Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.10.13

ΨΩΜΙ - "ΕΛΑ ΠΙΤΑ ΝΑ ΣΕ ΦΑΩ"

Με αφορμή το ψωμί, συνεχίσαμε με το βιβλίο του Pennart: "Έλα πίτα να σε φάω", το οποίο θεωρώ ότι έχει εμπνευστεί από το παραδοσιακό τηγανόψωμο.
Έφτιαξα κάποιες δραστηριότητες, φύλλα εργασίας και ένα επιτραπέζιο. Κάποιες ιδέες και εικόνες βρήκα εδώ και εδώ (στα γαλλικά).
Έφτιαξα κάρτες για χρονική σειραθέτηση της ιστορίας.





Φύλλα εργασίας.



Από τους παραπάνω συνδέσμους βρήκα τις εικόνες των ηρώων και τις μετέφρασα. Ο πρώτος πίνακας λειτουργεί ως αναφορά για τα ονόματα. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να ενώσουν το σωστό ήρωα με το όνομά του.

 






Ο συγκεκριμένος πίνακας αν εκτυπωθεί διπλός λειτουργεί ως παιχνίδι μνήμης (μέμορι).



Κι ένα επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας που σκέφτηκα. Ευκολάκι μια που ασχολούμαστε συνήθως νωρίς με το ψωμί και τη διατροφή.



Οι αριθμημένες πίτες μπορούν να κοπούν και να πλαστικοποιηθούν ώστε να τις χρησιμοποιήσετε ως πιόνια.

 


Ας μάθουμε και μερικές παροιμίες με θέμα την πίτα!












10.10.13

ΨΩΜΙ - "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ"

Απογευματινή βάρδια. Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με την υγιεινή διατροφή.
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το ψωμί   διαβάσαμε το  βιβλίο: "Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου" .
 

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι κάναμε κάποιες δραστηριότητες:
  • Έφτιαξα κάρτες του βιβλίου και τις βάλαμε σε χρονική ακολουθία. 
 



 
  • Φτιάξαμε  με ξυλάκια για σουβλάκι κούκλες τους ήρωες και έπαιξαν την ιστορία.
  • Βάλαμε λόγια και σχόλια στους ήρωες.

  • Δραματοποιήσαμε το παραμύθι με μάσκες από εδώ.


     

9.10.13

ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ

Με αφορμή την υγιεινή διατροφή που κάνουμε, παίξαμε δύο παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας, που είναι ιδέες από το βιβλίο της Γιαννικοπούλου (πηγή και παλαιότερες δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας εδώ και εδώ).
Το πρώτο είναι η πίτσα με τις εικόνες. Χώρισα τα παιδιά σε 2 ομάδες: του Π και του  Κ. Έπρεπε να ξεμπερδέψουν τα κομμάτια και να φτιάξουν την ανάλογη πίτσα με εικόνες/λέξεις που αρχίζουν από Π και Κ. Κέρδισε η ομάδα που έφτιαξε πρώτη σωστά την πίτσα της.


 

 Στο δεύτερο παιχνίδι πρέπει να βάλουν την γάτα να φάει το ψάρι που δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα: τα μπλε ψάρια έχουν εικόνες που αρχίζουν από Χ και μία που αρχίζει από Α, κ.τ.λ. Βοηθάει, η κάθε ομάδα λέξεων/ψαριών, να είναι και από άλλο χρώμα.






 

4.10.13

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έχουμε την χαρά και την τύχη να φιλοξενούμε στην τάξη (στην αρχή της σχολικής χρονιάς που ασχολούμαστε με το σώμα μας και την υγεία του) την εθελόντρια νοσοκόμα  του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, κυρία Φραγκισκα Φ. Την ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά της.

Η κυρία Φραγκίσκα εκπαίδευσε τα παιδιά πως να καλούν σωστά το 166 και να δίνουν τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης το κάθε παιδί ξεχωριστά εκπαιδεύτηκε στο να προσφέρει πρώτες βοήθειες στον εαυτό του ή σε ένα διπλανό του σε περιπτώσεις: μικροτραυμάτων, ρινορραγίας, εγκαύματος και πνιγμού. Τα παιδιά συνεργάστηκαν βιωματικά με την εθελόντρια αλλά και σε ζευγαράκια. 

Στο τέλος ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους και πήραν σε καρτούλα για το σπίτι μια συμβουλή για το έγκαυμα.



Εκπαίδευση στο πως να καλούν το 166 και τι πληροφορίες πρέπει να δώσουν, αν χρειαστεί.

Αναγκαιότητα φαρμακείου και στο σπίτι και στο αυτοκίνητο

Εκπαίδευση στη ρινορραγία

Εκπαίδευση στο έγκαυμα

Εκπαίδευση σε περίπτωση πνιγμού




Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη και τη συνεργασία! 


 

3.10.13

ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΣΕ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ (φύλλα εργασίας)

Τις έγχρωμες οδοντόβουρτσες τις χρησιμοποιώ ως πίνακα αναφοράς για τη γνωστή κατασκευή με την οδοντόβουρτσα.



Στο πρώτο φύλλο έβαλα διπλές οδοντόβουρτσες (οικονομία). Μπορούν να κολληθούν σε χαρτόνι (εγώ έτσι έκανα) και να κοπούν ή να μείνουν ως φύλλο εργασίας: στα νήπια ζητώ να αντιγράψουν τη λέξη και να ζωγραφίσουν το αντικείμενο ενώ στα προνήπια απλώς να ζωγραφίσουν το αντικείμενο που αναφέρει η λέξη.




 Το δεύτερο φύλλο εργασίας μπορεί να λειτουργήσει ως πίνακας αναφοράς και ευαισθητοποίησης στο σπίτι.

 




2.10.13

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ

Ανεβάζω ένα μικρό βιβλιαράκι που έφτιαξα με ερωτήσεις για τη στοματική υγιεινή. Το σχήμα του είναι εύκολο και θα μπορούσαν να το κόψουν και τα παιδιά. Θα το χρησιμοποιήσω στο τέλος της εβδομάδας ως τεστάκι.
Παλαιότερο υλικό σχετικό με τα δόντια και τη στοματική υγιεινή εδώ.








30.9.13

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΟΝΤΑΚΙ - ΦΥΛΛΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

Πρωινή αυτή τη βδομάδα. Θα ασχοληθούμε με τη στοματική υγιεινή. Θα κινηθώ πάνω - κάτω στα περσινά πλαίσια (μπορείτε να δείτε στην ετικέτα δόντια τον τρόπο προσέγγισης και δραστηριότητες με φύλλα εργασίας).
Φέτος για αρχή έφτιαξα:
  • κάρτες όπου τα παιδιά μπορούν να διακοσμήσουν και να σημειώσουν πότε έχασαν το πρώτο τους δόντι 
  • ένα φύλλο για μέσα στην τάξη, όπου ανά μήνα θα σημειώνουμε ποιος έχασε δόντι 
  • ένα φακελάκι (πολλά παιδιά, τα κουτιά δε συμφέρουν φέτος) όπου τα παιδιά θα διακοσμήσουν, θα κόψουν και θα πάρουν σπίτι τους για να φυλάνε τα πρώτα τους δοντάκια. Μπορείτε να τα φωτοτυπήσετε σε έγχρωμο Α4.








.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ