Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

1.9.21

Εξώφυλλα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων

Ακολουθώντας (υποχρεωτικά) τις νέες τάσεις της εκπαιδευτικής "μόδας" ανεβάζω τα εξώφυλλα που έφτιαξα για το φάκελο των δεξιοτήτων.

Όταν ξεκίνησα,  "μόδα" ήταν o Neill και το αντιαυταρχικό σχολείο του Summerhill, ύστερα τα ψυχοκινητικά, το πρόγραμμα "Μελίνα" και το θεατρικό παιχνίδι, όλη η θεωρία του Piaget, έπειτα ήρθαν τα project, η έμφαση στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, η αειφορία,  ύστερα η συναισθηματική νοημοσύνη, μετά τα βήματα για τη ζωή, κατόπιν οι πολλαπλές νοημοσύνες, οι ΤΠΕ,  αργότερα τα αντιρατσιστικά και το προσφυγικό, το e-twinning, μετά το stem, ακολούθησε το steam, (μην ξεχνάμε την τηλεκπαίδευση!!!!) και φέτος οι δεξιότητες και η υπερεπιστημονικότητα (Α! Και τα αγγλικά στα μικρά μου που ούτε ελληνικά δεν μιλάνε καθαρά).  

Φυσικά και πρέπει να υπάρχει εξέλιξη στο επιστημονικό μας πεδίο. Διακρίνω όμως μια υπερβολή στην υποχρεωτικότητα των μεγεθών των εργαστηρίων και ένα τσουβάλιασμα όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων και θεωριών, σεβόμενη  πάντα την προσπάθεια  και τις προτάσεις του παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Άλλο η θεωρία βέβαια και άλλο η πράξη, μέσα στην τάξη.

Είναι σαν να έχω στο ντουλάπι μου διάφορα υλικά και να πρέπει να φτιάξω 4 διαφορετικά φαγητά με όλα αυτά. Εγώ θα τα προσφέρω  στα παιδάκια μου όλα αυτά και μακάρι να λειτουργήσει για το καλό τους. Νομίζω πάντως πως 2 καλά φαγητά είναι προτιμότερα από 4 πιεσμένα. Ο κάθε θεματικός κύκλος αποτελεί και άλλο πρόγραμμα (κι όχι ένα πάντα).  Μήπως είναι προτιμότεροι 2 θεματικοί κύκλοι  σε βάθος από 4;   

Αλλά γιατί να στενοχωριόμαστε και να αγχωνόμαστε; Όπως λέει και ο Τριβιζάς στο "Μεγάλο ταξίδι του Τουρτούρι" (στη χώρα των ψωνιστών ανθρώπων): "Μόδα είναι θα περάσει!".

Ακολουθώντας (υποχρεωτικά πάντα) τις νέες επιταγές (της μόδας;) ανεβάζω λοιπόν τα εξώφυλλα ως ελάχιστη βοήθεια σε αυτό που έπεται φέτος σε τμήματα των 25 παιδιών με μία νηπιαγωγό (στον αριθμό των νηπίων ανά τμήμα δεν βλέπω να ακολουθούμε τις τάσεις της μόδας του εξωτερικού π.χ. 15 παιδιά με δύο εκπαιδευτικούς. Όχι, 25 παιδιά και μια νηπιαγωγός ελβετικός σουγιάς. Αυτά είναι! Εκεί είμαστε παλαιομοδίτες, εκεί δεν υπάρχει καμία εξέλιξη και βελτίωση!).

Καλή αρχή και κουράγιο. Θα μας χρειαστεί.


 

 

 

5 σχόλια:

  1. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ,, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΣΟΥ .
    ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΩ .
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ,, ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ--ΔΥΝΑΜΗ--ΕΙΡΗΝΗ !! xristina,,kriti .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος2/9/21

    Πόσο δίκιο έχεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα τη χρειαστούμε τη δύναμη! Εύχομαι κι εγώ τα καλύτερα! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλη χρονια ευχομαι...Ποσα πολλα καινουργια πραγματα εχετε να διδαξετε στα παιδια μας...Το πρωτο τους σχολειο πραγματι...Θα σταθουμε αρωγοι στην προσπαθεια σας κα. Μαρια κ πιστευω οτι θα φανειτε αξια των προσδοκιων μας στη διαπαιδαγωγηση των παιδιων μας...Καλη αρχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ