Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

9.10.14

ΠΩΣ ΜΙΛΩ ΣΤΟ 166;

Ταυτόχρονα με το πρόγραμμα (Ναι, τρέχουμε γενικώς! Με 25 παιδιά μόνη μου καταλαβαίνετε..., οπότε οι αναρτήσεις είναι λίγο μπερδεμένες χρονικά) μιλάμε και για τον εαυτό μας και κυρίως το σώμα μας! Φέτος ακόμα δεν καταφέραμε να  έρθει η εθελόντρια νοσοκόμα του Ε.Ε.Σ. να διδάξει στα παιδιά πρώτες βοήθειες, οπότε έφτιαξα έναν πίνακα αναφοράς και ένα φύλλο εργασίας, σχετικό με το τηλέφωνο που θα διδαχθούν  να παίρνουν και να επικοινωνούν, αν παραστεί ανάγκη. Όταν μας επισκεφθεί θα είναι έτοιμα.
Πέρσι είχα φτιάξει ένα φύλλο για το έγκαυμα, εδώ.
Στο τελευταίο φύλλο ζήτησα από τα παιδιά όχι να γράψουν αλλά να ζωγραφίσουν τι θα έλεγαν σε ένα υποθετικό περιστατικό ή σε αυτό που αναπαράστησαν.
















8.10.14

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Για το φετινό πρόγραμμα Τ.Π.Ε. με θέμα τους δεινόσαυρους, ήθελα να βρω μια καλή εφόρμηση. 


Έτσι σκέφτηκα ένα μικρό κυνήγι μέσα στην τάξη ακολουθώντας ίχνη δεινοσαύρων. Αυτό και έγινε. Χρησιμοποίησα πλαστικοποιημένα ίχνη θηριόποδων και σαυρόποδων, που τα σκόρπισα σε μια διαδρομή.





Η διαδρομή μας οδήγησε σε ένα κουτί που δεν μας είχε τραβήξει ιδιαίτερα την προσοχή, κι όμως κάτι έγραφε επάνω: ΦΤΑΣΑΤΕ... ΠΡΟΣΟΧΗ!


Πήραμε με μεγάλη προσοχή το κουτί στην παρεούλα, το ανοίξαμε το ίδιο προσεκτικά και προς απογοήτευσή μας, είχε μία σακούλα. Η δε σακούλα είχε ένα βαποριζατέρ με ένα καφέ υγρό και ένα τάπερ! Μα τι συμβαίνει εδώ; Ποιος μας κοροϊδεύει;



Τι σχέση έχουν αυτά με τα ίχνη δεινοσαύρων που αμέσως είχαμε καταλάβει ότι ακολουθούσαμε; Παρολαυτά  ανοίξαμε το τάπερ. Τι ήταν αυτό μέσα; Χιόνι; Πάγος; Μπάλα; Αβγό; Και τι μας χρειάζεται αυτό το καφέ υγρό που θυμίζει λίγο στη μυρωδιά το ξύδι;


Δοκιμάσαμε όλοι την τύχη μας ψεκάζοντας αυτά τα παράξενα πράγματα, που αφρίζανε με το υγρό!


Κι επειδή η τύχη βοηθά τους τολμηρούς, όσο έλιωναν αυτά, τόσο ανακαλύπταμε δεινοσαυράκια! Ο ενθουσιασμός κορυφώθηκε! Τα στολίσαμε στην τάξη. Όμως τι ξέρουμε για τους δεινόσαυρους; Τι θέλουμε να μάθουμε; Πώς θα το μάθουμε; Να, και το ιστόγραμμα μας άρχισε να συμπληρώνεται. 


Αφού το φτιάξαμε το ιστόγραμμα με τις απορίες και τις προτάσεις των παιδιών, κι εμένα να τα καταγράφω, μεταφερθήκαμε όλοι στη γωνιά του Η/Υ για μια μικρή εισαγωγή στη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το πρόγραμμα CMapTools Lite (το προτιμώ γιατί είναι πιο ελαφρύ και δωρεάν). Σιγά σιγά τις επόμενες μέρες θα τον συμπληρώσουν τα παιδιά στις ελεύθερες μόλις φτιάξω τις κάρτες αναφοράς.


Σημείωση: Η συνταγή για τα "αβγά" δεινοσαύρων είναι πολύ απλή: μπόλικη σόδα και ελάχιστο νερό. Γίνεται σαν λάσπη και κλείνετε μέσα μικρά κυρίως αντικείμενα (το βρήκα στο ίντερνετ). Το καλύτερο είναι αν θέλετε να τα βάψετε και με χρώμα ζαχαροπλαστικής αλλά κυρίως να τα στεγνώσετε στον ήλιο για μία μέρα. Εγώ δεν είχα αυτή την πολυτέλεια χρόνου και καιρού. Έτσι ήταν λίγο πιο υγρά. Πάντως γι΄αυτά τα 4 χρειαστήκαμε ένα μπουκάλι ξύδι (αφρίζοντας έλιωνε η σόδα). Θέλει λίγο υπομονή όμως το αποτέλεσμα άρεσε πολύ στα παιδιά και είχαν αγωνία τι θα βγει τέλος πάντων!






7.10.14

ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ταυτόχρονα με τη Μόνα Λίζα, αυτό τον καιρό ασχολούμασταν και με άλλα πράγματα και κυρίως με το σώμα μας. Ετοίμασα μια εκτυπώσιμη εκδοχή των αγαπημένων μου "Μήτσο και Κίτσο". Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες  (ανάλογα με το πόσες ομάδες θέλετε, εκτυπώνετε και τα φύλλα) και ρίχνοντας το ζάρι προσπαθούν να κολλήσουν (με βέλκρο) τα ανάλογα τσιρότα. Κερδίζουν οι γιατροί που θα κάνουν πρώτοι καλά τον ασθενή. (Το φύλλο με τα τσιρότα το τυπώνετε 2 φορές για να σας φτάσει). Καλή διασκέδαση!









6.10.14

ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ!!!

Όπως είχα αναφέρει σε προηγούμενη ανάρτηση, έδωσα έμφαση στη Μόνα Λίζα του Μποτέρο (αρχικά). Και σε αυτήν επιστρέψαμε, συγκρίνοντάς την με την αυθεντική. Εγώ πρώτα καταγράφω στο λευκό χαρτί τις απαντήσεις των παιδιών και μετά χρησιμοποιώ το έγχρωμο με το βέλκρο.







5.10.14

Η ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ!

Παρατηρούμε τις εικόνες και τις στολές της Τζοκόντα και προσπαθούμε να μαντέψουμε από ποιο μέρος του κόσμου είναι. Ψάχνουμε να βρούμε στο χάρτη την κάθε χώρα. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα χρησιμοποιούμε και το πρόγραμμα Google earth, όπου το κάθε παιδί καταγράφει και αναζητά, βάζοντας pin, τη χώρα που ανέλαβε.









.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ