Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.10.13

ΨΩΜΙ - "ΕΛΑ ΠΙΤΑ ΝΑ ΣΕ ΦΑΩ"

Με αφορμή το ψωμί, συνεχίσαμε με το βιβλίο του Pennart: "Έλα πίτα να σε φάω", το οποίο θεωρώ ότι έχει εμπνευστεί από το παραδοσιακό τηγανόψωμο.
Έφτιαξα κάποιες δραστηριότητες, φύλλα εργασίας και ένα επιτραπέζιο. Κάποιες ιδέες και εικόνες βρήκα εδώ και εδώ (στα γαλλικά).
Έφτιαξα κάρτες για χρονική σειραθέτηση της ιστορίας.





Φύλλα εργασίας.



Από τους παραπάνω συνδέσμους βρήκα τις εικόνες των ηρώων και τις μετέφρασα. Ο πρώτος πίνακας λειτουργεί ως αναφορά για τα ονόματα. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να ενώσουν το σωστό ήρωα με το όνομά του.

 






Ο συγκεκριμένος πίνακας αν εκτυπωθεί διπλός λειτουργεί ως παιχνίδι μνήμης (μέμορι).



Κι ένα επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας που σκέφτηκα. Ευκολάκι μια που ασχολούμαστε συνήθως νωρίς με το ψωμί και τη διατροφή.



Οι αριθμημένες πίτες μπορούν να κοπούν και να πλαστικοποιηθούν ώστε να τις χρησιμοποιήσετε ως πιόνια.

 


Ας μάθουμε και μερικές παροιμίες με θέμα την πίτα!












10.10.13

ΨΩΜΙ - "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ"

Απογευματινή βάρδια. Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με την υγιεινή διατροφή.
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το ψωμί   διαβάσαμε το  βιβλίο: "Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου" .
 

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι κάναμε κάποιες δραστηριότητες:
  • Έφτιαξα κάρτες του βιβλίου και τις βάλαμε σε χρονική ακολουθία. 
 



 
  • Φτιάξαμε  με ξυλάκια για σουβλάκι κούκλες τους ήρωες και έπαιξαν την ιστορία.
  • Βάλαμε λόγια και σχόλια στους ήρωες.

  • Δραματοποιήσαμε το παραμύθι με μάσκες από εδώ.


     

9.10.13

ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ

Με αφορμή την υγιεινή διατροφή που κάνουμε, παίξαμε δύο παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας, που είναι ιδέες από το βιβλίο της Γιαννικοπούλου (πηγή και παλαιότερες δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας εδώ και εδώ).
Το πρώτο είναι η πίτσα με τις εικόνες. Χώρισα τα παιδιά σε 2 ομάδες: του Π και του  Κ. Έπρεπε να ξεμπερδέψουν τα κομμάτια και να φτιάξουν την ανάλογη πίτσα με εικόνες/λέξεις που αρχίζουν από Π και Κ. Κέρδισε η ομάδα που έφτιαξε πρώτη σωστά την πίτσα της.


 

 Στο δεύτερο παιχνίδι πρέπει να βάλουν την γάτα να φάει το ψάρι που δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα: τα μπλε ψάρια έχουν εικόνες που αρχίζουν από Χ και μία που αρχίζει από Α, κ.τ.λ. Βοηθάει, η κάθε ομάδα λέξεων/ψαριών, να είναι και από άλλο χρώμα.






 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ