Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

7.2.22

«Άνωση εναντίον βαρύτητας» 3ο εργαστήρι 4ος θεματικός κύκλος

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:
  • Άνωση, το αντίπαλο δέος της βαρύτητας. Τα παιδιά μοιράζονται σε 2 ομάδες: άνωση και βαρύτητα. Η κάθε ομάδα οφείλει να βρει με τη βοήθεια των γονέων πληροφορίες για τη δύναμη που της αντιστοιχεί.

 


Οι δύο ομάδες κάνουν συμβούλιο με ανταλλαγή πληροφοριών

CIMG0030 CIMG0031


Η ομάδα της άνωσης επιλέγει να παρουσιάσει σε δρώμενο την ιστορία του Αρχιμήδη. Ο βασιλιάς Ιέρωνας Β είχε παραγγείλει να του φτιάξουν ένα αναθηματικό στέμμα από ατόφιο χρυσάφι. Επειδή δεν είχε εμπιστοσύνη στον χρυσοχόο, ζήτησε από τον Αρχιμήδη να εξετάσει αν ο χρυσός είχε νοθευτεί με ασήμι. Επειδή ο Αρχιμήδης έπρεπε να λύσει το πρόβλημα χωρίς να καταστρέψει το στέμμα, δεν μπορούσε να το λιώσει προκειμένου να υπολογίσει την πυκνότητά του και την προέλευση του. Καθώς έκανε μπάνιο, παρατήρησε ότι η στάθμη του νερού στην μπανιέρα ανέβηκε όταν μπήκε ο ίδιος μέσα, και συνειδητοποίησε ότι αυτή η επίδραση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό του όγκου του στέμματος. Ο Αρχιμήδης ενθουσιάστηκε τόσο από την ανακάλυψή του ώστε βγήκε στο δρόμο γυμνός φωνάζοντας «Εύρηκα! Εύρηκα!». Η εξέταση του στέμματος απέδειξε ότι είχε νοθευτεί με σίδερο.

6.2.22

«Καράβι καραβάκι, πού πας γιαλό – γιαλό;" Εργαστήρι 2ο - 4ος Θεματικός κύκλος

  • Τα παιδιά ατομικά καλούνται με τη βοήθεια των γονιών τους να φτιάξουν το δικό τους καραβάκι στο σπίτι, το οποίο θα πρέπει να επιπλέει.

  • Τα παιδιά παρουσιάζουν τις ατομικές κατασκευές τους στην ολομέλεια. Συζητάμε γιατί τώρα επιπλέουν. Από ποια υλικά είναι φτιαγμένα τα συγκεκριμένα; Το καταγράφουμε.

CIMG0020 1 CIMG0021 1 CIMG0023 1 CIMG0024 1 CIMG0025 1 CIMG0026 1 CIMG0027 1

CIMG0017 1 CIMG0018 1 



 CIMG0017 3



CIMG0029 1

5.2.22

Θεματικός Κύκλος 4 : «Από το παρελθόν στο μέλλον: ένα καράβι δρόμος με καπετάνιο τον Πυθαγόρα» 1ο εργαστήρι

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

  • Τίτλος: «Καράβι καραβάκι, πού πας γιαλό – γιαλό;» Οι μαθητές αξιοποιώντας τις ΤΠΕ αναζητούν πληροφορίες για διάφορες καράβια και για την αρχαία Σάμαινα του Πολυκράτη. Παρατηρούν και προβληματίζονται για την εξέλιξη που είχαν τα καράβια στην πορεία του χρόνου. Οι μαθητές συζητούν για τις επιδράσεις που έχουν τα καράβια στις ανθρώπινες κοινωνίες, τα υλικά κατασκευής τους, τις βασικές σχεδιαστικές δομές που εφαρμόζονται ώστε να τους δίνεται η μέγιστη σταθερότητα.

  • Εμφανίζεται ο δικός μας Πυθαγόρας σε ένα καραβάκι επάνω και φέρνει μία αποστολή. Τα παιδιά καλούνται να βρουν πληροφορίες και υλικό για τη μετακίνηση στο νερό από την προϊστορία μέχρι και σήμερα. Με το υλικό φτιάχνουμε μία παρουσίαση προβολής.

1

  • Διαβάζουμε το «Δαχτυλίδι του Πολυκράτη» (Ηρόδοτος) και παρατηρούμε εικόνες με τη Σάμαινα, το καράβι του Πολυκράτη

Το δαχτυλίδι του Πολυκράτη - Ηρόδοτος | Βιβλιοπωλείο Πατάκη


  • Η δεύτερη αποστολή του Πυθαγόρα είναι να φτιάξουν τα παιδιά σε ομάδες των 3-4, με τα υλικά που τους παρέχονται ένα καράβι όπως αυτά το φαντάζονται.

 

22.1.22

Αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες!

Παρουσίαση της έρευνας γνώμης εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών/τριων για την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) και του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών.
 
 


 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ