Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

10.10.14

Μήπως υπάρχουν ακόμα δεινόσαυροι;

Μήπως τελικά υπάρχουν ακόμα δεινόσαυροι; Γιατί σε μας σήμερα ξαφνικά εμφανίστηκε ένας πράσινος-πράσινος και χαμογελαστός δεινόσαυρος, πριν καν προλάβουμε να κάνουμε το ημερολόγιο! Τι έγινε βρε παιδιά; Αν και αποδείχτηκε πως ήταν ένας σαρκοφάγος, θηριόποδος, σαυρίσχιος και βασιλικός Τυραννόσαυρος της κρητιδικής περιόδου, δέχτηκε να του πάρουμε συνέντευξη και να του κάνουμε ερωτήσεις. Μας απάντησε ευγενικά σε όλες. Οι ερωτήσεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν γενικού τύπου και κινήθηκαν στα περσινά πλαίσια (εδώ).





Ο Βαγγέλης, που οι παππούδες του έχουν ανθοπωλείο, μας έφερε ένα από τα πρώτα φυτά στον κόσμο, μία φτέρη και μας παρουσίασε το πρώτο λουλούδι στον κόσμο, τη μανόλια. Τα βάλαμε κι αυτά στη μεγάλη γωνιά των δεινοσαύρων όπου συγκεντρώνουμε το υλικό μας.



Τους είχα δώσει στο σπίτι μαζί με τη φωτοτυπία ενός χάρτη των 5 ηπείρων, να συμπληρώσουν το επόμενο φύλλο και να φέρουν να μας το παρουσιάσουν. 




Μεγάλη απήχηση είχε εννοείται ο τυραννόσαυρος αλλά και ο τρικεράτοπας! Το καλό ήταν ότι και για τα υπόλοιπα (παχυκεφαλόσαυρος, διπλόδοκος, στεγόσαυρος και στυρακόσαυρος) είχαμε τα τρισδιάστατα μοντέλα, οπότε τα συγκρίναμε, τα συζητούσαμε, ψάχναμε κι άλλα χαρακτηριστικά τους κ.τ.λ. Είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον. 



Το παραπάνω φύλλο εργασίας δεν είναι δικό μου αλλά το βρήκα στις παρακάτω διευθύνσεις, και απλώς το μετέφρασα. Το ίδιο έκανα και με τα επόμενα που θα χρησιμοποιήσω αργότερα. Στο τέλος σας αναφέρω όλους τους συνδέσμους.



















ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Λόγω του μεγάλου όγκου παιδιών, έχω φτιάξει μέσα στην τάξη 5 μικρές γωνιές με δεινόσαυρους: 2 με τρισδιάστατα μοντέλα για να παίζουν (οι οποίες εμπλουτίζονται καθημερινά από τα ίδια τα παιδιά), 1 με βιβλία, 1 του υπολογιστή και 1 του μαγικού κουτιού με τις δραστηριότητες, όπου εκεί συμπληρώνεται καθημερινά με μικρό δραστηριότητες που έφτιαξα και που έχω βρει  και στα συναδελφικά ιστολόγια, όπως της Τάνιας, το Λος Νίνος, της Ανθής κ.ά, που αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι να αναφέρω. (Κάποια στιγμή θα τα συμμαζέψω όλα και θα κάνω μια συγκεντρωτική ανάρτηση με δικτυογραφία).







Φτιάχνουμε κατασκευές, συλλέγουμε υλικό (όπως φτέρη, που ήταν από τα πρώτα φυτά του κόσμου μας και υπάρχουν από την εποχή των δεινοσαύρων), φτιάχνουμε κάρτες με σύνθετες λέξεις και δουλεύουμε σε εννοιολογικούς χάρτες. 





Βρήκα και το παρακάτω ηλεκτρονικό αναγνωστικό για δεινόσαυρους, που αργότερα θα το εντάξω στη γωνιά του υπολογιστή. Το συγκεκριμένο για το πρόγραμμα ήταν ό,τι έπρεπε.


Συνεχίζεται...



9.10.14

ΠΩΣ ΜΙΛΩ ΣΤΟ 166;

Ταυτόχρονα με το πρόγραμμα (Ναι, τρέχουμε γενικώς! Με 25 παιδιά μόνη μου καταλαβαίνετε..., οπότε οι αναρτήσεις είναι λίγο μπερδεμένες χρονικά) μιλάμε και για τον εαυτό μας και κυρίως το σώμα μας! Φέτος ακόμα δεν καταφέραμε να  έρθει η εθελόντρια νοσοκόμα του Ε.Ε.Σ. να διδάξει στα παιδιά πρώτες βοήθειες, οπότε έφτιαξα έναν πίνακα αναφοράς και ένα φύλλο εργασίας, σχετικό με το τηλέφωνο που θα διδαχθούν  να παίρνουν και να επικοινωνούν, αν παραστεί ανάγκη. Όταν μας επισκεφθεί θα είναι έτοιμα.
Πέρσι είχα φτιάξει ένα φύλλο για το έγκαυμα, εδώ.
Στο τελευταίο φύλλο ζήτησα από τα παιδιά όχι να γράψουν αλλά να ζωγραφίσουν τι θα έλεγαν σε ένα υποθετικό περιστατικό ή σε αυτό που αναπαράστησαν.
















8.10.14

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Για το φετινό πρόγραμμα Τ.Π.Ε. με θέμα τους δεινόσαυρους, ήθελα να βρω μια καλή εφόρμηση. 


Έτσι σκέφτηκα ένα μικρό κυνήγι μέσα στην τάξη ακολουθώντας ίχνη δεινοσαύρων. Αυτό και έγινε. Χρησιμοποίησα πλαστικοποιημένα ίχνη θηριόποδων και σαυρόποδων, που τα σκόρπισα σε μια διαδρομή.





Η διαδρομή μας οδήγησε σε ένα κουτί που δεν μας είχε τραβήξει ιδιαίτερα την προσοχή, κι όμως κάτι έγραφε επάνω: ΦΤΑΣΑΤΕ... ΠΡΟΣΟΧΗ!


Πήραμε με μεγάλη προσοχή το κουτί στην παρεούλα, το ανοίξαμε το ίδιο προσεκτικά και προς απογοήτευσή μας, είχε μία σακούλα. Η δε σακούλα είχε ένα βαποριζατέρ με ένα καφέ υγρό και ένα τάπερ! Μα τι συμβαίνει εδώ; Ποιος μας κοροϊδεύει;



Τι σχέση έχουν αυτά με τα ίχνη δεινοσαύρων που αμέσως είχαμε καταλάβει ότι ακολουθούσαμε; Παρολαυτά  ανοίξαμε το τάπερ. Τι ήταν αυτό μέσα; Χιόνι; Πάγος; Μπάλα; Αβγό; Και τι μας χρειάζεται αυτό το καφέ υγρό που θυμίζει λίγο στη μυρωδιά το ξύδι;


Δοκιμάσαμε όλοι την τύχη μας ψεκάζοντας αυτά τα παράξενα πράγματα, που αφρίζανε με το υγρό!


Κι επειδή η τύχη βοηθά τους τολμηρούς, όσο έλιωναν αυτά, τόσο ανακαλύπταμε δεινοσαυράκια! Ο ενθουσιασμός κορυφώθηκε! Τα στολίσαμε στην τάξη. Όμως τι ξέρουμε για τους δεινόσαυρους; Τι θέλουμε να μάθουμε; Πώς θα το μάθουμε; Να, και το ιστόγραμμα μας άρχισε να συμπληρώνεται. 


Αφού το φτιάξαμε το ιστόγραμμα με τις απορίες και τις προτάσεις των παιδιών, κι εμένα να τα καταγράφω, μεταφερθήκαμε όλοι στη γωνιά του Η/Υ για μια μικρή εισαγωγή στη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το πρόγραμμα CMapTools Lite (το προτιμώ γιατί είναι πιο ελαφρύ και δωρεάν). Σιγά σιγά τις επόμενες μέρες θα τον συμπληρώσουν τα παιδιά στις ελεύθερες μόλις φτιάξω τις κάρτες αναφοράς.


Σημείωση: Η συνταγή για τα "αβγά" δεινοσαύρων είναι πολύ απλή: μπόλικη σόδα και ελάχιστο νερό. Γίνεται σαν λάσπη και κλείνετε μέσα μικρά κυρίως αντικείμενα (το βρήκα στο ίντερνετ). Το καλύτερο είναι αν θέλετε να τα βάψετε και με χρώμα ζαχαροπλαστικής αλλά κυρίως να τα στεγνώσετε στον ήλιο για μία μέρα. Εγώ δεν είχα αυτή την πολυτέλεια χρόνου και καιρού. Έτσι ήταν λίγο πιο υγρά. Πάντως γι΄αυτά τα 4 χρειαστήκαμε ένα μπουκάλι ξύδι (αφρίζοντας έλιωνε η σόδα). Θέλει λίγο υπομονή όμως το αποτέλεσμα άρεσε πολύ στα παιδιά και είχαν αγωνία τι θα βγει τέλος πάντων!






.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ