Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

31.10.16

Προγραφή - δραστηριότητες για τη γωνιά

Δυσκολίες γραφής φέτος  και έφτιαξα  με τις καταπληκτικές ξύλινες πλάκες του κ. Σκαλιάρη (και πάλι ευχαριστούμε!) μια ιδέα που είδα στο pinterest να παίζει πολύ. Κόλλησα αυτοκόλλητο μαυροπίνακα (για να μην μπει καμιά ακίδα στα παιδιά) και πάνω με σιλικόνη έφτιαξα γραμμές, σχήματα ή αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να πιάσουν  πρώτα μία γραμμή με το χέρι τους κι έπειτα να την καταγράψουν στο πινακάκι με λευκό αυτοκόλλητο whiteboard ή με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα ή με μολύβι σε χαρτί. Ομολογώ πως σε μερικούς αρέσει πολύ.

 Εδώ κόλλησα χρυσό αυτοκόλλητο και χρησιμοποίησα κόκκινη σιλικόνη.
 Εδώ έφτιαξα 8 μικρά πακετάκια με εύκολες και δύσκολες γραμμές τα οποία μπορούν να διαλέξουν τα παιδιά και να τα αντιγράψουν είτε σε λευκό, είτε σε άσπρο πινακάκι.  Τα συγκεκριμένα καρτελάκια τα βρήκα εδώ.

 Το μέμορι με τους γραφισμούς το βρήκα εδώ.

Ενδιαφέρον υλικό και φύλλα για την προγραφή έχω βρει εδώ και εδώ και βέβαια στο φρέσκο και δυναμικό Λόγου έργον, εδώ.


26.10.16

Βιωματικό εργαστήρι για τον πόλεμο και την προσφυγιά

Μιλώντας στα παιδιά για την 28η Οκτωβρίου αλλά και την ιστορία του νησιού μας (εδώ), συζητήσαμε για τη μετανάστευση αρκετών σαμίων εκείνη την εποχή στο βελγικό Κονγκό. Πολλές ιστορίες από παππούδες και γιαγιάδες που έδωσαν κοσμήματα σε τούρκο βαρκάρη να περάσει απέναντι στα στενά της Μυκάλης ολόκληρες οικογένειες που έτσι σώθηκαν από τον πόλεμο.



Με αφορμή λοιπόν αυτό, και φέτος διοργανώσαμε στην τάξη μας το βιωματικό εργαστήρι για τους πρόσφυγες και τα δεινά του πολέμου, σε συνεργασία με τον "Φάρο" και τον κύριο Μπάμπη Γεννιά που μας επισκέφθηκε και πέρσι και μας είχε κάνει παρόμοιες βιωματικές δραστηριότητες. Το στήσιμο του εργαστηρίου με τις δραστηριότητες αναλυτικά μπορείτε να το δείτε εδώ.


25.10.16

Ημερολόγιο και σχάρα της 10άδας

Από την αρχή του Οκτώβρη στη ρουτίνα του ημερολογίου μας (εκτός από την αρίθμηση των ημερών του μήνα στα ημερολόγια), ξεκίνησα τη συμπλήρωση των ημερών που περνούν σε σχάρες της δεκάδας με καπάκια που έχουν πίσω τους βέλκρο και μέσα αυτοκόλλητα γραμμένα στο χέρι . Κάθε μέρα δηλαδή προσθέτουμε και το καπάκι της ημερομηνίας, δηλ. αν έχουμε 12 του μηνός, κολλάμε το 12 κ.ο.κ.. Βάζουμε και του Σαββατοκύριακου.
Λοιπόν, θέλω να σας πω πως τα αποτελέσματα με έχουν ενθουσιάσει! Ήδη τα παιδιά έχουν μπει στο νόημα της σχάρας της δεκάδας, κατανοούν τις πεντάδες και όταν το συμπληρώσουμε είμαι σίγουρη πως θα έχουν συλλάβει πως το 30 είναι 3 δεκάδες ή 6 πεντάδες, αφού το συμπληρώνουν τα ίδια σε καθημερινή βάση. Από την αρχή κάναμε τη συμφωνία ότι το σχήμα με τα 10 κουτάκια λέγεται "σχάρα της δεκάδας", κι από εκεί και πέρα τα πράγματα κυλούν ομαλά. Ούτε κι εγώ η ίδια περίμενα να πάει τόσο καλά, οπότε το συνιστώ. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.



22.10.16

Ο μεγάλος βομβαρδισμός

Φέτος αποφάσισα να εστιάσω περισσότερο στην τοπική μας ιστορία σχετικά με το 1940 και έτσι ασχολούμαστε κυρίως με το μεγάλο βομβαρδισμό Βαθέως και Πυθαγορείου  (πηγές εδώ και εδώ), αλλά και υλικό που συλλέγω από παππούδες και γιαγιάδες.
Έτσι έφτιαξα και  τα παρακάτω φύλλα:



Παλαιότερο γενικό υλικό και προσεγγίσεις μου σχετικές με την 28η Οκτωβρίου εδώ.

16.10.16

Προγραφή και φωνολογική ενημερότητα: δραστηριότητες

Φέτος  δίνω έμφαση  στην προγραφή με πολύ περισσότερους βιωματικούς τρόπους (να΄ναι καλά το πιντερέστ με τις ιδέες που βρίσκουμε).

Καταρχάς βρήκα δύο εξαιρετικές διευθύνσεις που έχουν τα πάντα όσον αφορά την προγραφή:

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε ήταν τα μαγνητικά γράμματα/μαγικά ραβδάκια που οδηγούν τα παιδιά σε αντικείμενα ή λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Η ιδέα από εδώ. Ήδη τα παίζουν στο σχολείο και τους αρέσουν πολύ.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ