Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

14.6.15

Διάκριση στο eduwebawards!

Ή αν μπορώ εγώ, μπορείς κι εσύ!!!

Το ιστολόγιο "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" πέρασε στην Γ΄φάση του 7ου διαγωνισμού ελληνόφωνων εκπαιδευτικών ιστοτόπων στην 6η κατηγορία που αφορά τους προσωπικούς ιστοτόπους! Αναπάντεχη χαρά και συγκίνηση γιατί ήταν ανάμεσα σε αξιολογότα μπλογκς. Οφείλω να ομολογήσω ότι ειλικρινά δεν το περίμενα. Θέλω να ευχαριστήσω τη Σοφία Κοσμίδη που και στις 2 φάσεις με ενημέρωσε!
Επιτρέψτε μου να σας πω μια μικρή ιστορία, αν και δε συνηθίζω να γράφω για μένα, όμως μπορεί να σας δώσει κουράγιο αν παλεύετε με τις Τ.Π.Ε.!
Όταν ξεκίνησα με το πόδι στο γύψο το 2012 να φτιάξω το ιστολόγιο (μια που 10 μέρες στο σπίτι θα τρελαινόμουν) η σχέση μου με τον υπολογιστή ήταν κάπως έτσι:
 

8.6.15

Πιστοποίηση Τ.Π.Ε.- Σενάριο Δεινόσαυροι

Εντυπώσεις


Επιτέλους χθες τελείωσα με τις εξετάσεις για το Β' επίπεδο στις Τ.Π.Ε. Ξέρω πως και άλλοι συνάδελφοι έχουν δώσει αυτό τον καιρό, δεν ξέρω πως τους φάνηκαν. 
Οφείλω να ομολογήσω πως το ελεύθερο θέμα "ολυμπιακοί αγώνες" ήταν αρκετά βατό και ανοικτό. Π.χ. εγώ το συνδύασα με τον Ηρακλή ως ιδρυτή αυτών. Έχεις από πολλά σημεία να πιαστείς.
Το κομμάτι των ερωτήσεων, αν είχες διαβάσει λίγο θεωρία από τα s.o.s. των επιμορφωτών, πάλι κάτι κάνεις. Νομίζω πως έκανα μια αξιοπρεπή προσπάθεια.
Το μεγάλο ζόρι (και νομίζω ότι θα συμφωνήσουν οι περισσότεροι μαζί μου) είναι ο διαθέσιμος χρόνος: μόνο 4 ώρες. 

3.6.15

Γωνιές μαθηματικών 6

Ανεβάζω φωτογραφίες (που είχα ξεχάσει) από την τελευταία ανανέωση των μαθηματικών γωνιών, πάλι κάποια σε μορφή file folder game. (Δεν έχω όλες τις διευθύνσεις πρόχειρες και τους συνδέσμους αλλά δεσμεύομαι σύντομα να ενημερώσω πληρέστερα την ανάρτηση). 
Ορίστε οι φωτογραφίες από τα τελευταία (μετά το Πάσχα) παιχνίδια μαθηματικών που παίζανε τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες.



2.6.15

Κούκλες Α.μ.Ε.Α.

Πήρα μεγάλη χαρά όταν διάβασα την παρακάτω ανάρτηση της Ηλεκτρονικής διδασκαλίας. Επιτέλους θα κυκλοφορήσουν σε σχετικά προσιτή τιμή, κούκλες που δείχνουν την πραγματικότητα και τη διαφορετικότητα των ατόμων: κούκλες τυφλές, κωφές, με αμαξίδιο, κι άλλα ένα σωρό! Αξίζει λοιπόν να διαβάσετε τη συγκεκριμένη ανάρτηση και να ψάξετε κι άλλες πληροφορίες. 

25.5.15

Το φεγγάρι και ο αυτισμός

Ένα υπέροχο βίντεο και μια υπέροχη ανάρτηση για τη διαφορετικότητα, από το "Μαγικό καπέλο". Εκτιμώ ιδιαίτερα την διακριτικότητα και την ευγένεια που προσεγγίζει το αγαπημένο μου μαγικό καπέλο τις ιδιαίτερες διαφορές! Με συν-κίνησε  (έως με κινητοποίησε) γι' αυτό και το προτείνω.






18.5.15

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό -Τ.Π.Ε.

Ερωτηματολόγιο για τα πρωτάκια

Ετοιμαζόμαστε για την επίσκεψή μας στο Δημοτικό σχολείο Πυθαγορείου. 
Εκτός από τις άλλες δραστηριότητες θέλω να χρησιμοποιήσω τις Τ.Π.Ε.. Έτσι λοιπόν θα δώσουμε στο τέλος της επίσκεψής μας το παρακάτω ερωτηματολόγιο που συντάξαμε μαζί με τα παιδιά και μετά θα το αποδελτιώσουμε στην τάξη φτιάχνοντας ένα excel ποσοτικής μοντελοποίησης των δεδομένων (ναι, διαβάζω για τις εξετάσεις πιστοποίησης!!!), φτιάχνοντας διάφορα γραφήματα με τα αποτελέσματα.




12.5.15

ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ!



Πιστεύω πολύ στη μεταγνώση, και ειδικά φέτος  στα προγράμματα την εφήρμοσα με τη βοήθεια των εννοιολογικών χαρτών και των ιστογραμμάτων στην αρχή και στο τέλος. Επιπλέον δουλέψαμε αρκετά με τα παιδιά τους δρόμους της έρευνας (εδώ ένα παράδειγμα). Όταν λοιπόν ολοκληρώνουμε ένα σχέδιο εργασίας, ένα θέμα, ένα πρόγραμμα, κατέληξα ότι είναι σημαντικό να απαντούμε στις ερωτήσεις: 1. Τι έμαθα; 2. Πώς το έμαθα;

Έτσι λοιπόν το πρώτο φύλλο  το κάνω σαν παραθυράκια που ανοίγουν πάνω σε άλλο χαρτί ή κανσόν Α4 και  καλείται το νήπιο (όχι προνήπιο) να σημειώσει ή να σχεδιάσει ή να υπαγορεύσει τη διαδρομή από την απορία μέχρι τη λύση.



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ