Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.11.14

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΜΑΚΕΤΑ ΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Νομίζω ότι σήμερα τα παιδιά κατανόησαν πλήρως τι έγινε στο Πολυτεχνείο. Στο ενδιάμεσο κάναμε (ενώ ακούγαμε το ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου) κάναμε παύσεις και συζητάγαμε. Τι νιώθουν τώρα οι φοιτητές; Τι μπορεί να νιώθουν οι φαντάροι; Τι ο οδηγός του τανκς; Και στο τέλος τους είπα το εξής απλό παράδειγμα γιατί έχουμε πολλά παιδιά στρατιωτικών φέτος. Τι θα ένιωθαν οι μπαμπάδες σας αν μια μέρα έβγαινε ένας παράφρων αρχηγός κι έλεγε να στείλουν όλες τις νηπιαγωγούς στην εξορία γιατί είναι νηπιαγωγοί. Κι εμείς κλεινόμασταν μέσα στο νηπιαγωγείο και κάναμε κατάληψη. Ας υποθέσουμε πως ο δικτάτορας έστελνε τους στρατιωτικούς γονείς σας με τα όπλα και τα τανκς έξω από το νηπιαγωγείο. Πως θα ένιωθα εγώ που θα έβλεπα απέναντί μου τον μπαμπά σου που γνωριζόμαστε, που ζούμε στο ίδιο χωριό; Πως θα ένιωθε εκείνος που θα καλούνταν να πυροβολήσει τη νηπιαγωγό του παιδιού του;










Οι εικόνες απαντούν μόνες τους...



10.11.14

ΓΑΪΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2

Εγώ με τις συγκεκριμένες εικόνες σκοπεύω καταρχάς να συζητήσω με τα παιδιά για το τι δείχνουν και πως μπορούμε να το συνδέσουμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Για μένα όλες οι παρακάτω μπορούν να συσχετιστούν με τη βία, την καταστολή και την καταπίεση που κυριαρχούσε στη δικτατορία.
Με τις ίδιες κάρτες αν τις εκτυπώσετε 2 φορές μπορείτε να φτιάξετε μέμορι, ενώ αν τις εκτυπώσετε παραπάνω μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και για μπίνγκο αν τη μία φορά τις κόψετε για να έχετε κάρτες να ανοίγετε.




Οι επόμενες κινούνται στη λογική του βρες το άλλο μισό.









8.11.14

ΓΑΪΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1

Και φέτος σκοπεύω να δουλέψω την επέτειο του Πολυτεχνείου μέσα από την τέχνη του Γαΐτη (παλαιότερες προσεγγίσεις για το Γαΐτη εδώ και συνολικά για το Πολυτεχνείο εδώ). Επίσης θέλω λίγο να το δούμε και από την πλευρά του καταπιεστή και όχι μόνο του καταπιεζόμενου με στόχο την αύξηση της ενσυναίσθησης των παιδιών.








5.11.14

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι πρώτες στήλες λειτουργούν ως αναφορά. Εγώ πλαστικοποίησα τις κάρτες και κάτω από κάθε σωστή λέξη έβαλα τις 3 κάρτες με τις "λέξεις". Το παιδί καλείται να βρει που είναι η ίδια λέξη. Στο τέλος συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας.














3.11.14

ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Δεν ξέρω αν θα σας αρέσει αυτή η καθυστερημένη (τι πρωτότυπο!?) ανάρτηση- δραστηριότητα, όμως το δοκίμασα με τα πιτσιρίκια και πήγε αρκετά καλά. Μετά μάλιστα το άφησα και στη γωνιά με τα παιχνίδια δεινοσαύρων. 






  • Πρώτα συνθέτουμε την πρόταση με εικόνα και λέξη



  • Έπειτα τις εικόνες δίχως τις λέξεις

  • Ύστερα τις εικόνες δίχως τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς

  • Κατόπιν τις εικόνες με τις λέξεις χωρίς τον πίνακα

  • Τέλος τις λέξεις δίχως τις εικόνες καθόλου.












1.11.14

LAPBOOK - ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ

Καλό μήνα! Και για να μην ξεχνάμε τις παλιές μας συνήθειες  με τα  lapbooks (εδώ) είπα να φτιάξω και φέτος με τα παιδιά ένα αλλά πιο εύκολο lapbook (αρχή της χρονιάς γαρ) με το τι έχουμε μάθει μέχρι στιγμής (ανάρτηση με καθυστέρηση και αυτή).
Την κύρια ιδέα και το υλικό που μετέφρασα τα βρήκα στο γνωστό πια: http://www.homeschoolshare.com/dinosaurs.php

ΕΞΩΦΥΛΛΟ


  • Τα παιδιά καλούνται να κάνουν υποθέσεις για το πως εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι και να ελέγξουμε αν υπάρχουν οι απαντήσεις τους στον τροχό. Αν ναι, την τσεκάρουν, αν όχι τη συμπληρώνουν.  
  • Ανοίγοντας το αβγό βλέπουν το εσωτερικό ενός αβγού σαρκοφάγου δεινοσαύρου (δε φαίνεται καλά στη φωτογραφία αλλά το βρήκα εδώ και το μετέφρασα)
  • Οι δεινόσαυροι είναι ερπετά, βρίσκουν τα χαρακτηριστικά τους, τα συμπληρώνουν και τα ζωγραφίζουν
  • Στα χαρτιά που θυμίζουν κρέας ζωγραφίζουν σαρκοφάγους δεινόσαυρους, ενώ σε αυτά που θυμίζουν φύλλα, φυτοφάγους.













.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ