ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
- Τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι μνήμης των συναισθημάτων, με μισές καρτέλες που απεικόνιζαν αγόρια και μισές κορίτσια. Το κάθε παιδί κλήθηκε να κάνει τα σωστά ζευγάρια: π.χ. θυμός αγόρι – θυμός κορίτσι.
- Παιχνίδι μνήμης με ζάρι και ζευγάρια. Το κάθε παιδί έριχνε τον κύβο κι ανάλογα το συναίσθημα που του έδειχνε το κάθε πρόσωπο, καλούνταν να βρει το ανάλογο ζευγάρι. Βοήθεια είχε και από τις λέξεις που ήταν γραμμένες από πίσω. Συνεπώς τα παιδιά ταύτιζαν και τις λέξεις εκτός από τις εκφράσεις.
- Παιχνίδι πόντων με τα συναισθήματα και τις παιχνιδοκάρτες της Δεσύπρη. Διαβάζαμε την κατάσταση και τα παιδιά υπέθεταν τι μπορεί να ένιωθε το παιδί. Βέβαια πολύ σωστά τα παιδιά έλεγαν διάφορα συναισθήματα κι όχι ένα αποκλειστικά σε κάθε περίπτωση. Όλα ήταν αποδεκτά διότι αυτός ακριβώς είναι ο κύριος στόχος του προγράμματος, να κατανοήσουν ότι σε ένα βίωμα δεν νιώθουμε μόνο ένα συναίσθημα αλλά πολύ περισσότερα κι είναι εντάξει και που τα νιώθουμε και να τα εκφράζουμε. Για παράδειγμα πίσω από ένα βίωμα θυμού υπάρχει πάντα ένα «Φοβήθηκα ότι…».
- Φτιάξαμε το «δέντρο των συναισθημάτων» ως πίνακα αναφοράς μέσα στην τάξη.
- Παίξαμε ένα παιχνίδι με μάρκες και πίνακες γνωστών ζωγράφων Το κάθε παιδί τραβούσε μία μάρκα που απεικόνιζε ένα συναίσθημα και την τοποθετούσε πάνω στον πίνακα ζωγραφικής που θεωρούσε ότι απεικονίζει αυτό το συναίσθημα. Ένας από τους στόχους εδώ ήταν να δούνε τα παιδιά ότι ένα έργο τέχνης μπορεί να προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα στον καθένα αλλά ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά μέσα στην τάξη. Είχε όντως ενδιαφέρον διότι κάποια παιδιά έβαλαν αντιφατικά συναισθήματα πάνω στον ίδιο πίνακα. Αυτή είναι η μαγεία της τέχνης αλλά και των συναισθημάτων.
- Φτιάξαμε το πάζλ των συναισθημάτων.
- Διαβάσαμε το « Το Κάτι άλλο» της Κέιβ και συζητήσαμε τις σκέψεις μας πάνω στη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τις σχέσεις μας με τους φίλους μας.
- Παρακολουθήσαμε σε ταινία μικρού μήκους[1] το παραμύθι « Το Κάτι Άλλο».
- Παίξαμε ένα παιχνίδι ταύτισης καρτελών όπου έπρεπε να ταυτίσουν το ουσιαστικό με το επίθετο, π.χ. θυμός – θυμωμένος, φόβος- φοβισμένος και άλλα.
- Παίξαμε το επιτραπέζιο της αυτογνωσίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Άρεσε στα παιδιά τόσο πολύ που το παίξαμε τρεις φορές συνέχεια!
[1] οι
εικόνες του βιβλίου με μουσική υπόκρουση το «Μαργαρίτα Μαγιοπούλα» του Μίκη
Θεοδωράκη, μονταρισμένες στο Windows live movie maker.
Μαρία συγχαρητήρια για την δουλειά που κάνεις! Μια φίλη μου σύστησε το μπλογκ σου μιας κι εγώ παρουσιάζω μέσα από το Twitter και το Pinterest αξιόλογες κατασκευές και δραστηριότητες συναδέλφων και προσπαθώ να διαδίδω την δουλειά μας. Μου αρέσει πολύ η δουλειά σου και όσα κάνετε σχολείο και έχω ήδη ξεκινήσει να παρουσιάζω και δικές σου δραστηριότητες! Μπορείς να δεις περισσότερα στο μπλογκ μου αν θέλεις. Καλή συνέχεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια και την επικοινωνία. Το ιστολόγιο σου θα το επισκεφθώ σίγουρα. Με τιμά που ανέβασες και δική μου δουλειά. Είμαι στη διάθεση σου για οποιαδήποτε επικοινωνία ηλεκτρονικά μέσω του ιστολογίου ή μέσω μηνυμάτων (δεν έχω διευθύνσεις κοινωνικής δικτύωσης). Σου εύχομαι καλή σχολική χρονιά!
ΔιαγραφήΣυναδέλφισσα η σελίδα σου είναι υπέροχη! Τιμάς τις νηπιαγωγούς και δεν είναι σχόλιο, για να γράψω απλά ένα σχόλιο. Προκειμένου να δουλέψω συναισθήματα παράλληλα με τα βήματα της Κουρμούση, σε επισκέφτηκα. Τι να πω; Εύχομαι νάχεις πάντα αυτή την παιδαγωγική ανάταση και να μας εμπνέεις με τις ιδέες σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύχομαι ένα δημιουργικό 2014, ευτυχία στην προσωπική σου ζωή και στην τάξη σου!
Αχ, να ΄σαι καλά καστοράκι! Ειλικρινά με συγκινείς και μου δίνουν δύναμη τα λόγια σου να συνεχίσω, γιατί βάζω πολύ από την ψυχή μου και το χρόνο μου σε ό,τι κάνω στο σχολείο. Να ξέρεις ότι κι εγώ παρακολουθώ την όμορφη κι ολοκληρωμένη δουλειά σου κάθε φορά που κάνεις ανάρτηση, απλώς προσπαθώ να κάνω οικονομία χρόνου με τα σχόλια. Τόσα πολλά ιστολόγια, τόσες πολλές αξιόλογοι συνάδελφοι και δουλειές. Τι ωραία δουλειά όμως που κάνουμε, και τώρα με τα ιστολόγια επιτέλους βλέπουν κι αυτοί που δεν ξέρουν τι φοβερά πράγματα γίνονται μέσα στα νηπιαγωγεία, κι όχι μόνο τραγουδάκια, γιορτές, κατασκευές και παραμύθια, αλλά ουσιαστική παιδεία, μόρφωση ανθρώπων!
ΔιαγραφήΚαλή χρονιά συναδέλφισσα, με υγεία και δημιουργική δύναμη!
που θα βρω τις καρτέλες για τα παιχνίδια συναισθημάτων είσαι τέλεια συγχαρητήρια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΙΚΗ ΜΟΥ, ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΑΥΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΔΩ: http://www.sparklebox.co.uk/topic/ourselves/emotion.html#.U3t5s_l_utI.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΠΑΝΩ ΠΑΝΩ ΤΑ ΒΡΗΚΑ ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΘΑΝΟΥ "ΤΟ ΨΑΡΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ", ΠΑΤΑΚΗΣ, ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ" (ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ). ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΒΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕΜΟΡΙ. ΟΜΩΣ ΑΝ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΖΑΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ Ή ΚΑΡΤΕΣ ΜΕΜΟΡΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΚΑΤΙ ΠΑΡΕΜΦΕΡΕΣ ΑΝ ΟΧΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΩ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΑ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΙΚΗ ΤΡΕΛΑ! ;)
Un trabajo muy completo con las emociones.
ΑπάντησηΔιαγραφή!Qué tal van las vacaciones?
Un besico
Gracias! Nuestras vacaciones dura hasta el domingo por los que no creen Thomas, que aún tenemos una semana de vacaciones !!!! Perfecto !!!! La próxima semana va a descansar porque la Semana Santa en Grecia va a la iglesia durante toda la semana y las amas de casa (principalmente los trabajadores como yo) hacer la limpieza de primavera en casa, hacemos tortas de Pascua y pintura huevos de color rojo para el domingo de la resurrección. Hoy es Viernes Santo para nosotros, un día de luto, ir al féretro y el cementerio. No haga negocios en absoluto y no se lava. Hacemos grano para los muertos. Mañana vamos a preparar la mesa de Pascua de la medianoche del domingo y se van a la iglesia en Pascua. Es muy bien Pascua en Grecia. Φιλιά!!!!
Διαγραφή