Ένα αγαπημένο βιβλίο για τη διαφορετικότητα είναι το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ (Πατάκης). Η μόνη ένσταση σχετικά με αυτό το παραμύθι είναι η γκετοποίηση των ηρώων στο τέλος, όπου μένουν όλοι οι διαφορετικοί μαζί και δεν εντάσσονται στην ομάδα. (Το έχω δουλέψει εδώ και καιρό αλλά δεν είχα ασχοληθεί για να τα ανεβάσω).
Έφτιαξα κάποια φύλλα εργασίας και υλικό για να μπορέσω να το δουλέψω λίγο αναλυτικότερα και να δώσω έμφαση κυρίως στο συναισθηματικό κομμάτι.
Μία σημείωση: εγώ πρώτα έδωσα εικόνες στα παιδιά χωρίς να τους διαβάσω το παραμύθι, τις συζητήσαμε, φτιάξαμε τη δική μας ιστορία κι έπειτα ακούσαμε τι έγραψε η συγγραφέας.
Κάρτες μέμορι που μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν και για αρχικά ερεθίσματα πριν την ανάγνωση (το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες κάρτες).
Κάρτες (ερεθίσματα) χρονικής σειραθέτησης του παραμυθιού. Έχω φτιάξει και λεζάντες, όπου αφού διαβάσουμε το παραμύθι, προσπαθούμε να ταιριάξουμε τις προτάσεις με τις εικόνες.
Έφτιαξα κάρτες με συναισθήματα (τα βασικά) όπου από κάτω τα παιδιά μπορούν: α) είτε να κατηγοριοποιήσουν τις παραπάνω εικόνες ανάλογα με το συναίσθημα που τους προκαλεί, β) είτε να τοποθετήσουν το συναίσθημα που νομίζουν ότι νιώθει ο ήρωας στη συγκεκριμένη εικόνα από τις παραπάνω.
Κι ένα απλό κολάζ: τι θα μπορούσε να χωρέσει στην πολυθρόνα;