Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

16.9.13

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ - ΤΟ ΦΥΛΟ ΜΟΥ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Πρώτη εβδομάδα πρωί και είπα να ξεκινήσουμε με το αγαπημένο θέμα τον παιδιών: τον εαυτό τους. Σκέφτηκα να κάνουμε  μικρά παιχνίδια μαθηματικών με βάση το φύλο.
  • Για αρχή το κάθε παιδί καλείται να απαντήσει αν  είναι αγόρι ή κορίτσι. Ανάλογα με την απάντηση παίρνει ένα πλαστικοποιημένο κορίτσι/αγόρι (χρησιμοποίησα παιδάκια από εδώ) και το κολλάει στη σωστή στήλη του κανσόν. 

  • Έπειτα καλείται να τραβήξει μια γραμμή στο  φύλλο που είναι αναρτημένο (εγώ το εκτύπωσα σε κίτρινο και το πλαστικοποίησα για να το χρησιμοποιώ με το μαρακδόρο που σβήνει και να το έχω μόνιμα).


  • Στο τέλος μετράμε τα αγόρια και τα κορίτσια στο κανσόν και γράφουμε τον αριθμό. Τσεκάρουμε και στη στήλη με τις γραμμές, γράφουμε κι εκεί το αριθμό του κάθε φύλου. Με αφορμή αυτή τη δραστηριότητα μπορώ να εισαγάγω πιο εύκολα την καθημερινή ρουτίνα μαθηματικών όπου προσθέτουμε αγόρια και κορίτσια ( για περισσότερα δες εδώ).
  • Το κάθε παιδί παίρνει το ατομικό φύλλο εργασίας, ζωγραφίζει το φύλλο του και συμπληρώνει τους αριθμούς στα κουτάκια.


  • Δεύτερο παιχνίδι με τους αγαπημένους Πατάτες των παιδιών (και του γιου μου εξ ου και η μεγάλη ποικιλία κομματιών). Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες: αγόρια με τον κύριο πατάτα, κορίτσια με την κυρία πατάτα. Η κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι κι ανάλογα με τον αριθμό προσθέτουν τόσα μέρη σώματος κι αξεσουάρ. Στόχος είναι να συμμετέχουν όλοι, να ονοματίσουν μέρη σώματος, να μετρήσουν ζάρι και κομμάτια, να κάνουν αστείους συνδυασμούς και να το διασκεδάσουν! Εμείς ήδη το κάναμε!

 

  • Ένα άλλο παιχνίδι σχετικό με τον εαυτό που θα κάνω την επομένη είναι ο μυστικός καθρέπτης. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που μας είχαν μάθει χρόνια πριν οι ειδικοί του "Φάρου". Έχω ένα κουτί καρδιά και μέσα έχω κρύψει έναν καθρέπτη. Λέω στα παιδιά πως εκεί μέσα είναι κρυμμένο ένα μοναδικό, σπάνιο και ξεχωριστό ανθρωπάκι. Κάθε παιδί καλείται να δει το μοναδικό ανθρωπάκι, χωρίς να πει στους άλλους τι είδε. Αφού περάσουν όλα τα παιδιά, χωρίς να μιλάμε καθόλου τους ζητώ να ζωγραφίσουν αυτό το μοναδικό και υπέροχο ανθρωπάκι που είδαν (κοινώς τον εαυτό τους). Το κάνω κάθε χρόνο και τους αρέσει πολύ, ειδικά αν το παρουσιάσουμε με ένα λίγο μαγικό και θεατρικό τρόπο.

13.9.13

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ - ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Πάντα μέσα στην τάξη έχουμε κάρτες αναφοράς με τους αριθμούς. Φέτος επέλεξα να φτιάξω ένα απλό αριθμητάρι, του οποίου όμως τις κάρτες θα έχω από την αρχή της σχολικής χρονιάς αναρτημένες, με "κρυφό" στόχο να εξοικειωθούν οπτικά και λεκτικά με κάποια αντικείμενα-εκθέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε μέσα στη χρονιά.
















Αριθμητάρι καλών τεχνών εδώ.















12.9.13

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Φέτος το νηπιαγωγείο μας είναι ολοήμερο με μία βάρδια και διπλή αποχώρηση. Απόγευμα λοιπόν πρώτη μέρα κι είπα να τελειώσουμε τη μέρα μας συζητώντας για τις πρώτες εντυπώσεις και τα συναισθήματα. Είχα δει μια όμορφη ιδέα από το πρόγραμμα της Αριάδνης για τα παιδιά  και είπα να φτιάξουμε μια ομαδική κατασκευή με μια κόκκινη καρδιά στη μέση και γύρω κολλημένα τα χέρια της φιλίας των παιδιών του ολοημέρου για τα παιδιά του κλασικού το πρωί. 
Ανεβάζω τα φύλλα που χρησιμοποίησα.





Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Όσον αφορά τον καιρό, θα συμπληρώσω το προηγούμενο ημερολόγιο με τον Απόλλωνα (θεός του φωτός) που θα μας δείχνει τι καιρό κάνει σήμερα. Το σκρατς θα το κολλήσω εκεί που κρατάει τον ήλιο, οπότε εκεί θα κολλάνε τα παιδιά το καρτελάκι.


 
  





10.9.13

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΩΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

Αρχή της χρονιάς!!!!! Έφτιαξα απλούς σελιδοδείκτες με γλωσσοπίεστρα για την αγάπη των βιβλίων, με ένα αστραφτερό αστέρι, γιατί τέτοια είναι και τα παιδιά μας και μια ευχή, ένα μικρό κατευόδιο, για καλή αρχή!




Καλή αρχή  σε όλους μας!  :)


 

6.9.13

ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ: επίσκεψη στην Ακρόπολη

Φέτος ο στόχος μας είναι να κάνουμε πρόγραμμα μουσειακής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Συνεπώς σε αυτά τα πλαίσια έφτιαξα ένα παρουσιολόγιο όπου το κάθε παιδί θα είναι αρχαίος έλληνας ή ελληνίδα που επισκέπτεται την Ακρόπολη και η βάση που θα χρησιμοποιήσω είναι τα Προπύλαια εκτυπωμενα σε αφίσα 4 x Α4 και πλαστικοποιημένα. (Πρώτα θα ξεκινήσουμε με το απλό σπιτάκι παρουσιολόγιο και αργότερα θα το εισαγάγω αυτό, όταν θα μιλήσουμε για την Ακρόπολη). Στα ανθρωπάκια θα κολλήσω το κεφαλάκι από τις φωτογραφίες των παιδιών και με μαρκαδόρο που σβήνει θα γράψω με κεφαλαία τα ονόματά τους. Αργότερα θα ξεκολλήσω τις φωτογραφίες, θα σβήσω τα κεφαλαία ονόματα και θα τα βάλω όλα μικρά και χωρίς φωτογραφίες ώστε να μπορούν να ξεχωρίσουν μόνο τη λέξη.





Όσο γι΄αυτούς που λείπουν και συνήθως μένουν σπίτι, θα χρησιμοποιήσω την εικόνα της αναπαράστασης του εσωτερικού ενός σπιτιού στην αρχαία Ελλάδα, κι εκεί με σκρατς θα κολλάμε τους απόντες πάνω στα έπιπλα.






5.9.13

ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ - ΗΡΑΙΟ ΣΑΜΟΥ

Η έμπνευση για τις μέρες της εβδομάδας φέτος, μου ήρθε από τη διοργάνωση των εκδηλώσεων "Ηραία - Πυθαγόρεια" στη Σάμο (αξίζει να μπείτε στο σύνδεσμο, όπου αναβιώνουν τα αρχαία Ηραία με λαμπαδηδρομία και αγώνες γυναικών (ιερειών της Ήρας).
Αφού λοιπόν θα κάνουμε μουσειακή αγωγή φέτος, τι πιο κοντινό και γνώριμο στα παιδιά από αυτό. Είμαι σίγουρη ότι τα περισσότερα παιδάκια μου το παρακολούθησαν. Οπότε έφτιαξα δύο προτάσεις, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κι εσείς.
Στην πρώτη χρειάζεται απλώς να βρείτε μια κατάλληλη φωτογραφία από την περιοχή σας. 

 





Στη δεύτερη πρόταση κόβετε ξεχωριστά τις ιέρειες και ανάλογα τι μέρα είναι της βάζετε τον κότινο. Με αυτήν θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε. (Τον πλαστικοποιείτε και ανοίγετε τρύπα στο κενό οπότε περνάει το κεφάλι από μέσα).




.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ