Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

4.11.16

Συναισθήματα / Ενδοσχολική Βία

Φέτος  αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τα συναισθήματα με την ενδοσχολική βία. Συνήθως το τελευταίο το κάναμε την πρώτη βδομάδα του Μάρτη λόγω της παγκόσμιας ημέρας antibullying. Όμως θεωρώ πως πολύ ορθώς δεν περιμέναμε μέχρι τότε να ασχοληθούμε με το θέμα γιατί είναι πολύ αργά. Προσωπικά χρησιμοποιώ μέσα στην τάξη μου το πρόγραμμα του Κέλσο και έχω δει πως δουλεύει πάρα πολύ (συνολικό υλικό εδώ). Έτσι λοιπόν ήδη αυτή τη βδομάδα, αφού δουλέψαμε τα συναισθήματα, μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και στήσαμε τη γωνιά του Κέλσο και τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι".


Στη γωνιά αυτή κάναμε και κάποιες προσθέσεις. Επειδή δε μας αρέσει να καταπιέζουμε επ' ουδενί τα συναισθήματα του άλλου, βρήκα μια ωραία ιδέα στο pinterest, το tattle phone (το τηλέφωνο του καταδίδω, διαφοροποίηση του καταδίδω/αναφέρω εδώ). ΄Ετσι λοιπόν έχουμε μία συσκευή τηλεφώνου, που αν σκάμε και θέλουμε έτσι βρε αδερφέ, να καταδώσουμε και μια φορά, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.




Κάθε μέρα από εδώ και μπρος θα ορίζεται ένας βοηθός μου από μία λίστα με αριθμημένα τα ονόματα των νηπίων και κολλημένα στον τοίχο. Ο βοηθός θα είναι υπεύθυνος στο να διευκολύνει ή να υπενθυμίζει στα παιδιά (σε περίπτωση καταδίδω άρα μικρό ή μεσαίο πρόβλημα, όχι αναφέρω) με ποιους τρόπους μπορούν να εκφράσουν και να εκτονώσουν τα συναισθήματά τους (έχουμε ήδη στημένη και τη γωνιά της χαλάρωσης) αλλά και να διαχειριστούν μία κατάσταση. Πιστεύω πως θα λειτουργήσει καλά φέτος αυτό το σύστημα.


Ο βοηθός έχει το διακριτικό του σήμα και έχει τα δικά του "εργαλεία"/καρτελίτσες υπενθύμισης ώστε να μπορεί να βοηθήσει, καθώς και το σημείο του μέσα στην τάξη. Την ιδέα με το βοηθό και τις καρτέλες, τη βρήκα εδώ και την προσάρμοσα στα μέτρα της τάξης μου.


Στην ετικέτα ΓΑΪΤΗΣ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένα φύλλα/προτάσεις προσέγγισης των συναισθημάτων και της ενδοσχολικής βίας μέσα από τους πίνακές του.


7 σχόλια:

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ