Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

6.2.22

«Καράβι καραβάκι, πού πας γιαλό – γιαλό;" Εργαστήρι 2ο - 4ος Θεματικός κύκλος

  • Τα παιδιά ατομικά καλούνται με τη βοήθεια των γονιών τους να φτιάξουν το δικό τους καραβάκι στο σπίτι, το οποίο θα πρέπει να επιπλέει.

  • Τα παιδιά παρουσιάζουν τις ατομικές κατασκευές τους στην ολομέλεια. Συζητάμε γιατί τώρα επιπλέουν. Από ποια υλικά είναι φτιαγμένα τα συγκεκριμένα; Το καταγράφουμε.

CIMG0020 1 CIMG0021 1 CIMG0023 1 CIMG0024 1 CIMG0025 1 CIMG0026 1 CIMG0027 1

CIMG0017 1 CIMG0018 1 



 CIMG0017 3



CIMG0029 1

5.2.22

Θεματικός Κύκλος 4 : «Από το παρελθόν στο μέλλον: ένα καράβι δρόμος με καπετάνιο τον Πυθαγόρα» 1ο εργαστήρι

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

  • Τίτλος: «Καράβι καραβάκι, πού πας γιαλό – γιαλό;» Οι μαθητές αξιοποιώντας τις ΤΠΕ αναζητούν πληροφορίες για διάφορες καράβια και για την αρχαία Σάμαινα του Πολυκράτη. Παρατηρούν και προβληματίζονται για την εξέλιξη που είχαν τα καράβια στην πορεία του χρόνου. Οι μαθητές συζητούν για τις επιδράσεις που έχουν τα καράβια στις ανθρώπινες κοινωνίες, τα υλικά κατασκευής τους, τις βασικές σχεδιαστικές δομές που εφαρμόζονται ώστε να τους δίνεται η μέγιστη σταθερότητα.

  • Εμφανίζεται ο δικός μας Πυθαγόρας σε ένα καραβάκι επάνω και φέρνει μία αποστολή. Τα παιδιά καλούνται να βρουν πληροφορίες και υλικό για τη μετακίνηση στο νερό από την προϊστορία μέχρι και σήμερα. Με το υλικό φτιάχνουμε μία παρουσίαση προβολής.

1

  • Διαβάζουμε το «Δαχτυλίδι του Πολυκράτη» (Ηρόδοτος) και παρατηρούμε εικόνες με τη Σάμαινα, το καράβι του Πολυκράτη

Το δαχτυλίδι του Πολυκράτη - Ηρόδοτος | Βιβλιοπωλείο Πατάκη


  • Η δεύτερη αποστολή του Πυθαγόρα είναι να φτιάξουν τα παιδιά σε ομάδες των 3-4, με τα υλικά που τους παρέχονται ένα καράβι όπως αυτά το φαντάζονται.

 

22.1.22

Αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες!

Παρουσίαση της έρευνας γνώμης εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών/τριων για την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) και του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών.
 
 


 

12.12.21

Θεματικός Κύκλος 3: Ανθρώπινα δικαιώματα - Συνέχεια

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:

  • Τίτλος: «Μαζί μπορούμε να…» Δεξιότητες: Ψηφιακός γραμματισμός, επικοινωνίας και συνεργασίας, Κοινωνικές Δεξιότητες – Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κριτική σκέψη – Επικοινωνία, Οργανωτική ικανότητα
  • Μαθαίνουμε για τις αναπηρίες με βάση τον οδηγό που έχουμε ήδη κατασκευάσει.

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4:

Τίτλος: «Δυο παπούτσια με καρότσι». Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες – Πολιτειότητα, Κριτική σκέψη – Επικοινωνία

Διαβάζουμε το παραμύθι «Δύο παπούτσια με καρότσι», του Ανδρικόπουλου.

ΔΥΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΜΕ ΚΑΡΟΤΣΙ / ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Συζητάμε για την προσβασιμότητα στην ολομέλεια και απαντώντας στα ερωτήματα συμπληρώνουμε το ιστόγραμμα της προσβασιμότητας: «Ποιοι δυσκολεύονται να φτάσουν ή να μετακινηθούν σε ένα πεζοδρόμιο;», «Τι εμποδίζει την προσβασιμότητα;» «Τι μπορώ να κάνω για να το αλλάξω;»

CIMG0281 1

Τα παιδιά ζωγραφίζουν δύο πόλεις, μία προσβάσιμη και μία όχι. Συγκρίνοντας παρατηρούμε και το σχολείο μας: προσβάσιμα και μη σημεία. Κάνουμε τις αλλαγές μέσα στην τάξη.


 

CIMG0282 1 CIMG0283 1 CIMG0284 1 CIMG0285 1 CIMG0286 1 CIMG0287 1 CIMG0288 CIMG0289 CIMG0290 1 CIMG0291 1 CIMG0292 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 5:

  • Τίτλος: «Μπορώ να περάσω;» Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες – Πολιτειότητα, Κριτική σκέψη – Επικοινωνία
  • Επισκεπτόμαστε ηλεκτρονικά το Σύλλογο Streetpanthers: https://www.streetpanthers.gr/. Μοιράζουμε  φυλλάδια και μαζί με τους γονείς, τα εναποθέτουμε σε όποιο όχημα εμποδίζει την πρόσβαση.
  • Διάχυση: Φτιάχνουμε αίτημα/γράμμα για την προσβασιμότητα όχι μόνο στο Πυθαγόρειο αλλά και σε όλο το Δήμο. Το στέλνουμε ηλεκτρονικά στην κοινότητα Πυθαγορείου, στο Δήμο, το κοινοποιούμε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Σημείωση: Αξίζει να διαβάσετε το γράμμα των μικρών. Είναι εξαιρετικά εύστοχο και ειλικρινές. Είμαι πολύ περήφανη για τα 25 μικρά μου!

2021 12 08 195523

ΚΥΚΛΟΣ 3

8.12.21

Θεματικός Κύκλος 3 «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» - Ανθρώπινα Δικαιώματα

Έχω μία ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ιδιαίτερα σε θέματα προσβασιμότητας όλων των πεζών ή ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες. Γι' αυτό και  ο 3ος θεματικός κύκλος για μένα ήταν κάτι το δεδομένο, που δουλεύουμε ούτως ή άλλως κάθε χρόνο. Σας ανεβάζω τη δουλειά που με πολύ αγάπη κάναμε και φέτος με θέμα: "Είναι εντάξει!"

Βεβαίως και είναι θλιβερό να πρέπει -εν έτει 2021- να καλούμαστε να κάνουμε προγράμματα ευαισθητοποίησης των παιδιών στο αυτονόητο, την ελεύθερη πρόσβαση και μετακίνηση όλων των ανθρώπων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

Τίτλος: «Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους».

Διαβάζουμε το παραμύθι «Η Χώρα με τους παράξενους ανθρώπους».

Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους - Ανδρικόπουλος Νικόλας | Public βιβλία

Δραματοποίηση της ιστορίας με μεγάλα χρωματιστά πανιά, δίνουμε το δικό μας τέλος ή παρεμβαίνουμε στη δράση (αρχές θεάτρου του καταπιεζόμενου Boal).

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ