Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

25.11.23

Η μοναξιά του/της νηπιαγωγού… – Η λιποθυμία σε νηπιαγωγείο του Πύργου έφερε στο φως δεκάδες προβλήματα


Το περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, φέρνει στο φως πληθώρα προβλημάτων και κινδύνων.

Το πρόσφατο θλιβερό περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού, σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, σόκαρε την τοπική κοινωνία, όχι όμως την εκπαιδευτική κοινότητα, που εδώ και αρκετό καιρό κρούει τον κώδωνα για τους κινδύνους που υπάρχουν αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται, σε μονοθέσια νηπιαγωγεία, δηλαδή σε σχολικές αίθουσες όπου ο/η νηπιαγωγός είναι μόνος/η του.

Η νηπιαγωγός που λιποθύμησε την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν “τυχερή” μέσα στην ατυχία της, καθώς το συμβάν έλαβε χώρα κατά την προσέλευση των παιδιών, και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, η ίδια δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες από γονείς που βρίσκονταν στο χώρο του σχολείου και έπειτα διακομίσθηκε με ασφάλεια στο νοσηλευτικό ίδρυμα της πόλης. Τι θα γινόταν όμως αν το περιστατικό συνέβαινε την ώρα του μαθήματος, όπου θα ήταν μόνη της με 15 ή 20 νήπια;

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε επιστολή που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ, έθιξε το ζήτημα της ασφάλειας τόσο των παιδιών, όσο και των νηπιαγωγών, οι οποίοι πολύ συχνά βρίσκονται μόνοι στις αίθουσες, αφού και ο αριθμός των μονοθέσιων νηπιαγωγείων είναι τεράστιος. Με αφορμή το συμβάν που έλαβε χώρα στον Πύργο, την περασμένη εβδομάδα αλλά και τα ζητήματα που θίγονται στη συγκεκριμένη επιστολή, η εφ. «Πατρίς» μίλησε με τη νηπιαγωγό Ντίνα Γανδά, η οποία εργάζεται πολλά χρόνια στην Ηλεία και είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εμπειρία και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τα παιδιά.

Η κα Γανδά αναφέρεται αναλυτικά στα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι νηπιαγωγοί, αλλά και στους κινδύνους που προκύπτουν στα μονοθέσια νηπιαγωγεία.

Εβδομαδιαίο ωράριο

Ξεκινάμε με το ωράριο. Σε όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών το ωράριο μειώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί ξεκινάμε με εργασιακό 30 ώρες από τις οποίες οι 25 είναι διδακτικές και παραμένουν τόσες έως τη σύνταξη μας. Άρα μια νηπιαγωγός π.χ.26 ετών και μία 66, λίγο πριν τη σύνταξη, εργαζόμαστε τις ίδιες ώρες.

Τι σημαίνει 5 ώρες διδακτικές για εμάς

Εφαρμογή του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος. Διαχείριση δύσκολων καταστάσεων των νηπίων (ειδικά στο πρώτο δίμηνο περίπου της προσαρμογής προνηπίων) Πρωινό γεύμα. Τουαλέτα των παιδιών που χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια.Αφήνεις αναγκαστικά το τμήμα μόνο του. Φροντίδα κάποιου παιδιού που χρειάζεται (π.χ. εμετός διάρροια κ.λ.π.)που σαφώς δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνο του.Αφήνεις το τμήμα μόνο του. Διαχείριση προβλημάτων του σχολείου όπως: υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, βλάβες κτιρίου , έκτακτες ανάγκες(σεισμός-φωτιά)Και μάλιστα σε κτίρια ακατάλληλα όπως όλοι γνωρίζετε. Εδώ αξίζει να σας πω πως κάθε χρόνο μας ζητούν να συμπληρώσουμε έναν Εσωτερικό Κανονισμό Διαχείρισης έκτακτων περιστατικών στο σχολείο και ορίζουμε άτομα από το διδακτικό προσωπικό για φωτιά, φωτιά από ηλεκτρολογικά προβλήματα,σεισμό κ.λ.π. Σημειώστε λοιπόν εδώ πως ποτέ εγώ τουλάχιστον προσωπικά που εργάζομαι 26 χρόνια δεν έχω εκπαιδευτεί ούτε για χρήση πυροσβεστήρα, ούτε για πρώτες βοήθειες ούτε για τίποτε από αυτά που μου ζητούν. Δεν φρόντισε κανείς για μαθήματα τέτοιου είδους σε εκπαιδευτικούς. Επιτήρηση των παιδιών στο διάλειμμα.

Διοικητικό έργο ( παρακολούθηση ηλ.ταχυδρομείου,έγγραφα που μας ζητούν καθημερινά,ενημέρωση του my school, επίλυση ζητημάτων με γονείς,Δήμο,κ.λ.π. εφόσον οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων έχουν κανονικότατο ωράριο εργασίας και δεν προβλέπεται κάποια μείωση ωρών για την άσκηση διοικητικών τους καθηκόντων.

Αναρωτιέστε που στα παραπάνω υπάρχει διάλειμμα έστω δεκάλεπτο για τη νηπιαγωγό; ΠΟΥΘΕΝΑ. Ναι. Δεν υπάρχει κανένα διάλειμμα όπως υπάρχει σε όλους τους εργαζόμενους.

Αναρωτιέστε μήπως πόση ώρα διαθέτει μια νηπιαγωγός στο να πάει στην τουαλέτα; 1-2 φορές από 48’’έως 1’ (χρονομετρημένο)με το μυαλό της στα παιδιά που είναι μόνα έστω και γι αυτό το λίγο.

Σκεφτείτε τώρα όλα τα παραπάνω σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο είτε στην πόλη είτε ακόμη χειρότερα σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό ή κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος 13.00-16.00 όπου ένα μόνο άτομο έχει την ευθύνη όλων.

Αυτό το άτομο λοιπόν έχει απέναντι του τις απαιτήσεις των γονέων, την ευθύνη να είναι συνεπής στη Διοίκηση και μια κοινωνία που πολύ εύκολα τον αποκαλεί τεμπέλη λόγω των διακοπών Χριστούγεννα-Πάσχα –καλοκαίρι και τον κρίνει αυστηρότατα.

Πάμε τώρα στο τελευταίο τραγικό περιστατικό. Τι συμβαίνει αν ο/η εκπαιδευτικός χάσει τις αισθήσεις του συμβεί καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο ή ακόμη χειρότερα ή ακραία, όπως θέλετε πείτε το καταλήξει; Απάντηση δεν έχω και αυτή που μου έρχεται στο μυαλό είναι τραγική να την αναφέρω.

Σε μια εποχή γρήγορης πληροφορίας, προηγμένων προγραμμάτων διδασκαλίας, ευρωπαικών προκλήσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εμείς εργαζόμαστε στις παραπάνω συνθήκες.

Αιτήματα του κλάδου για μειωμένο ωράριο, βοηθούς και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τις νηπιαγωγούς είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον. Οι κυβερνήσεις κωφεύουν. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Πηγή: patrisnews.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ