschool προσαρμόζεται στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Επιπλέον, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι τα τμήματα και οι αναθέσεις που έχουν δημιουργηθεί θα διαγραφούν. Ευχαριστούμε θερμά για την κατανόηση και συνεργασία σας.

Δεύτερη ανακοίνωση: Στα Γενικά Στοιχεία (πρώτη καρτέλα στο "Ο φορέας μου") όλων των Νηπιαγωγείων έχει προστεθεί το πεδίο «Λειτουργικότητα» στο οποίο πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός των τμημάτων του υποχρεωτικού πρωινού προγράμματος (08:30-13:00), ανεξαρτήτως της Οργανικότητας του Νηπιαγωγείου. Στα τμήματα αυτά ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται τα Τμήματα Πρόωρης Υποδοχής ή τα Τμήματα Ένταξης ή άλλου είδους Τμήματα, τα οποία πρέπει να δημιουργούνται από τη ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ -> Διαχείριση Τμημάτων με χρήση του αντίστοιχου Τομέα Σπουδών (Σ.Σ. προς το παρόν ΜΗΝ δημιουργείτε ΚΑΝΕΝΑ τμήμα πριν υλοποιηθεί στο myschool το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου).

Το πεδίο «Λειτουργικότητα» είναι ανοιχτό για τροποποίηση μόνο στις Σχολικές Μονάδες και έχουμε κάνει μια αρχική συμπλήρωσή του σύμφωνα με τα στοιχεία του σχολικού έτους 2015-2016. Προφανώς, την δεδομένη χρονική στιγμή η τιμή που θα συμπληρωθεί σε αυτό το πεδίο είναι κατ' εκτίμηση. Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους το πεδίο αυτό πρέπει να επικαιροποιηθεί με τον πραγματικό αριθμό των λειτουργούντων τμημάτων του υποχρεωτικού πρωινού προγράμματος (08:30-13:00).


 (Η υπογράμμιση είαι δική μου. Εκεί είναι όλη η ουσία....)

8.8.16

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου

Πατώντας το σύνδεσμο ΠΗΓΗ μεταβαίνετε στο σάιτ του Υπουργείου Παιδείας για να διαβάσετε αναλυτικά τι αναφέρει για τις αλλαγές στο νηπιαγωγείο. Πατώντας τους συνδέσμους μπορείτε να ανοίξετε τα word  για να δείτε αναλυτικά και με λεπτομέρειες τις αλλαγές. 
 
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου σε μορφή doc

O καθορισμός του διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία σε μορφή doc


ΠΗΓΗ 

 

16.6.16

"Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος..." Καλοκαιρινή γιορτή

Η καλοκαιρινή μας γιορτή είχε ως θέμα της το προσφυγικό ζήτημα. Η έμπνευση μας ήρθε από το βιωματικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε μέσα στη χρονιά από τον Anasa, όπου δουλέψαμε με θεατρικό παιχνίδι (εμείς οι εκπαιδευτικοί) την ιστορία ενός προσφυγόπουλου, της Ειρήνης.
Λόγω του προγράμματος που τρέχει όλη τη χρονιά για τη διαφορετικότητα (βλ. ΑμΕΑ και πρόσφυγες) εννοείται πως θελήσαμε να δουλέψουμε και αυτή τη γιορτή εις βάθος και πολύ βιωματικά με τα παιδιά. Έτσι φτιάξαμε το σακίδιο της "Ειρήνης" με διάφορο υλικό μέσα και κάναμε τις βιωματικές ασκήσεις με τα 2 τμήματα ξεχωριστά (κλασικό και ολοήμερο) ώστε να δώσουμε περισσότερο χώρο στα παιδιά. Αφού λοιπόν πρώτα δουλέψαμε με τα παιδιά και φτιάξαμε τη δική μας ιστορία, ύστερα είδαμε την ταινιούλα με την Ειρήνη (Carly). Τα παιδιά όμως είχαν ήδη βρει το νόημα (είχαμε δουλέψει πολύ παλαιότερα πάλι βιωματικά με το ΦΑΡΟ, εδώ).
Έπειτα, εκείνες τις μέρες είχα τη μεγάλη τύχη να ανεβάσει η εξαιρετική Χριστίνα Τότσκα την ιστορία της Ειρήνης δουλεμένη με τα 6 καπέλα σκέψης του De Bono  (μια πάρα πολύ καλή δουλειά   εδώ). Εννοείται πως τα χρησιμοποιήσαμε!
Στη γιορτή μας έγινε και η απονομή του επαίνου που πήραμε από το Υπουργείο Παιδείας για το σύνολο της δουλειάς μας στο προσφυγικό από την υπεύθυνη σχολικών δραστηριότητων (που μας πρότεινε κιόλας), κ. Πέλλη Παππά. Το κάθε παιδάκι μαζί λοιπόν με το ενθύμιο του νηπιαγωγείου πήρε και τον ατομικό του έπαινο. Επίσης είχαμε τη μεγάλη χαρά να παρακολουθήσουν τη γιορτή 2 από τα μέλη του ΦΑΡΟΥ, ο κύριος Γεννιάς που μας είχε κάνει το βιωματικό για τους πρόσφυγες εδώ και η κυρία Αμπατζή, που μας είχε κάνει το βιωματικό για την ομαλή μετάβαση εδώ. Τέλος μας τίμησαν και από την Ύπατη Αρμοστεία για τους πρόσφυγες.Οι εκπρόσωποι που ήρθαν παρέλαβαν εκπαιδευτικό υλικό και ζωγραφιές που φτιάξαμε για τα 93 ασυνόδευτα παιδιά στο Hot Spot της Σάμου αλλά έδωσαν και αναμνηστικά δωράκια στα παιδιά ένα καταπληκτικό βιβλίο της Ελένης Σβορώνου "Σκληρό Καρύδι", κάρτες και βραχιολάκια με το σήμα της Ύπατης Αρμοστείας. Ήταν πραγματικά η όλη εκδήλωση συγκινητική και ζεστή. 
Μερικές φωτογραφίες αποδεικνύουν την ομορφιά αυτής της δουλειάς και όπως είπα και στη γιορτή, τα παιδάκια μας φέτος δε θα φύγουν καλύτεροι ηθοποιοί αλλά καλύτεροι άνθρωποι.

 Οι αφίσες μας που πλέον κοσμούν το γραφείο της κυρίας Παππά.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ