Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

31.10.16

Προγραφή - δραστηριότητες για τη γωνιά

Δυσκολίες γραφής φέτος  και έφτιαξα  με τις καταπληκτικές ξύλινες πλάκες του κ. Σκαλιάρη (και πάλι ευχαριστούμε!) μια ιδέα που είδα στο pinterest να παίζει πολύ. Κόλλησα αυτοκόλλητο μαυροπίνακα (για να μην μπει καμιά ακίδα στα παιδιά) και πάνω με σιλικόνη έφτιαξα γραμμές, σχήματα ή αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να πιάσουν  πρώτα μία γραμμή με το χέρι τους κι έπειτα να την καταγράψουν στο πινακάκι με λευκό αυτοκόλλητο whiteboard ή με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα ή με μολύβι σε χαρτί. Ομολογώ πως σε μερικούς αρέσει πολύ.

 Εδώ κόλλησα χρυσό αυτοκόλλητο και χρησιμοποίησα κόκκινη σιλικόνη.
 Εδώ έφτιαξα 8 μικρά πακετάκια με εύκολες και δύσκολες γραμμές τα οποία μπορούν να διαλέξουν τα παιδιά και να τα αντιγράψουν είτε σε λευκό, είτε σε άσπρο πινακάκι.  Τα συγκεκριμένα καρτελάκια τα βρήκα εδώ.

 Το μέμορι με τους γραφισμούς το βρήκα εδώ.

Ενδιαφέρον υλικό και φύλλα για την προγραφή έχω βρει εδώ και εδώ και βέβαια στο φρέσκο και δυναμικό Λόγου έργον, εδώ.


26.10.16

Βιωματικό εργαστήρι για τον πόλεμο και την προσφυγιά

Μιλώντας στα παιδιά για την 28η Οκτωβρίου αλλά και την ιστορία του νησιού μας (εδώ), συζητήσαμε για τη μετανάστευση αρκετών σαμίων εκείνη την εποχή στο βελγικό Κονγκό. Πολλές ιστορίες από παππούδες και γιαγιάδες που έδωσαν κοσμήματα σε τούρκο βαρκάρη να περάσει απέναντι στα στενά της Μυκάλης ολόκληρες οικογένειες που έτσι σώθηκαν από τον πόλεμο.



Με αφορμή λοιπόν αυτό, και φέτος διοργανώσαμε στην τάξη μας το βιωματικό εργαστήρι για τους πρόσφυγες και τα δεινά του πολέμου, σε συνεργασία με τον "Φάρο" και τον κύριο Μπάμπη Γεννιά που μας επισκέφθηκε και πέρσι και μας είχε κάνει παρόμοιες βιωματικές δραστηριότητες. Το στήσιμο του εργαστηρίου με τις δραστηριότητες αναλυτικά μπορείτε να το δείτε εδώ.


25.10.16

Ημερολόγιο και σχάρα της 10άδας

Από την αρχή του Οκτώβρη στη ρουτίνα του ημερολογίου μας (εκτός από την αρίθμηση των ημερών του μήνα στα ημερολόγια), ξεκίνησα τη συμπλήρωση των ημερών που περνούν σε σχάρες της δεκάδας με καπάκια που έχουν πίσω τους βέλκρο και μέσα αυτοκόλλητα γραμμένα στο χέρι . Κάθε μέρα δηλαδή προσθέτουμε και το καπάκι της ημερομηνίας, δηλ. αν έχουμε 12 του μηνός, κολλάμε το 12 κ.ο.κ.. Βάζουμε και του Σαββατοκύριακου.
Λοιπόν, θέλω να σας πω πως τα αποτελέσματα με έχουν ενθουσιάσει! Ήδη τα παιδιά έχουν μπει στο νόημα της σχάρας της δεκάδας, κατανοούν τις πεντάδες και όταν το συμπληρώσουμε είμαι σίγουρη πως θα έχουν συλλάβει πως το 30 είναι 3 δεκάδες ή 6 πεντάδες, αφού το συμπληρώνουν τα ίδια σε καθημερινή βάση. Από την αρχή κάναμε τη συμφωνία ότι το σχήμα με τα 10 κουτάκια λέγεται "σχάρα της δεκάδας", κι από εκεί και πέρα τα πράγματα κυλούν ομαλά. Ούτε κι εγώ η ίδια περίμενα να πάει τόσο καλά, οπότε το συνιστώ. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.



22.10.16

Ο μεγάλος βομβαρδισμός

Φέτος αποφάσισα να εστιάσω περισσότερο στην τοπική μας ιστορία σχετικά με το 1940 και έτσι ασχολούμαστε κυρίως με το μεγάλο βομβαρδισμό Βαθέως και Πυθαγορείου  (πηγές εδώ και εδώ), αλλά και υλικό που συλλέγω από παππούδες και γιαγιάδες.
Έτσι έφτιαξα και  τα παρακάτω φύλλα:



Παλαιότερο γενικό υλικό και προσεγγίσεις μου σχετικές με την 28η Οκτωβρίου εδώ.

16.10.16

Προγραφή και φωνολογική ενημερότητα: δραστηριότητες

Φέτος  δίνω έμφαση  στην προγραφή με πολύ περισσότερους βιωματικούς τρόπους (να΄ναι καλά το πιντερέστ με τις ιδέες που βρίσκουμε).

Καταρχάς βρήκα δύο εξαιρετικές διευθύνσεις που έχουν τα πάντα όσον αφορά την προγραφή:

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε ήταν τα μαγνητικά γράμματα/μαγικά ραβδάκια που οδηγούν τα παιδιά σε αντικείμενα ή λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Η ιδέα από εδώ. Ήδη τα παίζουν στο σχολείο και τους αρέσουν πολύ.

15.10.16

Επίσκεψη από το ΚΕΔΔΥ / ΑΜΕΑ

Και φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου, κυρία Ελένη Μακρή.
Η κυρία Μακρή μίλησε με τα παιδιά και φέτος  για τις διάφορες αναπηρίες αλλά και για τη χαρά της ζωής που δεν εμποδίζεται παρά μόνο από εμάς τους ίδιους. Έπαιξε βιωματικά παιχνίδια με τα παιδιά, σχετικά πάντα με μιαν αναπηρία και ξανασυναντήθηκεμε τον καλό της φίλο Μίλτο, που από πέρσι μας κάνει παρέα στο Νηπιαγωγείο. Μαζί μας αν και μονόχειρας, έμαθε να παίζει κιθάρα και πήρε μέρος στην περσινή μας καλοκαιρινή γιορτή ως μουσικός/ηθοποιός.
Στο τέλος είδαμε όλοι μαζί το πολύ συγκινητικό ταινιάκι Cuerdas.
Ευχαριστούμε την κυρία Μακρή για την άμεση και γεμάτη αγάπη ανταπόκρισή της και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά!



12.10.16

Η πινακίδα/έργο τέχνης του Νηπιαγωγείου μας

Με πολλή χαρά σήμερα αναρτήσαμε την καινούρια πινακίδα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πυθαγορείου. Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τη μαμά και ζωγράφο, κυρία Μαργίτσα Σπανογιάννη για το έργο τέχνης που με τόση αγάπη έφτιαξε ειδικά για το νηπιαγωγείο μας και μας το χάρισε. Για μένα είναι η καλύτερη ζωγράφος του Πυθαγορείου και είμαι θαυμάστρια του έργου της από το 2005. Από σήμερα ο πίνακάς της θα κοσμεί την κύρια είσοδο του κτιρίου μας.
Επίσης ευχαριστούμε και τον μπαμπά, κ. Κόντο που και αυτή τη φορά άμεσα προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει με τα εργαλεία του!





5 Αισθήσεις και παγωτό!

Έφτιαξα 2 φύλλα εργασίας για τις 5 αισθήσεις και το παγωτό η μία (έμπνευση από εδώ) και για τη γεύση το άλλο (από εδώ).



9.10.16

Το βιβλίο της αφής


Λόγω του τμήματός μου φέτος χρειάζεται να εμπλουτίσω το απτικό και προγραφικό υλικό μου. Αυτή την εβδομάδα έχουμε τις 5 αισθήσεις.
Έφτιαξα λοιπόν το βιβλίο της αφής. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ και την προσάρμοσα στην τάξη και στα υλικά μου. Για παράδειγμα, τα χαρτόνια είναι από παλιά μπλοκ κανσόν (οπισθόφυλλα). Παλιά κομμάτια οντουλέ και διαφόρων ειδών και υφών γυαλόχαρτο- (ομολογώ πως ήθελα να φτιάξω αριθμούς και γράμματα (Μοντεσσόρι εδώ) αλλά δε μου έβγαιναν όπως τα ήθελα και το άφησα). Το καλό είναι ότι μπορεί να εμπλουτιστεί ανά πάσα τη στιγμή, προσθέτωντας απλώς στους κρίκους και άλλα χαρτόνια!


Τα μαύρα στρογγυλά είναι βέλκρο, όπως και οι διαγώνιοι, ενώ τα άλλα είναι νομίσματα.
Διάφορα παλιά υλικά: κορδόνια, φτερά, σχοινί, φελλός, τσόχα, σφουγγάρι, αλουμίνιο κ.λ.π.


Παλιότερες προτάσεις μου και υλικό για τις 5 αισθήσεις εδώ.

5.10.16

Σώμα - Α' Βοήθειες

Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κυρία Ράνια Πάσουλα, επισκέπτρια υγείας που εργάζεται στο νοσοκομείο Σάμου και να μάθουμε με βιωματικό τρόπο κάποιες πρώτες βοήθειες, μια που ασχολούμαστε με το σώμα μας.
Μάθαμε για το τραύμα, τη ρινορραγία, το έγκαυμα, την ηλεκτροπληξία, τη λιποθυμία, τον πνιγμό και βέβαια, πως να καλούμε σωστά, σε περίπτωση ανάγκης, το 166.



30.9.16

Ασημάκης, το ψαράκι της φιλίας

Αυτή την εβδομάδα εκτός των άλλων ασχολούμαστε και με τη φιλία και το φίλο μας. Ένα βιβλίο που χρησιμοποίησα και φέτος ήταν "Ο Ασημάκης, το πολύχρωμο ψαράκι" (περσινές προτάσεις μου και υλικό εδώ).
Βρήκαμε ένα γράμμα με ένα ψαράκι χρωματιστό κολλημένο επάνω του και το διαβάσαμε (εδώ το πλαίσιο).



Τους έκανα τις ερωτήσεις που είχα φτιάξει πέρσι σε κάρτες:

26.9.16

Καπάκια επιβράβευσης

Μια ιδέα δικιά μου που είπα να δοκιμάσω φέτος είναι τα καπάκια επιβράβευσης. Τα παιδιά τα παίρνουν στο σπίτι. Τους είπα να βρουν ένα κουτάκι και να μαζέυουν τα βραβειάκια της χρονιάς.  Το πιο απλό είναι τα μπλε καπάκια όπου ζωγράφισα με μεταλιζέ μαρκαδόρο προσωπάκια.

 
Πιο περίπλοκο και χρονοβόρο είναι το παρακάτω. Βρήκα εικόνες που διακοσμούν καπάκια και κολλήθηκαν πάνω σε αυτά (διάφορα θέματα). Έχουν όμως μεγάλη απήχηση και επιτυχία.


Μεγάλη ποικιλία βρήκα εδώ.
Κάθε φορά λοιπόν που συμπληρώνουν αστεράκι στο καρτελάκι τους (αφού δεν έχει κατέβει το μανταλάκι τους -εδώ προτάσεις), παίρνουν κι ένα καπάκι. Όταν συμπληρώσουν την καρτελίτσα τους θα έχουν μια μικρή ανταμοιβή. Αυτή την τακτική δεν την κρατώ κάθε χρονιά αλλά φέτος με πολλά αγόρια και προνηπιάκια τη βρήκα σωτήρια. Τις καρτούλες τις βρήκα εδώ στα αγγλικά και τις μετέφρασα στο χέρι.


24.9.16

Παίζω με το όνομά μου

Αφού όλη την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το όνομά μας (και θα συνεχίσουμε και την επόμενη), είπα να  πάρουν και στο σπίτι σαν παιχνιδάκι (και λίγη βοήθεια στο σπίτι για κάποιους) το εξής:
  • ένα φύλλο  και πρόταση που βρήκα στα αγαπημένα Απειρωτάκια και το άλλαξα λίγο (εδώ)
  • ένα σακουλάκι με το όνομα του παιδιού γραμμένο με κεφαλαία 
  • το όνομα του παιδιού γραμμένο σε καπάκια
  • το όνομα του παιδιού γραμμένο με κενή γραμματοσειρά και κομμένα τα γράμματα
Εγώ είπα κάποιες προτάσεις στα παιδιά αλλά τους είπα πως μπορούν ελεύθερα να φτιάξουν και να παίξουν με το όνομά τους όπως θέλουν Ακριβώς όπως και στο σχολείο.




 

21.9.16

Κολάζ με το όνομά μου


Στην πάνω λωριδα θα κολλήσουμε τυπωμένο το όνομα του παιδιού και από κάτω το παιδί θα συνθέσει (με την ίδια γραμματοσειρά και μέγεθος) γράμμα - γράμμα το όνομά του.

19.9.16

Το όνομά μου - δραστηριότητες/βιβλίο

Όλοι μας στην αρχή της χρονιάς ασχολούμαστε με τα ονόματα των παιδιών. ΄Ετσι και φέτος είπα να εμπλουτίσω τις δραστηριότητες που έχουν σχέση με το όνομα του κάθε παιδιού.
Η έμπνευση μου ήρθε από το αγαπημένο meleniro και το βιβλίο του ονόματος (εξαιρετική δουλειά!) και από το πολύ καλό la clase de Miren και την παρουσίαση για το όνομα που μπορείτε να κατεβάσετε με απλή εγγραφή στο slideshare, εδώ.
Σκάναρα τις φωτογραφίες των παιδιών και έτσι μπόρεσα να τις εισάγω στο word  που έφτιαξα. Αλλά μπορείτε να το κάνετε και με απλές φωτοτυπίες (αλλά είναι πιο χρονοβόρο έτσι).
Έπειτα τα έδεσα με ένα μικρό σπιράλ. Σε αυτές τις δραστηριότητες χρησιμοποίησα και τα φύλλα για το όνομα από το πολύ βοηθητικό Λόγου έργον εδώ.
Οι φωτογραφίες δυστυχώς δε βγήκαν πολύ καλές.




16.9.16

Portfolio

Τα φύλλα που χρησιμοποίησα για το portfolio  πέρσι (εδώ) μου φάνηκαν αρκετά καλά και θα τα κρατήσω σχεδόν ίδια. Επειδή όμως σε κάποια έκανα  αλλαγές και έφτιαξα και κάποια εξώφυλλα για τη φετινή χρονιά, τα ανεβάζω.



12.9.16

Δωράκια αγιασμού και πρώτης μέρας

Φέτος έφτιαξα το δωράκι του αγιασμού βάζοντας τη φαντασία μου να δουλέψει, διότι βαριέμαι κάθε χρόνο να χρησιμοποιώ τα ίδια (όσο είναι δυνατόν).

 
Έβαλα λοιπόν:
  • ένα κοχυλάκι κολλημένο σε καπάκι (ως βάση) και ένα καλοκαιρινό διακοσμητικό που κόλλησα με σιλικόνη σε βότσαλο ... για να θυμόμαστε τις καλοκαιρινές διακοπές μας
  • ένα βραχιολάκι με μπλε χάντρα για το γούρι
  • ένα χρυσό "νόμισμα" που συμβολίζει τους κρυμμένους  τους θησαυρούς που μας περιμένουν να τους  ανακαλύψουμε
  • ένα φτερό που συμβολίζει το πως έγραφαν τα παλιά χρόνια
  • ένα "τρελιάρικο" πον-πον για να θυμόμαστε την αστεία πλευρά της ζωής
  • και 2 μανταλάκια για να κρεμάμε τις νέες μας ζωγραφιές και αναμνήσεις.
Για την πρώτη μέρα μετέφρασα ένα μικρό βιβλιαράκι για τον Τσέστερ που βρήκα εδώ. Για το μεταφρασμένο φύλλο κάντε κλικ εδώ. Επιπλέον έχω την τύχη να έχω ως μαμά στην τάξη μου την εξαιρετική συνάδελφο με την οποία συνεργαστήκαμε πέρσι, τη Ματίνα Ορφανίδου, οπότε με βοήθησε με το ταλέντο της στις κατασκευές και έφτιαξε τσόχινες μάσκες του Τσέστερ με σακουλάκια, για την πρώτη μέρα του σχολείου. Την ευχαριστώ από καρδιάς για την καταπληκτική δουλειά και το μεράκι της, την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε και μπορεί να έχουμε στο μέλλον, και της εύχομαι από καρδιάς καλή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο του Πύργου Σάμου (είναι πολύ τυχεροί που θα την έχουνε).


Επίσης με χαρά θέλω να καλωσορίσω το τρίτο μέλος της φετινής μας παρέας, την αναπληρώτρια Τσαλαπατάνη Ασπασία (ενδιαφέρουσα δουλειά και εδώ) και να ευχηθώ σε όλους μας/σας ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!




9.9.16

Εξώφυλλο βιβλίου γενεθλίων

Ανανέωσα το εξώφυλλο για το βιβλίο γενεθλίων που φτιάχνουμε κάθε φορά δωράκι στα παιδιά που γιορτάζουν με ζωγραφιές των φίλων τους. Ανεβάζω και ένα κενό μήπως σας φανεί χρήσιμο.



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ