Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

19.2.13

ΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ 1 - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Στο τέλος της εβδομάδας θα μας επισκεφθεί και φέτος ο Σ.Ε.Π.Π. (Σύλλογος Εθελοντών Πυροσβεστών Πυθαγορείου) και θα εκπαιδεύσει τα παιδιά στην πυρασφάλεια στο σπίτι. Από το 2002 το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου συνεργάζεται με τον Σ.Ε.Π.Π. στην εκπαίδευση παιδιών εντός και εκτός σχολείου (εδώ).
  • Έτσι όλη αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για τη φωτιά: τι είναι, χρησιμότητα, θετικά - αρνητικά. Επίσης θα ασχοληθούμε με τους πυροσβέστες και θα διαχωρίσουμε τον επαγγελματία από τον εθελοντή. (Ευκαιρία να εισάγουμε το θέμα του εθελοντισμού). Με πολύ υπερηφάνεια αναφέρω ότι η Σάμος έχει από τα παλαιότερα εθελοντικά κλιμάκια και διαθέτει τους περισσότερους εθελοντικούς σταθμούς δασοπυρόσβεσης.
  • Το βιβλίο με το οποίο ξεκινώ συνήθως είναι το "Ζω γιατί υπάρχει η φωτιά"
  • Αναφερόμαστε στο τρίγωνο της φωτιάς και κάνουμε το πείραμα με τη φλόγα και το βαζάκι.
 




 
  • Κάνω και μια μικρή αναφορά στον Προμηθέα. Βλέπουμε και το παρακάτω βίντεο.
 
  • Κάθε μέρα θα μιλάμε για διάφορους κανόνες αυτοπροστασίας σε περίπτωση φωτιάς. Εδώ μετέφρασα έναν πίνακα αναφοράς κι ένα φύλλο εργασίας σε περίπτωση που πιάσουν φωτιά τα ρούχα μας. Έβαλα και τα παιδιά να το κάνουν σαν άσκηση πριν την εκπαιδευτική επίσκεψη των εθελοντών.
 

  • Ασχολούμαστε με τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Σας θυμίζω ότι με το 112 παίρνουμε για όποια ανάγκη και να έχουμε και είναι πανευρωπαϊκός αριθμός.



  •  Μελετήσαμε τις στολές και τον εξοπλισμό και φτιάξαμε τους εαυτούς μας ντυμένους πυροσβέστες. Είδαμε εικόνες από τις παλιές στολές και τις σημερινές και παρατηρήσαμε τα σήματα που ξεχωρίζουν τον εθελοντή από τον επαγγελματία.
 
  •  Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο άσκηση πυρόσβεσης των εθελοντών πυροσβεστών της Χώρας Σάμου.
 
  •  Κι ένα φύλλο εργασίας.



  • Υλικό στα ελληνικά βρήκα και εδώ
  • Υλικό στα αγγλικά εδώ

18.2.13

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 4 - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

     Ολοκληρώνοντας την ενασχόληση  με τη στοματική υγιεινή κάναμε κάποιες τελευταίες δραστηριότητες.
    • Ανεβάζω ένα πολύ απλό παιχνιδάκι όπου πήρα κάποια βασικά γράμματα που χρησιμοποιήσαμε στην στοματική υγιεινή και τους ζητάω να βρουν τις λέξεις που αρχίζουν με τον ίδιο ήχο-γράμμα.



    •  Και  ένα  φύλλο εργασίας που αφορά τα φωνήεντα.

    • Το κάθε παιδί κλήθηκε να φέρει την οδοντόβουρτσά του και ό,τι μάθαμε όλες αυτές τις μέρες το εφαρμόσαμε επί τόπου.


    14.2.13

    ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 3 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ -ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    • Έβαλα τη νεραϊδοδοντούλα σε ένα καλάθι και ανάλογα με το καρτελάκι-αριθμό που θα είναι κολλημένο στο δοντάκι που κρατά (με βέλκρο) θα πρέπει τα παιδιά να προσθέσουν δόντια είτε από το ένα είδος είτε από το άλλο, είτε να κάνουν συνδιασμούς για να φτάσουν στο αποτέλεσμα π.χ. 4=3+1 κ.τ.λ.






    •  Κάναμε το κλασικό κολάζ με τις τροφές που κάνουν χαρούμενα και λυπημένα τα δόντια.
    • Φτιάξαμε και σαν κούκλες κουκλοθεάτρου τα χαρούμενα και λυπημένα δοντάκια για να κάνουν τα παιδιά μάθημα και στο σπίτι.
     
    • Γράψαμε στις "τρίχες"  μιας οδοντόβουρτσας τα μυστικά στοματικής υγείας.

    • Και μια ιδέα για κουκλοθέατρο που βρήκα στην Pitsina. Έφτιαξα το στόμα και με 2 καπάκια νερού κολλημένα μεταξύ τους από τη μια κι άλλα τόσα από την άλλη, το έκανα να προεξέχει στον τοίχο. Έτσι παίξαμε το έργο "ο καημός του πονεμένου δοντιού".


     
    • Έφτιαξα κάρτες συνδιασμού αριθμών και αντικειμένων και ένα απλό μέμορι.
     




    • Επίσης έφτιαξα φύλλα εργασίας όπου το πρώτο με το αγόρι μπορείτε να το πλαστικοποιήσετε ή να το βάλετε σε μια διαφάνεια και με τους μαρκαδόρους που σβήνουν να κάνετε αφαιρέσεις σβήνοντας δόντια που μαυρίζουν ή πέφτουν π.χ. 10-5=5.

     





     

    13.2.13

    ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 2 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


     Εκμεταλλέυτηκα τον κροκόδειλο που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ρουτίνα. Συγκεκριμένα πλαστικοποίησα 3 κροκόδειλους φαφούτηδες (διαβάζουμε και το "Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό" του Τριβιζά, ταιριάζει) και ανάλογα τι θα φέρει το ζάρι η κάθε ομάδα θα προσθέτει και δόντια στο στόμα. Μπορεί να γίνει και με αφαίρεση. Για 12 δόντια στον κάθε κροκόδειλο, για 3 κροκόδειλους σας φτάνει ένα φύλλο με δόντια.
     
     


    • Έφτιαξα και ένα φύλλο εργασίας με τον κροκόδειλο που μπορεί να γίνει και ομαδικά και ατομικά.
     
    •   Συνεχίσαμε να μιλάμε για το σωστό βούρτσισμα. Δοκιμάσαμε πάνω στο κρανίο του Ιπποκράτη.
    •  Χρησιμοποίησα τουβλάκια κι έβαλα ανάμεσα πλαστελίνη για να προσομοιάσω τα δόντια και τα βακτήρια που τρυπώνουν ανάμεσα. Δοκίμασαν να τα βγάλουν με οδοντόβουρτσα. Δεν πέτυχε!
    •  Δοκιμάσαμε με κλωστή (οδοντικό νήμα) και τα καταφέραμε!!!
    •  Μια ιδέα που βρήκα στο διαδίκτυο ήταν ο πάτος πλαστικών μπουκαλιών βαμμένος άσπρος. Μοιάζει λίγο με γομφίο. Τους έδωσα να τον βουρτσίσουν.
    •   Για κατασκευή φτιάξαμε μασέλα για τον παππού ή τη γιαγιά (λόγω κρίσης πια δεν έχουν να βάλουν αληθινές!). Φτιάξαμε με πλαστελίνη τα ούλα και για δόντια βάλαμε 20 φασόλια (μετρήσαμε τα νεογιλά).

    • Στην τάξη μας αρέσει πολύ το μπίνγκο, οπότε έφτιαξα κι ένα τέτοιο.






    • Έχω μια αδυναμία στις σειραθετήσεις. Έφτιαξα με διάφορες εικόνες για να μπορείτε να διαλέξετε.





     
    Για τη στοματική υγιεινή  που συνεχίζουμε βρήκα πολλές ιδέες  και εδώ.

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ