- Με αυτό το ποίημα ακολούθησα παρόμοιο τρόπο προσέγγισης, όπως με του Ελύτη. Τα παιδιά τράβηξαν κάρτες και έφτιαξαν σχέσεις με τις εικόνες-λέξεις από το ποίημα του Ρίτσου "Κουβέντα με ένα λουλούδι" από τα "18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας".
- Φτιάξαμε πρώτα το δικό μας ποίημα και το κατέγραψα. Δεν το εικονοποιήσαμε αυτή τη φορά αλλά το κάναμε καδράκι να το έχουν.
- Τους μίλησα για την ιστορία των 18 λιανοτράγουδων, πως γράφτηκαν και πως έφτασαν μετά από 3 χρόνια στα χέρια του Θεοδωράκη.
- Τους διάβασα τη συζήτηση του εξόριστου ποιητή με το λουλούδι που με τους συμβολισμούς του, του δίνει κουράγιο, δηλαδή το ποίημα του Ρίτσου. Φρόντισα να φανεί ο διάλογος, πότε μιλά ο ποιητής και πότε το λουλούδι.
- Ακούσαμε το μελοποιημένο από το Θεοδωράκη ποίημα από "Τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας". http://www.youtube.com/watch?v=NG2ryF-olWw&feature=related.
- Παρακολουθήσαμε τον διάλογο σε παρουσίαση μετά μουσικής στον υπολογιστή.
- "Παίξαμε" την κουβέντα με τις δύο φιγούρες: του Ρίτσου και του κυκλάμινου.
- Τα παιδιά ντύθηκαν σε ζευγάρια "Ρίτσος και κυκλάμινο" και δραματοποίησαν το ποίημα. (τη μάσκα τη βρήκα στο sparklebox.co.uk)
- Μετά από τόσο παιχνίδι έμαθαν και το ποίημα-τραγούδι. Έτσι, έφτιαξα τον κάθε στίχο του ποιήματος και με άλλο χρώμα. Τα παιδιά πήραν τις λέξεις (σε 2 ομάδες: Ρίτσος - κυκλάμινο) και κλήθηκαν να συνθέσουν το ποίημα στο πάτωμα. Ξέροντας το τραγούδι και με τη βοήθεια των χρωμάτων, ήταν πολύ εύκολο να το συνθέσουν!
«Κουβέντα με ένα λουλούδι»
Κυκλαδινό
κυκλάμινο
στου βράχου τη σχισμάδα,
πού βρήκες χρώματα κι ανθείς,
πού μίσχο και σαλεύεις;
στου βράχου τη σχισμάδα,
πού βρήκες χρώματα κι ανθείς,
πού μίσχο και σαλεύεις;
- Οι ίδιες ομάδες πήραν τα γράμματα του ονόματος της ομάδας τους και έπρεπε να τα συνθέσουν.
- Χρησιμοποίησα εικόνες και οπτικό υλικό - ταινία (με έμφαση στους τόπους εξορίας και στη Σάμο) από την κινηματογραφική αυτοβιογραφία του Ρίτσου, της Ηρώς και του Γιώργου Σγουράκη, από το "Αρχείο Κρήτης".
Πολύ ωραίες δραστηριότητες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Μάρω! Καλή συνέχεια!
ΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΤΑΞΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ. ΦΟΒΕΡΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΑΡΙΑ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως και σήμερα περάσαμε πολύ όμορφα και δημιουργικά! Καλό βράδυ Κική!
ΑπάντησηΔιαγραφήνα περνατε πάντα τόσο όμορφα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτική η ιδέα με την σύνθεση του ποιήματος από τις επιμέρους προτάσεις. Συγχαρητήρια για τις ιδέες και την υλοποίησή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπου βάζεις αγάπη, μεράκι και μπόλικη δουλειά (υπό Κ.Σ.) έχεις όμορφα αποτελέσματα κορίτσια! Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή