Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.3.15

Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας : Κι αν όλα έγιναν αλλιώς; Τα 3 μικρά λυκάκια

Τα 3 μικρά λυκάκια - Το γουρούνι

Ανοίγοντας το κουτί του λύκου (υπήρχε η σχετική ανυπομονησία) βρήκαμε τα τρία βιβλία που ανέφερε στην επιστολή. Διαβάσαμε τα "3 Μικρά λυκάκια" και αναπόφευκτα κάναμε τη σύγκριση με τα 3 γουρουνάκια. Πολύ με βοήθησε εδώ το διάγραμμα Venn που βρήκα και μετέφρασα (δωρεάν) από το γνωστό πλέον Tpt.



Κι εμείς  σε μεγάλο κανσόν θα κολλήσουμε πάλι σε διάγραμμα Venn τα παρακάτω:






 Σας ανεβάζω και τα εξώφυλλα που είχα μέσα στις επιστολές.



Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές. Έτσι καταλήξαμε και σε άλλες περιπτώσεις  του πως θα μπορούσε να εξελιχθεί μία ιστορία. Τότε διαβάσαμε και την ιστορία του Ιγκόρ που κυνήγαγε τα γουρουνάκια μουσικούς για... αυτόγραφο!!! (Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια - Πενάρτ). Συμπληρώσαμε το χάρτη πλοκής της ιστορίας (story map) που βρήκα και μετέφρασα στο χέρι, στο education.com.
Κι αρχίσαμε, κι αν το ένα; Κι αν το άλλο;
Τους έδωσα την ευκαιρία να ζωγραφίσουν διάφορες εκδοχές των ιστοριών με τους ήρωες αυτούς στα φύλλα (τα είχα σε χαρτόνι και έγχρωμο Α4).




Μέσα στο κουτί βρήκαμε υλικό για να φτιάξουμε τη γωνιά γουρουνιών (υπάρχει ήδη) και του λύκου. Τα παιδιά τώρα έχουν στη διάθεσή τους υλικό για να παίζουν την ιστορία σε όποια εκδοχή θέλουν (κι ακόμα δεν έχω φανερώσει γαντόκουκλες και μάσκες που είναι κρυμμένες!).
  • To υλικό ασπρόμαυρο εδώ και έγχρωμο εδώ.
  • κάρτες με σχάρες δεκάδας και τα γουρουνάκια (ten frame cards) 
  • φύλλα και εικόνες για να ζωγραφίσουν και να φτιάξουμε τη δική μας μακέτα (εδώ)


Ανεβάζω τις συνδέσεις για το υλικό που βρήκα και χρησιμοποιώ:
Σε ξενόγλωσσες συνδέσεις βρήκα πολύ υλικό επίσης, που είτε μετέφρασα αλλά δεν ανεβάζω γιατί δεν είναι δικό μου, είτε το μετέφρασα στο χέρι. Σας δίνω τις συνδέσεις όμως:
  • pinterest: three little pigs πολλές ιδέες, προτάσεις και υλικό
  • φύλλα αλληλογραφίας, μάσκες και εποπτικό υλικό συγκεντρωμένο στο sparklebox (και στα ελληνικά)
  • τον λύκο που θα φτιάξουμε στο πίντερεστ και τον άλλο εδώ
  • για τον υπολογιστή: kizclub.com/storytime/threepigs/pig3.html
  • σε pdf τα φύλλα εργασίας που μετέφρασα - στα αγγλικά
  • κι άλλη ιδέα και υλικό στα αγγλικά
  • Επίσης πήρα πολλές ιδέες και φύλλα από το making learning fun (δωρεάν, στα αγγλικά)

Όπως καταλαβαίνετε έχουμε ενθουσιαστεί και συνεχίζουμε, όμως αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες για το τι σημαίνει "καλός, κακός" ποιος έχει "πάντα" δίκιο, ποιος θέλει να μας κάνει κακό... Για να δούμε τι θα βγάλει η ετυμηγορία στο τέλος!



26.3.15

Ημέρα παιδικού βιβλίου - εβδομάδα φιλαναγνωσίας: 3 γουρουνάκια εναντίον λύκου

Πλησιάζει η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου (ναι έχουμε και τις ετοιμασίες του Πάσχα!) κι εμείς θα αφιερώσουμε σχεδόν μία εβδομάδα σε ένα συνδυασμό βιβλίων. Φέτος είπα να ξεκινήσω μία "διαμάχη" ανάμεσα στα γουρουνάκια και στο λύκο. (Πέρσι είχαμε αφιερώσει ολόκληρη την εβδομάδα στο λύκο του Πενάρτ). 


Τα 3 μικρά γουρουνάκια - Ο λύκος

Έτσι λοιπόν λάβαμε 2 διαφορετικά κουτιά με 2 επιστολές. Η μία είχε απέξω ένα γουρούνι και η άλλη έναν λύκο (απλό, όχι γλυκός, όχι κακός). Τα γουρούνια στο γράμμα τους ισχυρίζονταν πως συνέχεια ο λύκος τα κυνηγά και πως αυτά έχουν δίκιο (μας έστειλαν και υλικό/παιχνίδια για να μας πείσουν). Από την άλλη λάβαμε μία παραπονεμένη επιστολή από τον λύκο που έλεγε πως τα γουρούνια τον συκοφαντούν και για να το αποδείξει μας στέλνει τρία βιβλία:



Είπαμε λοιπόν να βγάλουμε μια άκρη και να δούμε ποιος έχει δίκιο τελικά. Και μια που ανοίξαμε πρώτα το γράμμα από τα γουρουνάκια, ξεκινήσαμε με τη δική τους εκδοχή των πραγμάτων. Αντί όμως να διαβάσουμε την ιστορία (που την ξέρουν όλοι) παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή το παλιό ταινιάκι του Disney που το βρήκα εδώ:http://www.lifo.gr/team/sansimera/38590

(1933)
Μου ήρθε από το pinterest η ιδέα μιας μακέτας που ζωντανεύει με τη βοήθεια των παιδιών. Έτσι ξαναπαίξαμε με τα παιδιά το παραμύθι. Δυστυχώς δεν είχαμε μετά ρεύμα για να κάνω τη φοβερή ιδέα όπου τον κακό λύκο κάνει το σεσουάρ!!! Η δραστηριότητα αυτή (όπως και τα κινούμενα σχέδια) τους άρεσε πάρα πολύ και τους τα άφησα στη γωνιά για να παίζουν!



















(ειδικά το φύσημα - ξεφύσημα ήταν το αγαπημένο μας σημείο!)




Όλοι μαζί συμπληρώσαμε γραφήματα και φύλλα εργασίας που μετέφρασα αλλά δεν ανεβάζω γιατί δεν είναι δικό μου. Τα βρήκα σε pdf  στα αγγλικά.



Το φύλλο που μετέφρασα το βρήκα στα αγγλικά δωρεάν στο:





Φτιάξαμε και γουρουνάκια που πήραμε σπίτι.


Μέσα στο κουτί που μας έστειλαν τα γουρουνάκια υπήρχε υλικό για να στήσουμε τη γωνιά τους.




  • Κάρτες σειραθέτησης της ιστορίας από την Ειρήνη Ματθαιάκη (εδώ)




  • https://jorgeavelasco3rd.wordpress.com/2013/11/04/three-little-pigs-simple-story-board/



  • Ανυπομονούμε να ανοίξουμε το δέμα με τα βιβλία και το υλικό που μας έστειλε και ο λύκος! Για να δούμε τελικά τι συμβαίνει ανάμεσα στα 3 γουρουνάκια και το λύκο. Μήπως είναι όλα μια μεγάλη παρεξήγηση; Μήπως όντως ήθελε να τα φάει ο λύκος; Μήπως ήθελε να τα γνωρίσει; Μήπως τα γουρούνια φέρθηκαν απαίσια; Αγωνία! Αγωνία! Αγωνία!!! ... Τέλεια!


    25.3.15

    Εργαστήρι μαθηματικών

    Την προηγούμενη εβδομάδα είχα τη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη τύχη να παρακολουθήσω, μαζί με συναδέλφους, ένα βιωματικό σεμινάριο μαθηματικών από τη σχολική σύμβουλο των δασκάλων εδώ, την κυρία Γεωργία Κρεμμυδιώτη. Έμαθα πολλά πράγματα. 
    Ένα από αυτά το παίξαμε άμεσα μέσα στην τάξη. Με τις σέσουλες που είχαμε από παλαιότερη γωνιά κάναμε συγκρίσεις μεγεθών. Ποια από τις δύο χωράει τα περισσότερα. Κι επειδή όπως έμαθα τα μαθηματικά είναι ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ, αυτό κάναμε κι εμείς. Για να αποδείξουμε πως το μεγαλύτερο χωρά περισσότερα, γεμίσαμε ένα ποτηράκι με το ένα και ένα με το άλλο (αν είχα διάφανα θα ήταν καλύτερα).




    Τα συγκρίναμε, είδαμε ότι το ένα ποτήρι έχει περισσότερα. Επίσης αδειάσαμε τη μικρή σέσουλα στη μεγάλη.



     Δοκιμάσαμε και το αντίθετο.



    * Τα χαντράκια τα είχα βρει παλαιότερα στο ΙΚΕΑ και είναι αυτά που χρησιμοποιούμε για να τα σιδερώσουμε και να φτιάξουμε στολίδια σε διάφορα σχέδια.

    Ένα άλλο απλό μαθηματικό παιχνίδι έχει να κάνει με τον μαθηματικό όρο "subitizing" για τον οποίο δεν κατάφερα ακόμα να βρω μια καλή ελληνική μετάφραση και ορισμό. Βασικά το παιδί καλείται να αναγνωρίζει με διάφορες εικόνες τον αριθμό, όπως και να είναι στημένα τα αντικείμενα (κυρίως βούλες, tally marks/γραμμές, βούλες σε δεκαδική σχάρα/ten frames κ.λ.π.). Για να παίξετε το παρακάτω παιχνίδι λοιπόν, μπορείτε να βρείτε τις κάρτες από τους επόμενους συνδέσμους. Εγώ χρησιμοποιώ κυρίως από τον πρώτο που μου άρεσε περισσότερο.

    Τα παιδιά μπορούν να παίζουν σε ζευγάρια. Μοιράζουν τις κάρτες στα δύο κι ανοίγουν ένα - ένα χαρτί. Αυτός που έχει το μεγαλύτερο κερδίζει την κάρτα του αλλουνού (λίγο σαν την ξερή!)


    Μόλις εφαρμόσω κι άλλες δραστηριότητες μέσα στην τάξη θα σας τις ανεβάσω! Αφήστε που μας έταξε και εργαστήρι γεωμετρίας! Τέλεια!







    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ