Όταν θέλω να ξεκινήσουμε να ασχολούμαστε με τα σχήματα, μου αρέσει να κάνουμε την εισαγωγή με ένα παιχνίδι, μια "αποστολή" που πρέπει να καταφέρουν όλοι οι πρίγκιπες και οι πριγκίπισσες - ιππότες του βασιλείου του νηπιαγωγείου.
Τους βάζω λοιπόν μια αποστολή: πρέπει να καταφέρουν να ξυπνήσουν την ωραία κοιμωμένη. Πώς; Πρέπει να περάσουν με επιτυχία όλοι μαζί σαν σύνολο τις "σκληρές" δοκιμασίες, να θυμούνται τη μαγική λέξη, να δώσουν φιλάκι στην κοιμωμένη και να καταγράψουν σε χάρτη την αποστολή τους. Όμως πρέπει όλοι να τα καταφέρουν αλλιώς δε θα λυθούν τα μάγια!
Να η εικόνα της αποστολής:
- Πρέπει ο/η κάθε ιππότης να διασχίσει το γεφύρι της ΕΥΘΕΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ.
- Ύστερα να περπατήσει πάνω στο πηγάδι του ΚΥΚΛΟΥ δίχως να πέσει μέσα, γιατί θα ξυπνήσει ο δράκος.
- Κατόπιν πρέπει να διασχίσει προσεχτικά την αιωρούμενη γέφυρα της ΚΑΜΠΥΛΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ, να σκαρφαλώσει στο ψηλό βουνό του ΤΡΙΓΩΝΟΥ και να αγγίξει την κορφή του.
- Μετά ακολουθώντας την οδό της ΕΥΘΕΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ, καλείται να περπατήσει γύρω από το κάστρο της ωραίας κοιμωμένης και να ψιθυρίσει τη μαγική λέξη που πήρε μαζί του στο ταξίδι: ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ.
- Της δίνει κι ένα φιλάκι στο μάγουλο, μην ξεχνιόμαστε!
- Αφού όλοι περάσουν το πρώτο μέρος, καλούνται να φτιάξουν το μυστικό χάρτη της διαδρομής για το κάστρο της κοιμωμένης.
- Όσο έφτιαχναν τους χάρτες, ξύπνησε και η πριγκίπισσα Μελπομένη!!! (η συγκεκριμένη κούκλα έχει δύο πρόσωπα και την εμφανίζω μόνο όταν κάνω τα σχήματα, οπότε δεν ξέρουν το "μυστικό" της και ξετρελαίνονται με αυτό το μαγικό!)
- Ανοίξαμε το μικρό κουτί που κρατούσε στην αγκαλιά της (για την ακρίβεια τα κουτιά το ένα μέσα στο άλλο) μέχρι που βρήκαμε το στρείδι με το μαργαριτάρι και της το προσφέραμε.
- Για ανταμοιβή που τη σώσαμε μας έδωσε ένα μικρό σεντούκι θησαυρού. "Φοβόμουν" να το ανοίξω μην "πεταχτεί" τίποτε από μέσα και γι' αυτό ζήτησα από έναν γενναίο να το ανοίξει! Κι ο τυχερός τι πέτυχε;
- Ο γενναίος (δεν φαίνεται καλά στην φωτογραφία) κέρδισε ένα δαχτυλίδι για να παντρευτεί τη Μελπομένη!
- Όμως το σεντούκι έκρυβε κι άλλο κουτί! Και κουτί στο κουτί φτιάξαμε έναν πύργο (σειραθετήσεις). Στο τελευταίο μικροσκοπικό κουτάκι κρύβονταν μαργαριτάρια (πέρλες του εμπορίου) για όλους τους γενναίους της αποστολής! Κι έζησαν αυτοί καλά και η Μελπομένη με τον Α. καλύτερα!
- Είναι πολύ βασικό να ξεχωρίσουν τα παιδιά τα στέρεα (αυτά που μπορώ να κρατήσω) από τα επίπεδα σχήματα (το αποτύπωμα των στέρεων). Έτσι μετά το διάλειμμα ψάξαμε μέσα στην τάξη αλλά και στην καθημερινότητά μας για στέρεα σχήματα. Τα πιάσαμε, είδαμε αν μετακινούνται, μετρήσαμε γωνίες κ.λ.π.
- Κάναμε το πείραμα και διαπιστώσαμε τι αποτύπωμα επίπεδο αφήνουν κάποια στέρεα σχήματα.
- Ζήτησα από τα παιδιά να συνεχίσουν την έρευνα για στέρεα σχήματα και στο σπίτι, και να φέρουν την επομένη τα αποτελέσματα.
ωωωωωωωωωωωω!!!!!!!!!!!!!!!!! καταπληκτικα!!!!!!! μεσα απο δρακους και εμποδια οι πριγκηπες και οι πριγκηπισσες σου έμαθαν τοσο πολλά!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήιστοριες με δράκους -κάστρα-βασιλιάδες- ιππότες.......και"παραμυθένια" σχήματα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήξετρελάθηκε η τρελοζουζούνα.....χαχαχαχχαχα!!!!
φιλάκια !!!
Αχ πολύ μου άρεσε αυτό το παιχνίδι! Μπράβο βρε Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλη μία καταπληκτική προσέγγιση, Μαρία. Μπράβο σε όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς να ζήσουν τα παιδιά... μετά από τόσο αγώνα ο γαμπρός αξίζει πολλά μπράβο... Πιο πολλά ΜΠΡΑΒΟ αξίζεις εσύ φιλενάδα για την καταπληκτική βιωματική προσέγγιση των σχημάτων... Μαθαίνουν παίζοντας τα πουλάκια μου... Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το ξεκίνημα τους "έριξες" στα βαθιά!!! Έξυπνος τρόπος προσέγγισης όχι μόνο για σχήματα αλλά και ιδέα για να φτιάχνουν χάρτες. Μπράβο!!! Μαρία
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο καταευχαριστηθήκαμε ομολογουμένως! Αποκαταστήσαμε και τη Μελπομένη! Τέλεια! Ευχαριστώ κορίτσια! Καλό ΣΒΚ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΑΡΙΑ !!!!!! ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΠΑΡΑΜΥΘΙ !!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυναδέλφισσα σε συγχαίρω για την προσέγγιση, αλλά και για την παρουσίαση! Είμαι στο τέλος της καριέρας μου και με λύπη θα εγκαταλείψω, γιατί το πνεύμα πρόθυμον, αλλ'......,Χαίρομαι πάντα όμως όταν συναντώ δημιουργικές προσεγγίσεις. Με τρομάζει η ομοιομορφία που μπαίνει στα νηπιαγωγεία με την κακή χρήση του διαδικτύου.Στην πράξη, ξεχνάμε πως η κάθε μια από μας απευθύνεται σε μια διαφορετική ομάδα, διαφορετικής δυναμικής που πηγάζει από τον ίδιο τον τόπο κυρίως και τον μικροπολιτισμό του!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔειλά έχουμε κάνει και μεις ένα blog και θα προσπαθήσουμε να μην μαϊμουδίσουμε.θα χαρώ να έχουμε επαφή. Με εκτίμηση Εύη.
ΝΑ' ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΕΥΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ! ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΕΥΩ. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΘΑ ΨΑΞΩ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!
Διαγραφή