Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

6.11.12

ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ - Η ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟΝ ΤΡΑΪΑΝΟ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

    • Τα παιδιά ψάχνοντας μέσα στην τάξη ανακάλυψαν αγάλματα και κομμάτια από μια εικόνα.
    •  Συνέθεσαν τα κομμάτια τους και ανακάλυψαν μια φωτογραφία. Είδαμε το  εντυπωσιακό άγαλμα του ρωμαίου αυτοκράτορα Τραϊανού, που φιλοξενείται στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου.

    •  Βρήκαμε και τα αγάλματα του Διονύσου και της Αρτέμιδος που κι αυτά θα τα συναντήσουμε στο μουσείο. Έτσι παίξαμε ένα παιχνιδάκι, τι μπορεί να συζητάνε τα αγάλματα μεταξύ τους όταν κλείνει το μουσείο και φεύγουν οι επισκέπτες. Η συζήτηση των αγαλμάτων άγγιξε σουρεαλιστικά επίπεδα αλλά άρεσε στα παιδιά.


    • Τα παιδιά σε ζευγάρια ντύθηκαν Τραϊανός και Καρυάτιδα και συνομίλησαν μεταξύ τους. Κυρίως η κλεμμένη Καρυάτιδα έλεγε το πρόβλημά της στον αυτοκράτορα Τραϊανό.

    •  Όταν τέλειωσαν τον αυτοσχεδιασμό όλα τα ζευγάρια ήρθε κι εμένα η σειρά μου. Πρώτα ντύθηκα Καρυάτιδα και τους μίλησα με πολύ συγκίνηση για το πόσο μου λείπει το σπίτι μου, το Ερεχθείο, καθώς και οι αδελφές μου. Τους είπα ότι δεν ανήκω στο Βρετανικό Μουσείο αλλά στο Μουσείο της Ακροπόλεως και τέλος ότι είμαι ελληνίδα και χώρα μου είναι η Ελλάδα. Εκεί θέλω να γυρίσω.
    • Μετά το σύντομο μονόλογο ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν ένα συναίσθημα που βίωσαν. Όλα είχαν συν-"κινηθεί" και μου είπαν λύπη.
    • Έπειτα άλλαξα αμφίεση και έκανα τον Τραϊανό που είναι περήφανος που εκτίθεται στο μουσείο Πυθαγορείου, του αρέσει να τον θαυμάζουν οι τουρίστες  και περιμένει τα παιδιά να πάνε και να του κάνουν το πορτρέτο. Όταν κατέβασα το κεφάλι για να υποδηλώσω ότι τελείωσα και βγαίνω από το ρόλο συνέβη το εξής αναπάντεχο: τα παιδιά αυθόρμητα χειροκρότησαν όλα μαζί!!! Όχι για την "υπέροχη" ερμηνεία μου αλλά γιατί τα ενέπλεξα συναισθηματικά σε ό,τι συνέβαινε μπροστά τους Μετά από σήμερα είμαι σίγουρη ότι και οι δικοί τους αυτοσχεδιασμοί θα είναι διαφορετικοί!!!
    • Τους έδωσα τα δύο αγάλματα που έπαιξαν, να τα κάνουν καδράκι κολάζ, όπως ήθελε ο καθένας.


    • Ήρθε η μέρα της επίσκεψης στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου. Ξεκινήσαμε με το δεύτερο όροφο όπου ήταν τα γλυπτά και κυρίως ο επιβλητικός Τραϊανός. Τον παρατηρήσαμε, πήραμε τη σωματική του στάση και του κάναμε ένα αντάξιο της αίγλης του πορτρέτο.



    •  Παίξαμε "κρυφτό" με τα αγάλματα, ψάξαμε και ανακαλύψαμε έναν κούρο. Είδαμε τον αρχαίο αργαλειό, τη σαρκοφάγο και διάφορα ταφικά, επιτύμβια και αναθηματικά αντικείμενα.
    • Ύστερα στον κάτω όροφο μελετήσαμε τα χρηστικά αντικείμενα. Εντύπωση μεγάλη έκανε σε όλους το κεραμικό μπιμπερό και αυτό ζωγράφισαν.
     
    •  Ανακαλύψαμε και δύο κίονες ιωνικού ρυθμού και τους διαφοροποιήσαμε από τους δωρικούς.
    •  Όταν επιστρέψαμε μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας. Τις εντυπώσεις είχε κλέψει ο Τραϊανός, ενώ ένα νήπιο  απογοητεύτηκε γιατί δεν είδε την Καρυάτιδα!
    • Τα παιδιά συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας φωνολογικής ενημερότητας.
    Τα φύλλα εργασίας

                           

    5 σχόλια:

    1. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ!!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. φοβερή και οργανωμένη προσέγγιση !!!!!!συγχαρητήρια!!!! μπράβο Μαρία!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    3. Ευχαριστώ Κική και Κατερίνα. Πραγματικά με πονά που τα αρχαία μας κοσμούν ξένα μουσεία... Δυστυχώς στο δικό μας μουσείο δε μας επέτρεψαν να βγάλουμε φωτογραφίες οπότε είναι φτωχό το υλικό. Καλή συνέχεια!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    4. Υπέροχη αρχή προσέγγιση σε ένα δύσκολο θέμα και μου αρέσει που τους πέρασες το μήνυμα με τόσο ωραίο και διακριτικό τρόπο!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    5. Σε ευχαριστώ Μάρω. Τα παιδιά που ενεπλάκησαν συναισθηματικά δε θα ξεχάσουν ποτέ ότι αυτά τα αρχαία (που σίγουρα ανήκουν στην παγκόσμια ιστορία) είναι ελληνικά και πρέπει να επιστραφούν εκεί όπου "γεννήθηκαν"! Εξαρτάται και από εμάς!

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ