Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

23.10.12

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ "ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ" - ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΗΣ


Σήμερα με μεγάλη συγκίνηση τους διηγήθηκα τη σύντομη περιπέτεια που είχε ο Ιάκωβος Καμπανέλης στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Συγκεκριμένα το 1943 συνελήφθη από τους Γερμανούς, οδηγήθηκε και κρατήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μάουτχαουζεν μέχρι το 1945, οπότε και απελευθερώθηκε από τις συμμαχικές δυνάμεις. 
Διάβασα και εξήγησα στα παιδιά τους στίχους του τραγουδιού και τους συζητήσαμε. Έπειτα τους ακούσαμε μελοποιημένους από το Μίκη Θεοδωράκη με τη φωνή της Μαρίας Φαραντούρη.


Στίχοι:  

Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου
με το καθημερνό της φόρεμα
κι ένα χτενάκι στα μαλλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Κοπέλες του Άουσβιτς,
του Νταχάου κοπέλες,
μην είδατε την αγάπη μου;

Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι,
δεν είχε πιά το φόρεμά της
ούτε χτενάκι στα μαλλιά.

Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου,
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ’ αδελφού της τα φιλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Κοπέλες του Μαουτχάουζεν,
κοπέλες του Μπέλσεν,
μην είδατε την αγάπη μου;

Την είδαμε στην παγερή πλατεία
μ’ ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι,
με κίτρινο άστρο στην καρδιά.

Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου,
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ’ αδελφού της τα φιλιά.
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Ζήτησα από τα παιδιά να μου εικονοποιήσουν το τραγούδι που άκουσαν. Οι ζωγραφιές τους ήταν τόσο συγκινητικές όσο και το τραγούδι που τα άγγιξε.
Το αγόρι που ψάχνει την αγαπημένη του που βρισκεται πίσω από το συρματόπλεγμα.
Η κοπέλα με το ξυρισμένο κεφάλι και το στρατόπεδο συγκεντρώσεως.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ