Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

18.10.13

ΑΜΕΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ...

Η συζήτηση ξεκίνησε σήμερα με το βιβλίο του Ανδρικόπουλου: "Δυο παπούτσια με καρότσι". Δυστυχώς το χωριό μας αλλά και το νησί μας γενικότερα δε φημίζεται για την προσβασιμότητά του. Είχαμε πολλά να πούμε και να σκεφτούμε.



Με ενοχλεί τρομερά όταν παρκάρουν όπου βρουν, μπλοκάροντας τα πεζοδρόμια, την προσβασιμότητά τους αλλά και τις αναπηρικές θέσεις. Εμπνεύστηκα από τα γνωστά αυτοκόλλητα των streetpanthers (είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου θέλω) κι είπα να αντιδράσουμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο σε αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο, με το δικό μας τρόπο. 

Έτσι κι εγώ έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα που θα πάρουν τα παιδιά στο σπίτι κι αν θέλουν και το κρίνουν σωστό θα μπορούν να τα κόψουν και να τα αφήσουν (όχι κολλήσουν) σε παρόμοια κατάσταση.



Έφτιαξα κι ένα αφισσάκι και 2 φύλλα εργασίας, ένα πιο εύκολο κι ένα λίγο πιο δύσκολο, αναλόγως την ηλικία και την εποχή που  κάνουμε το θέμα.





Ένα πετυχημένο φύλλο εργασίας όσον αφορά την προσβασιμότητα έχει και η Μυρτώ στα προσχολικά. Επίσης στο Περί νηπιαγωγών  η Μαρίνα έχει μια εξαιρετική ανάρτηση με το "Η Αργυρώ γελάει", πάνω στο οποίο η Τάνια έφτιαξε φύλλα εργασίας.



17.10.13

5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑΔΙΟ

Ένα  απλό φύλλο με τον αγαπημένο μας κύριο πατάτα.



Ακολουθεί ένα φύλλο κατασκευή ως εποπτικό υλικό για να θυμούνται τι έμαθαν  (την ιδέα τη βρήκα εδώ). Τα 2 φύλλα τα τυπώνουμε σε 1 Α4 μπρος-πίσω. Για να βγει σωστά το δεύτερο φύλλο πρέπει να το βάλετε να τυπωθεί από την αντίθετη πλευρά. Κι εγώ μέχρι να το πετύχω έκανα μερικά πειράματα.




Θα βγει έτσι και μπορεί να σταθεί κιόλας.


 

Παλαιότερες προτάσεις για τις 5 αισθήσεις εδώ.


16.10.13

ΑΦΗ - ΟΡΑΣΗ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

Πρωινή βάρδια και θα ασχοληθούμε με τις 5 αισθήσεις (παλαιότερη προσέγγιση εδώ), όμως φέτος αποφάσισα να δώσω μεγαλύτερη έμφαση στην έλλειψή τους και με αφορμή αυτό να έλθουμε σε επαφή και ενσυναίσθηση με τα ΑΜΕΑ.
Στον τομέα της όρασης βρήκα μια πολύ καλή ευκαιρία να συνδυάσω το πρόγραμμα μουσειακής με την έλλειψη της αίσθησης της οράσεως. Η ιδέα μου ήρθε το καλοκαίρι που με το γιοκαρίνι μου επισκεφθήκαμε το Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα από τα λίγα μουσεία όπου επιβάλλεται να αγγίξεις τα εκθέματα!!!! Εκεί λοιπόν εκπαιδευτήκαμε μάνα και γιος στο πως να οδηγούμε κάποιον τυφλό. Έπειτα περιηγηθήκαμε στα διάφορα εκθέματα με κλειστά εντελώς τα μάτια. Ήταν μοναδική εμπειρία και ευκαιρία για ένα παιδάκι να αγγίξει εκθέματα. Και μάλιστα παρατήρησα πως όταν επισκεφθήκαμε τα άλλα μουσεία, θυμόταν τα εκθέματα που είχε αγγίξει και τα έβρισκε ανάμεσα στα αυθεντικά.


Εμπνεόμενη λοιπόν από αυτή τη μοναδική εμπειρία αποφάσισα να παίξουμε το μουσείο αφής και στο νηπιαγωγείο. Πήρα μερικές μάσκες ύπνου και όσα αγαλματίδια μπόρεσα και μάζεψα από διάφορες εποχές της αρχαίας Ελλάδας για να στήσουμε το δικό μας μουσειάκι.

Μια σημαντική πληροφορία: το συγκεκριμένο πρόγραμμα μουσειακής αγωγής φέτος, πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία αρκετών  αγαλμάτων  και αντικειμένων από το μαγαζί  "Εν αρχή οινολόγος" στο Πυθαγόρειο, καθώς και με τη δική μου ευγενική χορηγία, που διέθεσα ένα σεβαστό ποσό για να πραγματοποιήσω τις δραστηριότητες που έχω ετοιμάσει. Να μην υπάρχει η ψευδαίσθηση ότι εμείς οι νηπιαγωγοί με το μειωμένο μισθό μας δε βάζουμε κι από την τσέπη μας για να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά. 

Ευχαριστούμε πολύ κύριε Σολούνια!
Μάθαμε για την Μπράιγ και γράψαμε το όνομά μας στο φύλλο εργασίας που με πολλή χαρά μου είχαν δώσει στο Μουσείο Αφής καθώς και την ανάγλυφη ΑΒ. (Μπορείτε να το βρείτε εδώ. Πληροφορίες κι ένα βίντεο εδώ.)



 Μιλήσαμε για το συγκεκριμένο μουσείο και είδαμε φωτογραφίες των εκθεμάτων και προσωπικά βίντεο εκπαίδευσης οδηγού τυφλών. Ωραίο τους φάνηκε. Θέλετε να το κάνουμε κι εμείς; 
Μοιραστήκαμε σε ζευγαράκια, ο ένας τυφλός ο άλλος οδηγός.  Έπειτα ήρθε η μεγάλη ώρα να στήσουμε το δικό μας επίσημο μουσείο αφής του νηπιαγωγείου.
  • Το κάθε παιδί εκπαιδεύτηκε βιωματικά ως οδηγός τυφλού.

  • Έπειτα με κλειστά μάτια και δίχως να έχει δει πρώτα το έκθεμα/ αντικείμενο, προσπαθούσε να καταλάβει δια της αφής τι ήταν. Ήθελα να έχουν την αληθινή "άγνοια" της εικόνας.



  • Στη συνέχεια τοποθετήσαμε καρτελάκια στα εκθέματα.




  •  Τα παιδιά σε ομάδες κλήθηκαν να επισκεφθούν το μουσείο μας, να αγγίξουν και να επεξεργαστούν πλέον όλα τα εκθέματα, ενώ οι συμμαθητές τους έφτιαχναν τα καρτελάκια και την πινακίδα του μουσείου μας. 




                        

  • Όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο συνήθως γράφουμε σχόλια στο βιβλίο των επισκεπτών. Εμείς ζωγραφίσαμε και γράψαμε τι μας άρεσε περισσότερο από την "επίσκεψη"!




15.10.13

5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ: ΑΦΗ/ ΟΡΑΣΗ - ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑ

Αυτή τη βδομάδα θα ασχοληθούμε με τις 5 αισθήσεις μας. (Παλαιότερες προτάσεις δραστηριοτήτων εδώ).
Αφού μιλήσαμε γενικά για όλες μας τις αισθήσεις, ξεκινήσαμε με την όραση και την αφή. Αναφερθήκαμε στην έλλειψη όρασης  και παίξαμε βιωματικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούσαν να βρουν ποιος είναι απέναντί τους (χρησιμοποιώντας αφή, όσφρηση και ακοή). Βρήκαμε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως καπάκια από γάλα ή κουτιά από φάρμακα) όπου η ημερομηνία λήξεως είναι και στη γραφή μπράιγ.
 
Με κλειστά μάτια αγγίζαμε παλάμες με υφές και μάθαμε τις λέξεις για να περιγράφουμε την υφή.
 

 
Παίξαμε και με το αγαπημένο μας κουτί της αφής. Βάζω διάφορα αντικείμενα μέσα και τα παιδιά καλούνται να βάλουν το χέρι τους στο "τρομερό" στόμα και να περιγράψουν την υφή αυτού που έπιασαν.

 
Κι επειδή ασχολούμαστε ακόμα με τα ονόματα και τα γράμματά μας, στο κουτί του θησαυρού ήταν κρυμμένα τα αρχικά τους σε ξύλινη μορφή. Με κλειστά μάτια καλούνταν δια της αφής να ανακαλύψουν το δικό τους.
 
 


Κι αφού βρήκαμε το αρχικό μας γράμμα και είπαμε τον ήχο του, πήραμε ένα χάρτινο να το διακοσμήσουμε όπως θέλουμε για να στολίσουμε το δωμάτιό μας.
 


 


14.10.13

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Δε θα μπορούσαμε  (αν και ο χρόνος μας ήταν λίγος το απόγευμα) να μην αναφερθούμε και στη διατροφή των αρχαίων ελλήνων. Τις περισσότερες πληροφορίες και εικόνες τις πήρα από εδώ και  εδώ. (Στα αγγεία και στα χρηστικά αντικείμενα θα αναφερθούμε αργότερα). Είπαμε για το "άριστον", το πρωινό των αρχαίων, ποια φρούτα και λαχανικά έτρωγαν, για τα διάσημα λάδια Σάμου και Ικαρίας κ.ά.

Έφτιαξα και κάποια απλά φύλλα εργασίας, (το ένα είναι αυτοσχέδιο επί τόπου).











 
 
 
 
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ